Tuesday, August 30, 2016

Kira-kira 46,000 atau 1 peratus daripada 4.6 juta pesakit diabetes di negara ini terpaksa menerima hakikat anggota badan mereka terutama di bahagian kaki dan tangan terpaksa dipotong.Pakar Perunding Endokrinologi Universiti Sains Malaysia (USM), Profesor Datuk Dr. Mafauzy Mohamed berkata, tindakan yang menakutkan bagi pesakit diabetes itu terpaksa dilakukan bagi mencegah penyakit tersebut daripada merebak dan untuk menyelamatkan nyawa mereka. Beliau berkata, hasil kajian pihaknya sebelum ini menunjukkan sebanyak satu peratus daripada kesemua pesakit kencing manis yang mendapatkan rawatan di hospital kerajaan perlu dipotong anggota badan mereka sama ada tangan, kaki serta ibu jari kaki dan tangan.


Di Malaysia, penyebab utama kematian ibu semasa bersalin ialah pendarahan berlebihan atau tumpah darah selepas bersalin iaitu sekitar 23 peratus. 



Tumpah darah ini berlaku akibat kekenduran otot-otot rahim terutamanya di kalangan wanita yang terlalu kerap mengandung dan bersalin. Begitu juga dengan wanita yang telah lanjut usia ketika melahirkan anak. 

Jika tumpah darah berlaku di kalangan wanita yang mengalami masalah kurang darah, sudah tentulah ketahanan badannya menjadi lemah. Keadaan ini boleh membawa maut. Ada banyak perkara yang menjadi punca kepada masalah kurang darah di kalangan wanita. 

Antaranya ialah pemakanan tidak seimbang yang menyebabkan kekurangan kandungan vitamin dan zat khususnya besi. Masalah ini juga mungkin berlaku disebabkan oleh kehamilan dan kelahiran yang terlalu kerap dan tidak diatur dengan betul

Untuk membina darah, seseorang itu perlukan sumber makanan yang kaya protein dan zat besi seperti hati, daging, ayam, ikan, limpa dan sayur. Sebaiknya sebelum hamil seseorang wanita mesti menentukan tahap darahnya menerusi ujian menyukat paras hemoglobin.


Rahim tidak Mengecut Selepas Uri Dibuang . Akhirnya terpaksa dibuang. Luka selepas rahim dibuang cepat sembuh.






Dari sudut ginekologi,selepas seseorang itu membuat pembedahan membuang kedua-dua ovary dan rahim,mereka akan mengalami menopos. 

Ada orang akan mengalami simptom-simptom menopos sebaik sahaja pembedahan dilakukan.Ini biasa dalam masa sebulan selepas pembedahan. Ada juga yang mengalami simtom menopos lambat seperti setahun selepas pembedahan. Simptom-simptom menopos adalah tidak khusus. 

Maksudnya simptom seperti cepat keletihan,tidak bertenaga dan lesu,cepat marah bukannya simptom menopos sahaja. Perasaan tidak sihat semakin ketara setiap bulan. 



VIVIX adalah vitamin yang membantu wanita yang telah dibuang rahimnya untuk kekal cergas bertenaga. VIVIX merupakan vitamin yang membantu memberi tenaga kepada mitochondria iaitu penjana tenaga sel.

Apabila rahim dibuang, proses menopos akan berlaku dan kita perlukan cukup zat nutrisi untuk pastikan badan kita sendiri kuat melawan perubahan hormon yang mungkin mengalami perubahan secara mendadak. 

VIVIX  tidak boleh kembalikan rahim yang telah dibuang tetapi vivix boleh memberikan wanita itu kembali cergas bertenaga, emosi stabil dan kembali ceria menghadapi kehidupan. 


Bagaimana mahu membeli vitamin VIVIX ini?


Cara 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


Cara 2


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar



Sunday, August 28, 2016

Buah pinggang bertugas menapis darah dan membuang bahan toksik, sisa buangan dan air berlebihan dari badan. Kegagalan buah pinggang melakukan tugas penting ni boleh membawa maut kepada pengidapnya.




10 tabiat yang boleh menjadi punca sakit buah pinggang dan mempengaruhi tahap kesihatan buah pinggang yang sangat perlu diambil berat.

Tidak minum air yang Cukup


Fungsi paling penting buah pinggang ialah menapis darah dan menyahtoksin serta bahan buangan. Tapi apabila kita tidak minum air kosong yang cukup, toksin dan bahan buangan tu akan mula menimbun dan boleh menyebabkan kerosakan pada buah pinggang dan juga organ lain dalam tubuh.

Diet Tinggi Garam ( Sodium)


Tubuh kita memerlukan garam (sodium) untuk berfungsi dengan baik. Tetapi kebanyakan daripada kita mengambil garam yang berlebihan dalam diet yang boleh menyebabkan tekanan darah tinggi dan memberikan tekanan dan bebanan yang tinggi kepada buah pinggang. AMARAN !!!
MAKAN TIDAK LEBIH DARIPADA 5 GRAM GARAM SEHARI.

Menahan Air Kencing


Ramai diantara kita yang jarang ambil peduli bila rasa nak kencing terutama bila terlalu sibuk atau nak mengelak daripada menggunakan tandas awam (bukan rasa nak terkucil tau… ini memang harus berkejar ke tandas jadinya… hahaha). Kerap menahan kencing akan meningkatkan tekanan urin dan boleh membawa kepada masalah kegagalan buah pinggang dan batu karang. Jadi, bila rasa nak kencing tu tolonglah jangan tangguh-tangguh yer… nampak macam perkara kecil tapi tak berbaloi menahan kencing sebab ia boleh menjadi punca sakit buah pinggang.



Pengambilan Gula Berlebihan


Kajian saintifik menunjukkan bahawa orang yang mengambil 2 atau lebih air bergula setiap hari adalah lebih berisiko untuk mendapat masalah protein dalam air kencing. Protein dalam air kencing adalah tanda awal yang menunjukkan bahawa buah pinggang kita tidak berfungsi seperti yang sepatutnya.

