Sunday, July 31, 2016

Friday, July 29, 2016

KUDIS BUTA ( SCABIES )


Kudis Buta (Scabies) penyakit kulit yang paling kerap terjadi dikalangan masyarakat kita namun selalu disalah erti sebagai alahan (alergic) ataupun penyakit keturunan. Kepada sesiapa yang pernah tinggal di asrama (terutama kaum adam), pasti tidak asing mengalami masalah kudis buta ini. Kanak-kanak dan bayi juga berisiko dijangkiti kutu Kudis Buta.


Apakah punca Kudis Buta?

Kudis Buta ialah penyakit yang disebabkan jangkitan sejenis kutu yang bernama Sarcoptes scabiei. Manusia adalah perumah kepada kutu ini. Kadangkala kutu ini boleh juga dijumpai pada kucing dan anjing. Kutu ini hanya dapat hidup selama 14 hari jika ia berada di luar perumah (manusia). Kutu ini juga tidak dapat bertahan pada suhu lebih 60 darjah celcius.




Bagaimana Kudis Buta (Scabies) boleh merebak?

Kutu ini merebak melalui hubungan rapat dengan pesakit seperti :
- berkongsi pakaian, tuala dan selimut
- berkongsi tempat tidur
- sentuhan antara kulit ke kulit

Bagaimana kutu Kudis Buta ini tinggal dalam manusia?

Kutu ini mengorek liang kecil dan tinggal di bawah lapisan kulit manusia. Kutu ini akan bertelor dan membuang najis. Najis ini yang menyebabkan pesakit merasa gatal kerana tindakbalas alahan (alergic).




Apakah simptom-simptom Kudis Buta?

- pesakit akan mula mengalami simptom selepas 10-14 hari mendapat jangkitan kutu.
- GATAL terutama pada waktu malam. Saya tidak pasti mengapa gatal lebih ketara waktu
malam.Mungkin ini sebabnya dipanggil Kudis Buta (menggaru semasa tidur) :)
- selalunya simptom ini akan melibatkan seluruh ahli keluarga yang tinggal serumah dengan pesakit.

Bahagian badan yang kerap dijangkiti Kudis Buta.

- celah jari tangan dan kaki
- pergelangan tangan
- ketiak
- pinggang
- pusat
- kemaluan
- punggung
- kepala (bayi kecil)



Langkah Pencegahan Kudis Buta

  1. Cuci pakaian dan cadar yang telah digunakan oleh orang yang dijangkiti dengan air panas untuk membunuh scabies, larva atau telur yang melekat pada pakaian tersebut.
  2. Masukkan barang-barang yang tidak boleh dicuci ke dalam beg plastik yang tertutup. Simpan sekurang-kurangnya tujuh hari untuk membolehkan hama dan telurnya mati.
  3. Perabut dan tempat tidur perlu dibersihkan dengan pencuci hampagas.
  4. Seelok-eloknya pesakit kudis buta perlu mandi dengan air suam untuk membuka liang roma sebelum disapu ubat khas untuk kudis buta ini.

Testimonial Anak 2 tahun Yang Ada Kudis Buta  Dan Akhirnya Sembuh




Tidak bahaya kah berikan vivix kepada kanak kanak dua tahun?

Vivix ini bukan ubat tetapi campuran 4 tumbuhan yang membantu mempercepatka proses penyembuhan. seperti kita makan buah, sayuran. cuma bezanya tumbuhan, sayuran ini di jadikan dalam bentuk cecair yang memudahkan kita untuk makan



Bagaimana mahu membeli vitamin VIVIX ini?


Cara 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


Cara 2


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

Wednesday, July 27, 2016

Kira-kira 43 peratus rakyat Malaysia yang berumur melebihi 30 tahun menderita penyakit kronik ini, iaitu peningkatan daripada 33 peratus yang direkodkan pada tahun 1996

Kajian Kesihatan dan Kemorbidan Kebangsaan pada tahun hadapan akan membuat penyiasatan lanjut ke atas 70,000 rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas untuk membuktikan penularan penyakit hipertensi, kardiovaskular dan diabetes di negara ini.