Kekurangan vitamin dan Mineral penting


Mengamalkan diet yang yang mengandungi sayuran segar dan buah-buahan adalah sangat penting kepada kesihatan menyeluruh dan memastikan fungsi buah pinggang yang baik. Kekurangan vitamin dan mineral boleh meningkatkan risiko batu karang dan jadi punca sakit buah pinggang. Vitamin B6 dan magnesiumadalah contoh VITAMIN PENTING untuk mengurangkan risiko batu karang.

Pengambilan Sumber Protein dari Haiwan Secara Berlebihan


Mengambil terlalu banyak protein dari sumber haiwan seperti daging (red meat) akan menambah muatan metabolik pada buah pinggang. Jadi, semakin banyak protein yang diambil maka semakin teruklah buah pinggang terpaksa bekerja dan ini akan membawa kepada masalah kerosakan dan punca sakit buah pinggang atau kegagalan terus.

Tidur Tidak Cukup dan Berkualiti


Semua orang tahu yang tidur yang cukup dan berkualiti pada malam hari adalah sangat penting. Masalah gangguan tidur yang kronik selalu dikaitkan dengan banyak masalah kesihatan termasuklah sakit buah pinggang. Semasa tidur pada waktu malam, tubuh kita ‘memperbaiki’ kerosakan tisu buah pinggang, jadi kita kena berikan masa tubuh kita untuk sembuh (heal) dan repair dengan sendiri tanpa gangguan.Bukan hanya kopi sahaja yang mengandungi kafein, minuman ringan dan teh juga turut mengandungi kafein. Minimakan pengambilan kafein demi kesihatan anda

Suka minum kafein


Seperti garam, kafein juga boleh menjadi punca sakit buah pinggang kerana kafein akan meningkatkan tekanan darah dan menyebabkan tekanan berlebihan kepada buah pinggang. Pengambilan kafein yang berlebihan bagi tempoh yang lama boleh menyebabkan kerosakan pada buah pinggang.

Pengambilan pil tahan sakit


Ramai orang yang sakit sikit-sikit pun suka ambil pil tahan sakit sedangkan ada banyak cara lain yang lebih selamat untuk mengatasi kesakitan tersebut. Pengambilan pil tahan sakit yang berlebihan akan menyebabkan kerosakan hati dan buah pinggang yang teruk.

Pengambilan Alkohol


Alkohol digelar sebagai ‘legal toxin’ yang boleh menyebabkan tekanan yang berlebihan kepada buah pinggang dan hati.


KENAPA DOKTOR PAKAR BENARKAN MENGAMBIL VIVIX SHAKLEE ?


Mak Baya punyai penyakit buah pinggang. Perlu keluarkan air dalam badan melalui CAPD. Namun, sejak CAPD, badan mak menjadi lemah.

Risau hati Baya. Memikirkan sakit mak. Bila dah ada anak, faham lah Baya kasih seorang emak.

Setelah mendapat nasihat doktor pakar, Baya nekad mencuba VIVIX untuk mak.




Bagaimana Vivix membantu pesakit buah pinggang


☀Antioksidan ; Mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nephron buah pinggang & mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang.

☀meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal

☀mengurangkan pengumpalan platlet pada buah pinggang

☀mengembangkan salur darah pada buah pinggang

☀mengurangkan proses lipid peroksida

☀mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang .




Bagaimana mahu membeli VIVIX ini?


Cara 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. Penghantaran ambil masa 2-3 hari 


Cara 2


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

AinulMustafa
Certified Product Trainer Shaklee ( ID 866453)
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar
Korang pernah baca dan google tak ? Apa kesan orang yang ada kelebihan dari kolesterol jahat nih ? Makna aku ni kolesterol dia sangat tinggi . Kalaulah nak baca buku tuh, biasalah kita akan dengar sakit jantung , lesu dan sebagainya. Tapi itu bacaan buku dan google. Tapi peluang berjumpa dengan orang yang betul-betul ada hypercholesterol ini adalah satu refleksi kepada tahap kesihatan aku sendiri.


emosi tak stabil sebab kolesterol tinggi

Saturday, August 27, 2016

Walaupun membeli produk organik boleh meningkatkan bil anda, manfaat kesihatannya sangat berbaloi. Ayam adalah salah satu tempat yang terbaik untuk menghabiskan bajet organik anda, menurut kajian dalam  "Foodborne Pathogens and Disease" pada November 2010. Jika anda memutuskan untuk makan makanan yang sihat, cuba pertimbangkan manfaat ayam organik.


bandar pinggiran subang

Friday, August 26, 2016

Kolestrol ialah sejenis bahan yang seakan lemak, lembut dan berlilin yang berada dalam salur darah di semua sel-sel badan. Kolestrol amat penting bagi tubuh yang sihat kerana ianya digunakan untuk menghasilkan membran sel & sesetengah hormon berfungsi dalam fungsi-fungsi tubuh yang lain. Jika terlalu banyak kolestrol dalam darah , akan timbul satu risiko yang besar untuk penyakit seperti jantung atau angin ahmar.


rawat bintik kolesterol

Dikatakan hubungan seksual mampu mengubati apa jua penyakit yang singgah ke tubuh. Malah, kenyataan ini mulai dipersetujui oleh penyelidik-penyelidik perubatan. Aktiviti keintiman yang teratur berupaya memperbaiki peredaran darah, menghalang penyakit dan berkemungkinan besar meningkatkan tahap imunisasi badan.

Begitu juga dari sudut emosi. Wanita-wanita yang cukup puas mendapat keperluan jasmani kurang berhadapan masalah tekanan perasaan malah memiliki daya keyakinan diri yang tinggi selain penampilan keseluruhan yang lebih positif.



Sebenarnya, apa yang dinyatakan itu hanya sebahagian daripada keseronokan mengadakan hubungan asmara. Ada beberapa keistimewaan melakukan seks selepas berkahwin.

Wajah berseri


Tidak dinafi, kebanyakan wanita berkongsi pendapat yang sama iaitu hubungan intim yang dilakukan secara teratur mampu membuatkan kulit menjadi lebih mulus dan bersinar malah jelita. Benarkah begitu?

Dikatakan, kebangkitan fizikal tidak hanya meningkatkan peredaran darah sebaliknya berupaya menaikkan paras estrogen yang berfungsi untuk mengekalkan kulit wajah yang berminyak dan lembut. Dalam masa yang sama, ia juga membuatkan rambut kelihatan lebih lebat dan sihat.

Bentuk tubuh yang menarik


Letih bersenam di gimnasium atau penat berdiet semata-mata untuk mendapatkan tubuh badan yang cantik? Sebenarnya, terdapat cara yang lebih mudah untuk merealisasikan impian anda itu. Cukup hanya di rumah dan banyakkan belajar dari suami ketika mengadakan hubungan kelamin.

Sebenarnya, ketika anda melakukan hubungan intim, anda sebenarnya sedang bersenam tetapi gaya senaman yang dilakukan lebih menyeronokkan kerana saling bekerjasama. Seseorang yang mempunyai kehidupan seksual yang lengkap dan teratur secara automatiknya memiliki daya keyakinan diri yang tinggi lantaran merasakan senaman tersebut serasi dengan tubuh.


Hilangkan lenguh-lenguh badan


Letih bermain badminton belum hilang ditambah pula dengan rasa sengal-sengal badan. Mungkin kerana lama tidak bersukan jadi ada sahaja urat-urat yang bersimpul dileraikan.

Lazimnya, khidmat tukang urut diperlukan tetapi dalam hal ini, pasangan adalah ‘doktor’ yang paling hebat. Cari waktu yang menarik untuk berdua-duaan dengan pasangan dan nikmati keseronokan tanpa gangguan daripada anak-anak. Pasti kesakitan yang ditanggung itu mampu dipulihkan setelah hubungan intim dilakukan.

Ini kerana setiap kali hubungan kelamin berlangsung, sejenis hormon yang dinamakan endorphin telah dikeluarkan yang mana ia adalah ubat penahan sakit secara semula jadi yang dikeluarkan oleh tubuh. Malah, penulis buku “The Healing Power of Sex” menjelaskan bahawa sekali orgasma mampu menjauhkan seseorang dari sakit selama enam jam.

Kitaran haid yang teratur


Menurut Winnifred Cutler, pengarang buku “Love Cycles”, wanita yang mengadakan hubungan seksual setiap minggu mudah menjangkakan kedatangan haid berbanding wanita-wanita bujang atau kurang melakukan hubungan kelamin dengan pasangan.

Wanita yang mempunyai pusingan haid yang teratur lebih mudah menjangkakan bila waktu suburnya. Jadi, dengan mudah keduanya merancang untuk memiliki cahaya mata setelah mengetahui waktu penting tersebut.

Thursday, August 25, 2016

Di Malaysia, kira-kira satu pertiga atau 34 peratus daripada kematian tromboembolisme vena (VTE) berpunca daripada embolisme pulmonari iaitu maut secara tiba-tiba. Antara gejala embolisme pulmonari termasuk sesak nafas, sakit dada dan kadar denyutan jantung pantas serta sesetengah orang juga mungkin mengalami batuk berdarah.



Wednesday, August 24, 2016

Pada tahun 2011, semasa ini saya sedang lanjutkan pelajaran phd, kakak saya Raihani Mohd.Saaid sedang menjalankan kajian mengenai feminism dalam filem P Ramlee. Jika kita nak kenal P. Ramlee, kita mesti tanya orang yang paling rapat dengan dia, dan orang itu tak lain dan tak bukan ialah arwah Dato Aziz Satar.


vitamin kekal aktif

Monday, August 22, 2016

Selamat pagi semua. Alhamdulillah, semalam dah berakhir sesi Ireach Super Star, ye sesi yang mengiktiraf para family iReach yang berjaya melakukan sales terbanyak bagi bulan april sampai jun. Tahniah buat semua. Tapi, part paling best bila Master Zainul Anuar bercerita tentang kepentingan Land Mark study yang melibatkan produk Shaklee dan pihak ketiga. Kenapa Land Mark study ini sangat penting ?\


billionaire business shaklee

Saturday, August 20, 2016

Ramai orang kerap bergurau dengan mengatakan perut buncit ini tanda bahagia atau tanda kemewahan tetapi yang pastinya perut buncit telah terbukti secara saintifik berkait rapat dengan banyak masalah kesihatan termasuklah masalah jantung. Lemak yang terkumpul di perut boleh diumpamakan lemak (viseral) di dalam organ-organ dalam badan termasuklah hati, jantung dan sebagainya.

Semakin buncit perut menandakan seseorang itu semakin tidak sihat. Ukuran lilit yang ideal bagi kaum lelaki ialah 90 sentimeter dan bagi wanita ialah 80 sentimeter. 




Perut buncit merupakan kriteria utama sebelum seseorang itu dilabelkan mendapat sindrom metabolik yang berkait rapat dengan penyakit-penyakit seperti diabetes mellitus, hipertensi, masalah jantung dan sebagainya. Tidak ada cara selain menjaga pemakanan yang baik dan melakukan senaman secara konsisten bagi mengatasi masalah perut buncit.


Lemak visceral pada perut buncit


Lemak dalam tubuh ada 2 jenis  lemak subkutan yaitu lemak yang berada dibawah kulit dan lemak visceral disebut juga lemak intra abdomen, lemak yang tertimbun di bawah otot dan mengelilingi organ vital, termasuk di dalam perut buncit Anda. Lemak ini akan metabolisme di hati yang kemudian akan diubah menjadi kolesterol darah, sehingga sangat berbahaya bagi kesihatan Anda.



3 Cara Kempiskan Perut Dengan Cepat Tanpa Senaman


1. Lecithin




1. Pemecahan Lemak Dan Kolesterol – Lecithin bertindak sebagai ‘pembersih’ salur darah, pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolisma lemak, kolesterol dan trigliserid didalam tubuh.


2. Pelangsingan – Menghalang obesity. Pengambilan dalam kuantiti yang banyak mempercepatkan pembakaran lemak untuk kesan pelangsingan yang seimbang.