Persatuan Hipertensi Antarabangsa meramalkan bahawa sehingga 42 peratus daripada penduduk dunia atau hampir seorang daripada dua orang dewasa akan menghidap penyakit hipertensi menjelang tahun 2020.


blood pressure

Tuesday, July 26, 2016

Assalamualaikum & salam Sejahtera. Alhamdulillah happy sangat bila mendapat sms dari customer yang ambil vivix bulan lepas untuk tekanan darah tinggi. Dan hasilnya ALLAHUKBAR tekanan darah tinggi nya kembali normal

Apa akan terjadi sekiranya tekanan darah tetap tinggi dan dibiarkan tanpa sebarang ikhtiar?


Jika hipertensi ini dibiarkan tanpa sebarang ubat ataupun ikhtiar, lomplikasi yang lebih teruk dari tekanan darah tinggi boleh berlaku.

1. Merosakkan pembuluh darah


Tekanan darah yang berlebihan boleh merosakkan pembuluh darah yang besar dan juga yang kecil.

Contoh kerosakan pembuluh darah yang besar adalah seperti strok dan serangan jantung. Manakala contoh kerosakan pembuluh darah yang kecil ialah kegagalan buah pinggang dan gangguan penglihatan disebabkan kerosakan mata.

2. degupan jantung yang tidak stabil


Satu lagi komplikasi akibat tekanan darah tinggi ialah ‘atrial fibrillation’ atau degupan jantung yang tidak stabil. Ini menyebabkan pesakit merasa berdebar-debar dan kadang-kala pening dan sesak nafas.

3.Jantung Membengkak


Tekanan darah tinggi juga boleh menyebabkan jantung membengkak dan boleh berlarutan hingga ke peringkat lemah jantung. Jantung terpaksa bekerja lebih kuat untuk mengepam darah ke seluruh badan.

4.  Bengkak di saluran darah utama


Satu lagi komplikasi ialah bengkak di saluran darah utama yang paling besar di badan manusia dinamakan aorta. Salur darah ini membawa darah yang padat kandungan oksigen dari jantung ke seluruh organ tubuh. Pembengkakan aorta ini dipanggil aneurisme. Aneurisme ini kadangkala boleh menyebabkan aorta terkoyak atau bocor dan berlaku pendarahan yang banyak. Komplikasi ini boleh menyebabkan pesakit maut.


Sebelum komplikasi yang lebih teruk dan kronik menyerang, berikhtiarlah dengan menggunakan tonik merah Vivix. Keistimewaan Vivix yang tak disangkal lagi, telah membantu ramai pesakit darah tinggi bebas daripada hipertensi dan ada yang telah bebas daripada bergantung sepenuhnya kepada ubat hospital.






Tekanan darah yang optimal ialah seharusnya tidak melebihi 120/80 mm Hg, atau tidak terlalu rendah di bawah 90/60 mm Hg (kes hypotension atau hipotensi dimana tekanan darah adalah terlalu rendah yang membahayakan nyawa). Skala berikut boleh dijadikan penanda aras di mana terletaknya diri anda berdasarkan bacaan tekanan darah yang diperolehi.




Bagaimana VIVIX Membantu Tekanan Darah Tinggi Kembali Normal



Di dalam Vivix nie terdapat ramuan yang dinamakanPolygonum Cuspidatum, atau nama mudahnya adalah knotweed Jepun. Tumbuhan ini juga banyak terdapat di Amerika Utara dan juga Epropah.

Knotweed Jepun nie adalah sumber untuk Resveratrol yang juga terdapat dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggurnya.

Polygonum Cuspidatum banyak digunakan dalam produk anti-penuaan seperti Resveratrol dan juga pelbagai jenis perubatan Cina.

Para saintis telah melakukan banyak kajian dalam mengkaji manfaat Resveratrol dalam kesihatan kita. Hasil kajian itu menunjukkan bahawa:


Resveratrol membantu dalam melambatkan proses penuaan, merendahkan kolestrol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet dan mengurangkan berat badan.

Vivix membantu mengurangkan tekanan darah tinggi kerana Vivix merawat badan kita dari peringkat sel lagi. Ia memperbaiki DNA kita supaya menjadi lebih sihat. Mendapan-mendapan lemak yang tersangkut dalam saluran-saluran darah kita yang sempit tu pun akan dikeluarkan.

Jadi, jantung kita tidak akan bekerja keras lagi untuk mengepam darah ke seluruh badan. Bila jantung dah mengepam secara normal, maka tekanan darah kita pun kembali normal.

Jadi, kesimpulannya Vivix sangat baik untuk merendahkan bacaan tekanan darah tinggi pesakit-pesakit darah tinggi nie. Tak rugi mencuba penawar nie.

Tapi kena ingat, ini bukannya ubat, hanya alternatif sebagai ikhtiar untuk mendapatkan kesihatan yang lebih baik.




Jom baca bagaimana vivix membantu bila tekanan darah mak naik sehingga 200




Bagaimana mahu membeli vitamin VIVIX ini?


Cara 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


Cara 2


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar


Saya Ummi Zainab Mohamad, Nama glemer di Fb Ummi Ussi (Cik Zai). Mula kenal Shaklee pada tahun 2013 dan sah menjadi SID pada 3 September 2013 . Sebelum ini tak pernah kenal apakah itu Shaklee .. Tak pernah tau dan tak pernah diberitahu walaupun saya yang sangat aktif berinternet. Sehinggalah satu hari, saya ke hospital dan diperkenalkan oleh seorang Doctor Cun, Doc Nadia (Fb : Nadia Abdul Kadir) promot sikit kasi glemer lagi. Langkah kanan gamaknya masuklah bilik No.1 dan saya menceritakan segala masalah saya kepada doctor tersebut . Tq yer doc !


kulit cantik dengan shaklee
.
Saya Fairus Emilia, SID Shaklee since 2013.Cerita saya bersama Shaklee bermula semasa menyusukan Hanna, anak pertama saya. Semasa hamil juga, saya telah disahkan menghidap penyakit hipertiroid dimana hormon tiroid saya aktif melebihi paras normal. Alhamdulillah sepanjang kehamilan semua berjalan dengan lancar. Saya nak berkongsi dengan para ibu semua yang mengalami masalah tiroid dan GDM (kencing manis semasa hamil.).


ubat hipertiroid

Monday, July 25, 2016

Alhamdulillah, hari ini saja kami dah pos VIVIX shaklee kepada seorang cikgu di Negeri Sembilan. Semuanya suka dengan khasiat vivix . Ayah mertua saya pun sekarang ni pening kepala, tapi blood pressure normal, itu pun dah mula amalkan vivix. Cerita kolesterol dan darah tinggi ini memang adik beradik, kolesterol bila dah tinggi, habis salur darah sempit, boleh jadi darah tinggi, kencing manis, dan macam-macam lagi.


vivix shaklee darah tinggi kolesterol
Alhamdulillah, semalam saya dan isteri sempat menghantar vitamin Shaklee vivix kepada customer yang memerlukan, untuk menstabilkan kembali paras gula emaknya. Hampir dah kena potong kakinya, harapannya dapat memberi manfaat kepadanya. Jadi, macam mana nak hidup sihat elak Diabetes, kencing manis ? Jawapannya mudah. Jaga makan dan cukupkan nutrisi dalam badan anda. 


kencing manis

Sunday, July 24, 2016

Mengikut panduan American College of Gastroenterology, jika anda mempunyai saudara terdekat (ibu bapa atau adik-beradik) menghidap kanser kolon (kanser usus) pada usia sekitar 60 tahun, anda perlu mula menjalani pemeriksaan usus atau kolonoskopi pada umur 40 tahun. Berdasarkan data diperoleh, individu berisiko tinggi dan mencapai usia 50 tahun digalakkan menjalani pemeriksaan awal pada usus iaitu kolonoskopi.


kanser usus

Thursday, July 21, 2016


Vitamin B Shaklee Mengandungi sebanyak 8 kumpulan vitamin B termasuk lah asid folik. Asid folik dan B12 membantu pembentukkan sel sel darah merah di dalam badan. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400mcg.




Apakah kelebihan vitamin B Complex Shaklee untuk ibu mengandung?


-Amat diperlukan untuk pembentukan dan aktiviti sel genetik.
-Mencegah anemia (tekanan darah rendah).
-Membekalkan asid folik yang sangat penting utk mengelakkan kecacatan janin


Berdasarkan Kongress Obstetrik dan Ginekologi Amerika (ACOG), kajian menunjukkan pengambilan vitamin B6 bukan sahaja selamat, malah sangat berkesan untuk mengurangkan kesan 'morning sickness' seperti loya, mual dan muntah.