3. Lecithin adalah pelembut najis yang berkesan, ianya melembabkan usus dan meleraikan toksin dalam usus.




2. Omega Guard



Omega Guard merupakan asid lemak Omega 3 termasuk asid lemak tak tepu EPA, DHA, ALA dan banyak lagi yang boleh merendahkan lemak dalam darah, mengawal obesiti dan mengawal kolesterol LDL. Ia melicinkan aliran darah dan mengelakkan pembekuan dalam salur darah.

Ia secara semulajadi bertindak sebagai lemak baik (HDL) yang akan mengikis & mengangkut lemak-lemak jahat (LDL) dan membawanya pergi untuk disingkirkan.

Asid lemak Omega 3 juga bertindak mencetuskan hormon leptin iaitu hormon yang berkaitan dengan selera makan. Semakin tinggi hormon leptin, selera makan semakin berkurang. Ini boleh membantu mengurangkan nafsu makan yang berlebihan.

Omega 3 juga membantu meminimakan lemak yang diambil daripada disimpan menjadi lemak. Ini kerana Omega 3 turut merangsang tahap sensitiviti insulin dalam darah kita. Lebih sensitif sel-sel tubuh kita terhadap insulin, lebih sukar untuk lemak-lemak yang dimakan disimpan.


3. Herb Lax






Apa sumbangan penting setiap bahan ini dalam usaha untuk kempiskan perut kita?


Senna Leaves – Merangsang tindakan pembersihan yg lembut pd usus dan perut, percepatkan proses detoksifikasi dan mengurangkan penyerapan lemak.

Buckhorn bark – Melembutkan najis untuk memudahkan pergerakan dan memberikan lembapan kepada usus.

Licorice Root – Membantu proses detoksifikasi.

Fennel seeds – Mengeluarkan toksin yang terkumpul akibat lebihan makanan dan pengambilan alcohol, membantu pencernaan dan berkesan untuk mengatasi masalah sembelit dan kembung perut atau usus.

Anise seeds – Merangsang pengeluaran jus gastrik untuk membantu proses pencernaan.

Rhubarb root – Herba yang banyak digunakan dalam perubatan Cina untuk digunakan sebagai antibiotik semulajadi.

Blue Malva Flower – Membantu proses detoksifikasi dan mengimbangi tekstur kulit.
Culver’s root - Membantu masalah lebihan air dalam badan dan asma.

Alfalfa leaves
– Membersihkan usus, darah dan hati.


Apa lagi keistimewaan Herb-Lax ni selain daripada mengempiskan perut?


i. Membersihkan najis yang tersekat/ tersimpan lama dlm tubuh
ii. Merangsang usus utk mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
iii. Membantu masalah sembelit
v. Melawaskan pembuangan air besar.



Kalau anda serius nak kempiskan perut supaya tidak lagi dilabel ibu mengandung, saya akan berikan cara yang tepat untuk memastikan perut anda kempis semula, di samping senaman sit up setiap hari.


Betul ke 3 Cara ini Berkesan?










Bagaimana mahu membeli SET KEMPIS PERUT ini?


Cara 1

Anda boleh terus klik ke SET KEMPIS PERUT ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. Penghantaran ambil masa 2-3 hari 


Cara 2


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

AinulMustafa
Certified Product Trainer Shaklee ( ID 866453)
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar


Sunday, August 14, 2016

Bersalin secara pembedahan atau czer memerulakn penjaan yang sangat rapi, teliti lebih dari penjagaan bersalin normal. Pakar ada menyatakan luka pembedahan sepatutnya sembuh antara 14 hari.

namiun begitu, penjagaan ketika berpantang yang tidak baik, pemaknanan yang kurang nutrisi melambatkan proses penyembuhan



sumber : Dr Zubaidi


vitamin untuk cepatkan luka czer sembuh 




Bagaimana mahu membeli VIVIX ini?


Cara 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. Penghantaran ambil masa 2-3 hari 


Cara 2


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

AinulMustafa
Certified Product Trainer Shaklee ( ID 866453)
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar



Saturday, August 13, 2016

 "eee.. dia ada kurap. jangan kawan dengan dia. nanti berjangkit "


Kurap atau tinea corporis adalah sejenis penyakit kulit yang disebabkan oleh jangkitan sejenis kulat (fungi) yang dipanggil dermatophyte.

Jangkitan boleh berlaku melalui sentuhan; sama ada dengan manusia atau haiwan yang berkurap atau dengan sebarang objek yang mempunyai kulat di atasnya (fomites). Ia juga boleh berjangkit secara autoinokulasi iaitu jangkitan daripada kawasan lain pada tubuh individu yang sama contohnya berjangkit di bahagian tangan atau badan akibat digaru dengan kuku jari yang dijangkiti kulat.

Keadaan kulit yang sentiasa lembap akibat pemakaian baju yang diperbuat daripada fabrik yang tidak menyerap peluh atau iklim yang lembap dan panas menggalakkan pertumbuhan dan jangkitan kurap.




1. GLA Complex mengandungi minyak Borage dan Vitamin E yang secara semulajadi bertindak mengurangkan keradangan kulit, kegatalan dan kulit kering pada kawasan kurap. Dengan pengambilan GLA Complex kesan parut kurap akan hilang dengan berkesan.


2. Alfalfa Complex pula ialah membuang toksin dalam badan, melawan alahan dan jangkitan kulit. Apabila amalkan Alfalfa ini, rasa nak menggaru tu akan berkurangan kerana fungsi alfalfa itu sendiri mengelakkan kegatalan di kawasan berkenaan. Jika ada masalah kurap yang kerap datang dan pergi saya cadangkan anda amalkan Garlic.


3. Garlic Complex merupakan antibiotik semulajadi yang boleh melawan jangkitan kulat kerana bersifat anti-kulat dan semestinya mengelakkan kurap muncul kembali.



Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya


AinulMustafa
Certified Shaklee Product Consultant
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, kelana Jaya

Friday, August 12, 2016

VIVIX vs DIABETES


Saya tidak setuju jika ayat " VIVIX MERAWAT " Diabetes. Sebab VIVIX bukan ubat. Tapi VIVIX membantu baikpulih di peringakat DNA.

Satu kajian klinikal menunjukkan bahawa bahan-bahan Vivix mengaktifkan pengatur utama genetik yang membantu menolak penuaan selular.

Dalam kajian makmal, bahan-bahan Vivix telah menunjukkan kesan


-4 mekanisme utama penuaan selular -



1. Kerosakan DNA

Setiap hari, setiap sel dalam badan anda dihujani oleh sehingga satu juta “penyerang hendap” yang boleh merosakkan DNA. Serangan ini boleh merosakkan pangkalan data genetik sel, mewujudkan “typo” yang boleh menjejaskan fungsi sel dan panjang umur.


Vivix bahan-bahan yang membantu melindungi dan membaiki DNA selular.

2. Pengawal selia genetik


Pengawal selia genetik menyumbang kepada kemerosotan selular yang berkaitan dengan usia.

Dalam satu kejayaan utama, satu kajian klinikal baru-baru ini menunjukkan bahawa bahan-bahan vivix mengaktifkan pengatur utama genetik yang membantu menolak penuaan selular.


3. Penurunan pengeluaran tenaga selular

Mithochondria dalam sel-sel kita mencipta tenaga yang kita tidak boleh hidup tanpa. Sebagai penurunan kecekapan mithochondrial, penurunan fungsi sel.

Bahan-bahan vivix menggalakkan biogenesis mitokondria


4. Pengumpulan protein AGE

Pengumpulan lebihan “Advanced Glycation End” produk (AGE) boleh menyebabkan kerosakan selular yang boleh berkompromi Intergriti dan panjang umur sel.

Bahan-bahan Vivix adalah 10x lebih berkuasa daripada resveratrol pada AGE yang membantu memperlahankan pembentukan protein.

Vivix juga menyokong: kesihatan jantung, kesihatan otak, kesihatan imun, kesihatan sendi, perlindungan antioksidan, meningkatkan tenaga selular, kesihatan yang baik dan kesejahteraan.









Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya


AinulMustafa
Certified Shaklee Product Consultant
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, kelana Jaya

Thursday, August 11, 2016

Tahukah anda makan anggur boleh membuatkan kita kurus. tetapi bukan anggur sebarang anggur tau. ianya anggur termahal di dunia iaitu ANGGUR MASCUDINE. Anggur adalah sejenis tumbuhan hebat dan istimewa. Malah di dalam al-Quran ada disebut 6 kali tentang buah anggur. Anggur dikatakan antara buah yang dibawa dalam bahtera Nabi Nuh.


vivix shaklee anggur resveratrol
Ovarian cyst adalah cyst pada ovari yang dialami oleh semua wanita yang sihat dan subur. Cyst ini mengandungi telur (ovum) dan akan pecah bila bersaiz sekitar 20mm ataupun 2cm diameter untuk mengeluarkan ovum tersebut semasa proses ovulasi. Proses ini berlaku pada setiap bulan dan ini adalah normal. Tetapi jika ovarian cyst membesar melebihi 20mm atau 2cm diameter dan tidak pecah, maka ia akan memberikan masalah.



Hari ni saya share cerita saya sendiri pula. Actually tak tahu pun ada cyst. Pergi hospital buat medical check up sebab benda lain. Tapi dapat tahu ada benda lain.

Terkejut lah juga. Tapi syukur sebab tahu tu awal juga. Bila dapat tahu memang terus tak berani nak tinggalkan GLA dan VIVIX. Memang jadi teman rapat lah.

Saya ambil dalam sebulan juga konsisten. Sebelum tu memang ada rasa tak selesa di bahagian perut dan kerap sakit kesan sama macam mengandungkan Khaulah dulu.

Bila Doc scan rupa-rupanya ada Cyst. Doc refer pada pakar sakit Puan. Mula-mula cek selepas scan tu cyst tu masih lagi ada.

Doc kata nanti after sebulan datang lagi. Kita tengok bagaimana dan tentukan sama ada nak operate atau macam mana.

Huh! Bila dengar operate memang kecut perut. Serius takut! Tak mahuuuu! Memang ikhtiar dengan GLA dan VIVIX. Doa pada Yang Maha Pemberi tak putus.

Sebulan tempoh yang diberikan pun tiba. Dug dag dug dag. Bila Doc mula scan tu rasa cam nak tercabut jantung.

Doc pusing kiri pusing kanan. Taraaaa! Alhamdulillah cyst tu hilang dan saya bebas dari cyst.

Seronok dan happy sangat. Syukur pada DIA dan makin jatuh cinta lagi lah dengan VIVIX dan GLA ni.

Nikmat sihat tu mahal tau kawan-kawan. Jom jaga amanah Allah ni sebaiknya.




1. GLA





GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel. GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan.


GLA atau nama penuhnya Gama Linolenik Asid berfungsi menstabilkan hormon di dalam badan kita. Boleh diambil oleh lelaki dan wanita. Ia sangat membantu terutama mereka yang mempunyai masalah jerawat, mereka yang punya masalah menstrual, monopause sindrom, darah tinggi dan kencing manis.

Kelebihan vitamin GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.



2. VIVIX



Gabungan resveratrol dan polyphenols yang sangat berkuasa untuk memastikan sel kekal bertenaga dan muda. Ia membantu memperbaiki dan memulihkan serta membantu menghasilkan sel tubuh yang baru sehingga ke peringkat DNA. Vivix terbukti mampu merencatkan pertumbuhan sel tidak normal dari cyst dan menghalang pertumbuhan semula sel tidak normal.




NAK ORDER SET VITAMIN INI?


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya

AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717

COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, kelana Jaya
1 kajian dalam 2007 Lung Staging Project yang melibatkan 81,000 pesakit daripada 19 negara menunjukkan bahawa sebahagian besar pesakit kanser paru-paru mempunyai :-

  • jangka hayat 1 tahun atau lebih selepas disahkan menghidap kanser paru-paru, iaitu dalam 30-50 orang daripada 100 orang. 