Kesan kekurangan B complex


Satu kajian yang dikeluarkan pada 2007 menunjukkan, wanita yang mengalami kekurangan vitamin B (khususnya B6) susah untuk hamil, dan jika boleh hamil pun mereka akan mudah keguguran. (Wallahua'lam)
*kajian ke atas 300 wanita china selama setahun*

Bakal ibu yang yang ada masalah genetik, kekurangan vitamin B12 semasa awal kehamilan, akan meningkatkan risiko bayi untuk mendapat masalah jantung kongenital. *Kajian Jurnal Genetic and Metabolisme*

Tengok betapa pentingnya kita makan makanan yang ada vitamin B complex seperti sayur-sayuran, namun selalunya ia tak mencukupi (tidak menepati ODA- Optimum Daily Allowance) nak-nak ibu hamil pulak yang berkongsi vitamin dengan baby kan?

Sebab itu disarankan makan vitamin tambahan B complex.



1 botol ada 120bj. Harga RM56.98

AinulMustafa
Pemakanan Vit B Shaklee sejak 2011
013-3612717

Monday, July 18, 2016


ORANG DEWASA PUN BOLEH KENA DIFTERIA TAU !!


Seorang surirumah umur 41 tahun dah terkena wabak ini. YA ALLAH takutnya..

hari tu ada dengar di radio , perbincangan dengan seorang doktor mengenai hal ini. Katanya orang dewasa juga berisiko terkena difteria terutama warga emas dan mereka yang ada SISTEM IMUN YANG RENDAH

Nampak tak betapa PENTING kita kena KUATKAN SISTEM IMUN badan kita. Sistem pertahanan, askar , tentera badan kita kena kuat, gagah perkasa. kalau lemah , musuh senang menceroboh masuk..

jadi apa nak buat untuk kuat kan SISTEM IMUN ?

mesti la dari SUMBER MAKANAN yang BAIK.

makanan yang kuatkan sistem imun macam

1. Bawang Putih

2. Ikan seperti salmon

3. Makanan jenis kekacang

4. Gandum/ bijirin

Saya suka memilih NUTRIFERON sebagai makanan tambah untuk kuatkan sistem imun badan saya

====================================================================

Interferon Dalam Nutriferon Shaklee Kukuhkan Sistem Pertahanan Badan Untuk Melawan Penyakit



Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo pada tahun 1954. Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan, Dr. Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi didunia yang diformulasi dan dinamakan Nutriferon.

Dr. Kojima berjaya mengenalpasti ekstrak dari 4 tumbuhan iaitu biji labu, sunga Saffflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago, kesemua bahan tersebut mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Formula yang digunakan adalah semulajadi, selamat, tulin dan berkesan.

Penemuan dan rekaan ini telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi. Nutriferon adalah satu Formula Eksklusif dan dipaten oleh Shaklee dan tidak dijual dikedai-kedai biasa. Ianya hanya boleh didapati melalui Shaklee.

Dalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis, kanser, hidrophobia (penyakit anjing gila), herpes dan HIV dan lain-lain. Malah, telah terbukti bahawa interferon amat berkesan untuk melindungi kita daripada jangkitan influenza dan berbagai jenis penyakit lain.

==================================================================


Nutriferon Dihasilkan Daripada 4 Ekstrak Tumbuhan



Setiap ekstrak tumbuhan utama yang terdapat dalam Nutriferon mempunyai fungsi utama masing-masing iaitu:

1. Biji Labu – Merangsang pengeluaran interferon semulajadi dalam tubuh. Dan menentang radikal bebas dan faktor penyebab kanser.

2. Biji Plantago asiatica – Mengandungi polisakarida yang mengaktifkan sel-sel imun.

3. Honeysuckle Jepun – Menentang pencerobohan virus dan kuman ke dalam badan.

4. Bunga Safflower – Menghasil dan memperkuatkan keupayaan makrofaj memusnahkan virus dan kuman.



Kebaikan Dan Manfaat Utama Nutriferon Terhadap Kesihatan



1. Mengukuhkan Sistem Imun Dalam Masa 3 Hari – Ianya adalah satu-satunya interferon semulajadi didunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkan sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungsi untuk membunuh: T-cells, B-cells dan macrophage.



2. Melawan Kanser Dan Tumor – Interferon semulajadi mengandungi polisakarida yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin melawan sel-sel tumor dan kanser. Selain dari itu ia juga mampu mengurangkan ketidakselesaan pada waktu rawatan kemoterapi.



3. Melindungi Dari Influenza – Ia mengimbangi kepada respon alergi persekitaran dan pencemaran udara, melindungi dengan berkesan daripada virus, mikrob, termasuk selsema, flu, alergi, inflamasi dan influenza.



4. Meringankan Stress Dan Kelesuan – Meringankan kemudaratan yang disebabkan oleh keresahan, stress, kelesuan dan gaya hidup yang sibuk.



5. Melambatkan Penuaan – Formula unik Nutriferon merangsang pengeluaran makrofaj untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman. Justeru itu sel-sel akan menjadi lebih sihat.



6. Mengurangkan Infeksi Oleh Pesakit-Pesakit Hepatitis B Dan C – Keberkesanan Nutriferon dalam memerangi virus akan mengurangkan infeksi dan meminimumkan ketidakselesaan, seperti kembung perut, rasa mual, muntah dan lain-lain kepada pesakit-pesakit Hepatitis B dan C.



7. Mempertingkatkan Menopaus – Hipertensi, tahap kolestrol yang tinggi, kitaran darah, dan masalah lain berkaitan menopaus akan menjadi lebih baik.



8. Mempertingkatkan PMS – Terbukti secara klinikal mengurangkan simptom yang terjadi akibat ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu kekejangan waktu haid, sakit belakang, sakit payudara, masalah jerawat, kegelisahan, insomnia dan mood swing.





Apabila banyak kuman dan mikrob menyerang kita pada sesuatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita akan cepat keletihan, stress, terganggu tidur atau dijangkiti flu, batuk, alergi, asthma, ekzema, jerawat dan lain-lain.

Sel-sel yang teroksidasi dan tidak sihat membentuk lebih banyak radikal bebas yang seterusnya mengakibatkan penyakit degeneratif, penyakit kronik, kanser dan lain-lain.

Jadi sebab tu lah Nutriferon ni perlu ada dalam setiap rumah. Sebab dia bertindak sebagai first aid kit yang boleh beri bantuan awal untuk kawal jangkitan penyakit dan cegah penyakit daripada jadi lebih teruk. Demam, batuk, selsema adalah penyakit yang paling common paling kerap dan ramai orang kena.

Jadi sangat baik sebenarnya kalau amalkan 1 hari 1 sachet Nutriferon ni untuk pelihara antibodi badan kita agar sesntiasa kuat. Sekotak Nutriferon ada 30 sachets berharga RM192.

Tapi boleh hubungi saya ye kalau nak beli dengan harga lebih jimat.

AinulMustafa
Certified Product Trainer
013-3612717
COD: Shah Alam, Klang, damansara, PJ, Subang Jaya, Menara TM, Bangsar.

Friday, July 15, 2016

Mula2 doktor bgtau kakak.. abg xde harapan utk sembuh... bukan lagi 50-50 tapi chances cuma 30%... itu yang kakak gugel sepanjang malam dan cari info pasal supplement stroke yg boleh kakak bagi abg.. dan kakak tbaca testimoni Vivix Shaklee... sebab itu kakak contact Aya tu dan bertanya... memang la mahal Vivix ni tapi duit boleh cari kan... kakak akan menyesal seumur hidup kalau masanya hubby kakak pergi dan kakak tidak berikhtiar utk bantu sembuhkan hubby kakak.. "

Ini antara mesej Customer saya yg sgt kuat berjuang untuk membantu suaminya yg sedang stroke disebabkan masalah saluran jantung burst.

Pagi ni sy kongsikan salah SATU perubahan yang dialami selepas memulakan pengambilan Vivix seawal 5 hari (nanti akan kongsikan perubahan lain). Semoga suami customer sy ni diberikan kesembuhan dan sihat seperti sediakala ya, tolong aminkan ya

Selepas menjalani pembedahan hampir 2 bulan lepas, tekanan darah suami tinggi, kena makan ubat pencair darah. Namun, selepas memulakan Vivix, alhamdulillah dengan izinnya tekanan darah turun dan warfarin dihentikan.

So jika Suami, Bapa, Mak dan insan-insan tersayang sedang mengambil ubat pencair darah, jangan takut untuk mencuba Vivix. InsyaAllah ia mungkin menjadi titik perubahan untuk hidup lebih sihat.

Kita ikhtiarkan saja, Allah juga yang memberi kesembuhan.



Bagaimana mahu membeli vitamin VIVIX ini?


Cara 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


Cara 2


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar


Thursday, July 14, 2016

Saya tidak setuju jika ayat " VIVIX MERAWAT " Diabetes. Sebab VIVIX bukan ubat. Tapi VIVIX membantu baikpulih di peringakat DNA.