  • Sementara 10 orang daripada 100 orang mempunyai jangka hayat dalam 5 tahun atau lebih dan 5 orang daripada 100 orang mempunyai jangkahayat dalam 10 tahun dan lebih.

Betul, tiada siapa yang boleh menentukan bila ajal seseorang. Namun, kualiti hidup pesakit kanser mungkin akan menurun dan mungkin terpaksa bergantung kepada orang sekeliling.

Pandang wajah isteri, aak anak anda. Mahukan anda melihat menderita kerana sikap merokok anda? adakah rokok lebih penting dari masa depan mereka?




Berikan Anak-Anak Anda Kehidupan Yang Sihat


Mereka mungkin terpaksa mengidap penyakit yang berpanjangan disebabkan terdedah kepada asap rokok basi. Mereka akan membesar dengan mempercayai merokok adalah satu tabiat normal. Daya fikiran mereka mungkin menjadi lembap dan akhirnya akan hidup sengsara. Jangan lakukan ini pada mereka.

Berhenti merokok - Kalau bukan untuk diri anda. Lakukan untuk anak-anak anda.


Untuk berhenti merokok adalah penting hilangkan KETAGIHAN NIKOTIN


BAGAIMANA VIVIX HILANGKAN KETAGIHAN MEROKOK ?



1. Vivix men-detox-kan nikotin dari dalam darah, organ, otak, etc. Bila nikotin dah takde, rasa ketagih nak nikotin pun hilang.

2. Orang merokok merasakan satu 'feeling' bila dia isap rokok. Sbb tu bila dia berhenti isap rokok, otak dia rasa lain macam & memanggil2 utk dia hisap rokok balik bg mendapatkan semula 'feeling' tu. Vivix boleh memberikan 'feeling' tu, jadi bila dia minum Vivix, dia tak rasa terpanggil nak merokok.

3. Vivix mengurangkan simptom withdrawal bila berhenti merokok. Simptom withdarawal ni teruk2 juga. sebab tu ramai orang yg berhenti merokok tiba2, dia kena macam2 penyakit. senang cakap, badan 'terkejut' dgn keadaan yang dia tak biasa (takde sumber nikotin).

Insya-Allah dgn Vivix boleh redakan kejutan tu..

Dah lebih 2 JUTA BOTOL TERJUAL sejak diperkenalkan pada tahun 2008.

Jangan risau ianya,

✔ 100% HALAL
✔ LULUS KKM
✔ SELAMAT DAN SEMULAJADI






Mari kami bantu anda benhenti merokok dengan vivix. bukan sahaja membantu hilangkan ketagihan tetapi membantu sihatkan semula jantung, paru paru dan sistem badan anda yang rosak akibat rokok


Bagaimana mahu membeli vitamin VIVIX ini?


Cara 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


Cara 2


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, Kelana Jaya

AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717

COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar, kelana Jaya

Wednesday, August 10, 2016

Biasanya seseorang wanita yang telah melalui tiga kali pembedahan akan dinasihatkan mengikat rahim terutamanya jika lapisan rahimnya sudah nipis atau didapati struktur-struktur seperti pundi kencing dan ususnya melekat pada bahagian rahim.

Dalam keadaan ini pembedahan seterusnya akan membahayakan ibu dan juga anak dalam kandungan.

Dalam beberapa kes di mana selepas tiga kali pembedahan, didapati struktur-struktur seperti pundi kencing dan usus tidak begitu melekat kepada rahim serta bahagian lapisan rahim juga tidak nipis.

Jika wanita ini turut tidak mempunyai banyak masalah kesihatan, maka pembedahan kali keempat akan dibenarkan tetapi tiup fallopian wanita berkenaan perlu diikat ketika menjalani pembedahan kali keempat ini supaya tidak mengandung lagi.






Jom kita baca kisah Puan Ainul Malik Yang Bersalin Secara Cesarean 3 Kali





Baru ku faham apa yang dimaksudkan orang tua "waktu berpantang tu, jagalah pantang betul-betul"
-----------------------------------------------------------------------------

Dah beranak tiga ni secara ceaserean ni, dan ditambah dengan faktor umur sekarang sebenarnya memang wajib dengar cakap orang tua-tua; rehat betul-betul, jaga pantang, jaga makan, jangan keluar waktu pantang, jangan main air waktu pantang. Dulu memang faham, TAPI faham atas dasarnya saja, sekarang memang DAH FAHAM sepenuhnya.

9 bulan kita mengandung dan mengumpul hormon mengandung yang sangat tinggi, tiba-tiba nak hormon jadi normal sempurna dalam waktu yang pendek, "MEMANG TAK,LA" orang cakap, mihmihmih. Ya, boleh memang boleh, dengan jaga pantang seketat-ketatnya, ikut aturan berpantang, tetapi bukannya terus OK sebaik saja dua tiga minggu berpantang tu.

Disebabkan perubahan hormon inilah, ia memang mengganggu sistem dalaman wanita ini seadanya. Boleh menyebabkan mood swing secara TIDAK SENGAJA, mengganggu emosi TANPA SI WANITA SEDAR, dan mempengaruhi tingkahlakunya.

Ini sangat serius, okeh. Boleh mengganggu keamanan rumahtangga.

Nak minta suami faham, sama lah kes dengan nak minta KITA FAHAM KENAPA KENA JAGA PANTANG BETUL-BETUL tu, selagi belum berlaku apa-apa depan mata, memang manusia susah nak paham-paham.

Takperlulah paksa bagai, memang orang cakap, selagi tak kena dekat batang hidung memang tak akan faham! Setakat nak bagitahu suami, teorinya, praktikalnya, apa jadi itu, apa jadi ini, nanti kena tolong sidai baju, kena tolong kemas rumah, kena tolong jagakan anak-anak lain, mereka boleh buat, tapi tak akan faham, kenapa tiba-tiba kita memang tak boleh nak handle benda-benda rutin wanita ni seperti azalinya. Kenapa nak depend pada suami pulak tiba-tiba. Kenapa sebelum ini dari takpernah kena sidai kain, terpaksa dipujuk rayu isteri untuk tolong sidaikan kain dan sebagainya.

Ya, berkaitan dengan "dalaman wanita" tadi yang baru nak pulih luar dan dalam, secara beransur-ansur.

Sebab tu, orang kata, elakkan bentan, elakkan meroyan, elakkan angin, elak tu, elak ni, sebab, ia akan mengganggu PERSONALITI wanita itu secara tiba-tiba yang mendatangkan tanda tanya diri wanita tu sendiri, suami dan orang sekeliling.

Haish, susah kan nak explain benda yang taknampak ni?

Jadi, berbalik pada point asal saya tadi, jaga pantang betul-betul tu, saya dah bersedia untuk anak yang ketiga ini, nekad untuk MEMULIHKAN LUKA OPERATE ni sebaik-baiknya, sebab, saya dah tahu, akibat dari rasa sakit yang tak terperi tu nanti, ia akan mengundang macam-macam lagi masalah lain yang pasti timbul. Iaitu masalah tenaga, masalah nak menyusukan anak, masalah nak elokkan hormon, masalah nak nifas dan haid, masalah emosi sendiri, masalah meroyan sendiri, masalah LUPA INGATAN (heiii, ini saya mengaku saya alaminya, tak tahulah encik suami Mohd Q Razali stress ke tak pelik nape isteri dia ni jadi pelupa yang amat lepas berpantang ni hahahahha, sebab ia memang realiti, tau).

Saya TERPAKSA ambil Vivix sebab saya dah tahu lepas habis je ubat bius nanti, mulalah tempoh anda menanggung kesakitan otot-otot perut akibat dipotong berlapis-lapis di tempat luka yang sama, sakit luka kawasan bawah akibat saluran air kecil yang dipasang juga mendatangkan stress bila nak membuang, kesakitan tulang belakang hingga ke kepala bila ambil bius tulang belakang, sakit dan lenguhnya badan untuk berbaring dengan sempurna, tak campur lagi nak setelkan masalah penyusuan yang jadi faktor no 1 wanita berpantang akan stress dan sakit. Bengkak susu lah, itu lah, ini lah.

Nak anak ni decision sendiri, kan? Allah dah bagi rezeki dan amanah ini, kita terima dengan hati terbuka dan jaga amanah betul-betul. Ha.. kita bertanggungjawab atas apa yang kita mahu, KITA BANTU BADAN untuk pulih luka luar dan dalam dengan sebaik-baiknya.

Saya memang rasai kesan utama Vivix sejurus selepas mengambilnya. Alhamdulillah, antara tiga kelahiran anak-anak secara ceserean ini, kelahiran ketiga ini yang paling saya kuat. Kuat bukan kata terus nak bangun buat kerja, ronda-ronda ok...(ingat, jaga pantang betul-betul). Dah tak ada rasa perut menggeletar-geletar bila nak bangun dari katil, otot ditarik-tarik, jahitan rasa berdenyut-denyut dan kesakitan-kesakitan serius yang pernah saya rasai masa anak pertama.

Tapi, Vivix ni bukan magic pulak, bila makan terus boleh melompat. No no no!

Kenapa tindakannya cepat? Kerana ia bertindak terus ke dalam DNA kita untuk memulihkan segala kerosakan pada sel, termasuklah aktiviti sel tu sendiri. Jika sel sihat, semua proses berjalan lancar, tisu-tisu badan cepat pulih semula, proses keseimbangan hormon bakal diaturkan dengan elok semula, ketidakcukupan nutrisi lain akan di top up oleh antioksidan tinggi Vivix ni sebaik yang mungkin.

Ia tidak mengandungi dadah. 100% semulajadi. Ia juga meningkatkan metabolisma badan, membantu menyerikan wajah, menambahkan tenaga kepada sel yang mempengaruhi tenaga dalaman kita sendiri serta membantu kita untuk mengawal mood dengan baik.

Jangan berkira dengan diri sendiri, kerana kita sendiri berhak untuk menikmati bahagia di dunia yang sebentar cuma ini, selebihnya nanti masa kita akan "lama di dunia sana".

Alhamdulillah, saya memang berpuas hati sangat berpantang dengan Vivix kali ini. Dan saya menjaga adab-adab berpantang, tidak makan makanan berangin, minum air panas, berstokin dan sebagainya. Perkara ini sangat penting juga untuk kesembuhan kita.

Bila hati senang, bolehlah fokus pada penyusuan anak dan dari sini bonding bersama anak baru anak terjalin. Syukur juga, Vivix tidak mengganggu penyusuan anak saya. Malahan, lebih bertenaga untuk menguruskan kerja-kerja seperti biasa selepas berpantang ini dengan bantuan suami.

Syukur, saya ditemukan dengan lelaki yang macho tetapi dalam hati ada taman.
Terima kasih bang, jaga saya elok-elok masa berpantang. Terima kasih Mak Mertua saya yang paling lama menjaga saya dalam tempoh berpantang, semua faktor-faktor ni mempengaruhi juga kesembuhan wanita dalam berpantang.

Yang paling pasti, saya sangat-sangat berpuas hati dapat berpantang dengan Vivix dan menurut Doktor Gynea, luka saya memang nampak cantik dan sembuh. Masa follow up pertama dengan Doktor ini, siap dikomennya "Eh, awak ni dah sebulan pantang ke? Nampak bertenaga dan segar je?"

Soal kesihatan jangan dibawa main ya. Pilih supplement bukan sebagai trend, tetapi supplement sebagai penambah segala nutrisi yang tak cukup di dalam badan ni.

Saya pilih Vivix untuk sihat selepas bersalin. Alhamdulillah.


Benarkah Makan VIVIX Ketika Berpantang Luka Operation Cepat Sembuh?