Satu kajian klinikal menunjukkan bahawa bahan-bahan Vivix mengaktifkan pengatur utama genetik yang membantu menolak penuaan selular.

Dalam kajian makmal, bahan-bahan Vivix telah menunjukkan kesan

-4 mekanisme utama penuaan selular -

1. Kerosakan DNA

Setiap hari, setiap sel dalam badan anda dihujani oleh sehingga satu juta “penyerang hendap” yang boleh merosakkan DNA. Serangan ini boleh merosakkan pangkalan data genetik sel, mewujudkan “typo” yang boleh menjejaskan fungsi sel dan panjang umur.
-Vivix bahan-bahan yang membantu melindungi dan membaiki DNA selular.


2. Pengawal selia genetik

Pengawal selia genetik menyumbang kepada kemerosotan selular yang berkaitan dengan usia.
-Dalam satu kejayaan utama, satu kajian klinikal baru-baru ini menunjukkan bahawa bahan-bahan vivix mengaktifkan pengatur utama genetik yang membantu menolak penuaan selular.

3. Penurunan pengeluaran tenaga selular

Mithochondria dalam sel-sel kita mencipta tenaga yang kita tidak boleh hidup tanpa. Sebagai penurunan kecekapan mithochondrial, penurunan fungsi sel.
-Bahan-bahan vivix menggalakkan biogenesis mitokondria

4. Pengumpulan protein AGE

Pengumpulan lebihan “Advanced Glycation End” produk (AGE) boleh menyebabkan kerosakan selular yang boleh berkompromi Intergriti dan panjang umur sel.
- Bahan-bahan Vivix adalah 10x lebih berkuasa daripada resveratrol pada AGE yang membantu memperlahankan pembentukan protein.
Vivix juga menyokong: kesihatan jantung, kesihatan otak, kesihatan imun, kesihatan sendi, perlindungan antioksidan, meningkatkan tenaga selular, kesihatan yang baik dan kesejahteraan.



Bagaimana mahu membeli vitamin VIVIX ini?


Cara 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


Cara 2


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

14 DAYS CELLULAR DETOX VIVIX SHAKLEE
Vivix mengaktifkan pengatur utama genetik yang membantu menolak penuaan selular.

Dalam kajian makmal, bahan-bahan Vivix telah menunjukkan kesan 4 mekanisme utama penuaan selular :

1. Kerosakan DNA

Setiap hari, setiap sel dalam badan anda dihujani oleh sehingga satu juta “penyerang hendap” yang boleh merosakkan DNA. Serangan ini boleh merosakkan pangkalan data genetik sel, mewujudkan “typo” yang boleh menjejaskan fungsi sel dan panjang umur.

>> Vivix bahan-bahan yang membantu melindungi dan membaiki DNA selular.

2. Pengawal selia genetik

Pengawal selia genetik menyumbang kepada kemerosotan selular yang berkaitan dengan usia.

>> Dalam satu kejayaan utama, satu kajian klinikal baru-baru ini menunjukkan bahawa bahan-bahan vivix mengaktifkan pengatur utama genetik yang membantu menolak penuaan selular.


3. Penurunan pengeluaran tenaga selular

Mithochondria dalam sel-sel kita mencipta tenaga yang kita tidak boleh hidup tanpa. Sebagai penurunan kecekapan mithochondrial, penurunan fungsi sel.

>> Bahan-bahan vivix menggalakkan biogenesis mitokondria,

4. Pengumpulan protein AGE

Pengumpulan lebihan “Advanced Glycation End” produk (AGE) boleh menyebabkan kerosakan selular yang boleh berkompromi Intergriti dan panjang umur sel.

>> Bahan-bahan Vivix adalah 10x lebih berkuasa daripada resveratrol pada AGE yang membantu memperlahankan pembentukan protein

Vivix juga menyokong: kesihatan jantung, kesihatan otak, kesihatan imun, kesihatan sendi, perlindungan antioksidan, meningkatkan tenaga selular, kesihatan yang baik dan kesejahteraan.



Bagaimana mahu membeli vitamin VIVIX ini?


Cara 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


Cara 2


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

AinulMustafa
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar


Untuk mengelak angin berlebihan di dalam badan seterusnya mencegah kembung perut atau badan berangin,


1. Kurangkan pengambilan makanan berlemak. Lemak dalam makanan akan memperlahankan proses penghadaman dan menyebabkan gas yang terbebas akan mudah terkumpul


2.Tinggalkan ataupun kurangkan pengambilan makanan yang banyak `angin` seperti baked beans, brokoli, brussel sprouts, kobis, air berkarbonat (air gas), kobis cina, dll. Jadi kalau badan anda memang tak tahan dengan makanan yang `banyak angin` nie, janganlah ambil ya demi keselesaan perut.


3.Jika anda jenis tak tahan dengan laktosa daripada sumber tenusu, elakkan mengambilnya. Boleh juga cuba gantikan dengan makanan rendah laktosa ataupun yang bebas laktosa.


4.Kurangkan pengambilan makanan berserat tinggi buat seketika kerana walaupun serat boleh membantu proses penghadaman makanan, ia juga mengeluarkan banyak gas.


5.Makan dengan tenang dan perlahan. Tergesa-gesa atau gelojoh ketika makan akan mengganggu proses penghadaman.
Ambil makanan yang boleh melegakan ketakselesaan akibat angin yang terlalu banyak di dalam badan.





Anda boleh mencuba Peppermint-Ginger Plus yang mengandungi 4 jenis herba semulajadi untuk kesihatan dan kelancaran sistem penghadaman iaitu pudina (mint), halia (ginger), jintan putih (fennel) dan jintan manis (anise).


1.Pudina : Melegakan otot perut, mampu menenangkan perasaan dan mood, membantu penghadaman, baik untuk demam dan selsema serta menyegarkan fikiran.


2.Halia : Bermanfaat untuk pencernaan, membuang angin dalam badan, melegakan ketidakselesaan perut, meredakan loya dan alahan mengandung, mengelakkan mabuk dalam perjalanan


3.Jintan putih : Orang Eropah mengambilnya selepas makan untuk menghilangkan kembung perut, juga baik untuk sakit perut dan masalah usus.


4. Jintan manis : Baik untuk masalah pencernaan, senggugut, batuk dan kahak, memberikan tenaga pada badan dan lembut pada perut.


Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

Wednesday, July 13, 2016

5 Sebab Kenapa Ibu Hamil Patut Ambil Soya ESP Shaklee?




1. Kerana satu hidangan ESP bersamaan dengan 12 gelas susu. Bagi ibu yang sukar nak disiplin diri mengambil susu, boleh gantikan dengan ESP soy protein kerana ianya tidak memuakkan dan rasanya juga manis buah, tidak terlalu manis kerana ia tidak mengandungi pewarna dan perisa tiruan.

2. Soya ini sangat mudah dihadam dan ia membekalkan kalsium, protein dan karbohidrat yang sempurna untuk ibu.


3. Dalam ESP ini mengandungi vitamin B6 yang terkenal dengan keupayaannya untuk kecantikan kulit. Ada ibu yang semasa mengandung mengalami alahan pada kulit yang mana kulit jadi kusam dan tak cantik, juga kering. Vitamin B6 boleh bantu melembabkan kulit ibu bagi lebih bermaya dan nampak cantik.

4. Dalam ESP Soy Protein ini juga mengandungi Lysine di mana Lysine ini berfungsi membantu badan menyerap kalsium. Seperti yang kita ketahui, bila hamil pertumbuhan bayi anda memang amat memerlukan kalsium untuk pertumbuhannya. Jika kalsium dalam badan ibu tidak mencukupi, ianya boleh beri kesan kepada ibu untuk jangka panjang kerana ibu boleh kehilangan simpanan kalsium dalam badan. Kehilangan kalsium boleh menyebabkan ibu berisiko menghadapi osteoporosis (kereputan tulang) dan juga kesan pada gigi.

5. Kandungan Lysine juga boleh bantu ibu hilangkan keletihan, kepenatan, rasa penat melampau, rasa loya, menggigil, seram sejuk, tiada selera makan dan anemia.

AinulMustafa
0133612717
Pengedar Shaklee Shah Alam, Klang, PJ, Subang, Menara TM Bangsar.


SET HEALTHY PRENATAL




1. OsteMarix
sumber kalsium utama terutama buat yang loya nak telan susu ibu hamil etc, dilengkapi dengan Vitamin D, magnesium untuk penyerapan kalsium yang optimum. Kalsium penting untuk pembentukan tulang dan gigi bayi.