Set Berpantang Bersalin Shaklee ada :-





Vitamin B Complex Dengan Asid Folik 

  • Vitamin B Complex berfungsi melegakan sistem saraf dan memberikan ketenangan kepada seluruh sistem badan. 
  • Mengelakkan stress dan meroyan di kalangan ibu berpantang. 
  • Membantu meningkatkan pembentukan sel darah merah. 
  • Menukarkan makanan yang diambil kepada tenaga, ibu akan lebih bertenaga serta menghindari kegemukan sebab kalori dari makanan tidak tersimpan dalam badan. 
  • Memelihara kulit dan lapisan-lapisan kulit dan menstabilkan penghasilan melanin, hasilnya kulit makin lembut dan cerah. 
  • Pengambilan yang konsisten akan mengurangkan tanda regangan kulit – stretch marks. 


VitaLea (Multivitamin) 


  • Vitalea sangat penting untuk ibu berpantang. 
  • Membekalkan 23 vitamin dan mineral yang sangat diperlukan oleh tubuh tapi sukar di dapati semasa berpantang sebab banyak makanan yang perlu dielakkan. 
  • Disaluti spirulina yang kaya dengan vitamin dan mineral. 
  • Mengandungi zat besi, elemen yang paling diperlukan unuk penghasilan darah merah untuk menggantikan darah yang hilang semasa bersalin serta mengelakkan pucat dan tidak bermaya. 

Vitamin C 


  • Vitamin C mengandungi elemen penyembuhan dan lekatan yang bertindak sebagai pencantum dan penyumbuh luka. 
  • Membaik pulih sel dan tisu yang rosak. 
  • Meningkatkan imuniti sistem pertahanan badan, faedah ini akan turut mengalir dalam susu badan dan bayi juga akan mendapat manfaatnya. 
  • Membantu pembentukan kolagen, menganjalkan kulit. 
  • Mengandungi BioFlavonoid yang berfungsi mencantikkan dan mencerahkan kulit, pengambilan secara konsisten dan berterusan akan mengurangkan stretch marks dan parut. 
  • Sebiji Vitamin C bersamaan dengan 7 biji buah oren. 


Zink 


  • Zink paling penting dalam proses pemulihan luka, bersama-sama dengan iamin C dan Protein. Mambaik pulih luka jahitan dan kerosakan tisu dalaman. 
  • Ikan haruan kaya dengan Zink sebab itu pengambilannya sangat digalakkan semasa berpantang. Namun harga ikan haruan yang mahal disesetengah kawasan, sukar diperolehi serta rasanya yang agak hanyir membuatkan pengambilannya sering diabaikan oleh ibu zaman moden ketika ini. 
  • Oleh itu, pengambilan Zink dalam bentuk tablet adalah solusi yang terbaik. 
  • Zink juga sebagai penggalak keinginan seksual, dapat mengatasi masalah kedinginan dalam hubungan intim suami isteri selepas tempoh berpantang.


 ESP – Susu Soya Protein 


  • ESP Susu Soya Protein baik untuk penghasilan susu yang banyak serta tinggi kandungan antibodi. Ibu Berpantang dan Ibu Menyusu digalakkan mengambil ESP Susu Soya Protein.
  • Pengambilannya sangat membantu dalam pemulihan luka luaran dan dalaman. 
  • Mencantikkan kulit. 
  • Memejalkan otot. 
  • Membantu dalam penurunan berat badan. 
  • Membantu menambah penghasilan susu ibu. 
  • Membekalkan tenaga dan kecergasan badan. 


Ostematrix (Kalsium) 

  • Ostematrix adalah kalsium. 
  • Bagi ibu yang banyak mengalami luka jahitan bersalin, selalunya berasa takut, fobia atau kurang selesa untuk meneran, terutamanya ketika ingin membuang air besar mahupun air kecil. 
  • Pengambilan Ostematrix sangat membantu pergerakan usus bagi menghindari masalah sembelit. Melegakan segala kekejangan otot akibat duduk terlalu lama di kalangan ibu berpantang. 
  • Merehatkan otot dan saraf semasa sedang tidur dan ibu akan berasa sangat segar bila bangun pagi. Memenuhi keperluan kalsium untuk tulang, otot dan gigi,mengelakkan kejadian rosak gigi serta kerapuhan tulang. 
  • Membantu penghasilan susu ibu yang banyak. 
  • Perlu diketahui bahawa Kalsium adalah antara komponen yang penting dalam penghasilan susu ibu. 


Alfalfa 


  • Alfalfa Shaklee merupakan tumbuhan yang mengandungi terlalu banyak manfaat kesihatan. 
  • Kaya dengan serat, protein, amino asid, klorofil, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. Memerangkap lemak yang telah dicairkan oleh Lecithin dan akan membawa keluar dari badan. 
  • Juga merupakan galactagogue iaitu herba membanyakkan penghasilan susu ibu. 


Kesimpulannya Set Berpantang Bersalin Shaklee diakui dapat memenuhi keperluan para ibu berpantang bagi tujuan pemulihan dalaman yang optimum selepas bersalin. 

Selain itu, Set Berpantang Bersalin Shaklee juga adalah Set Berpantang Bersalin yang menjimatkan bagi ibu-ibu kerana ia bukan sahaja untuk kegunaan semasa berpantang, tetapi ia juga boleh dimulakan semasa kehamilan dan diteruskan selepas berpantang.

Ini bermakna kegunaannya tidak terhad semasa berpantang sahaja. Set yang boleh digunakan sepanjang masa adalah sangat berbaloi untuk wang dan juga kesihatan ibu-ibu semua.



Berapa Harga Ser Berpantang Bersalin Shaklee?

Total harga Set ini adalah RM565.51 dan postage RM10 untuk penghantaran ke seluruh Malaysia. 


Macammana nak order set ini?


Anda boleh terus order di sini >>  SET BERPANTANG BERSALIN SHAKLEE dan pihak GDEX atau Citylink akan hantar terus ke rumah anda. 

Senang je kan :)



Sekiranya anda mahu penjimatan 20%  boleh hubungi saya di 013-3612717 atau email ke ainulfadzilah@gmail.com


Bagaimana mahu membeli vitamin VIVIX ini?


Cara 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


Cara 2


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717

COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar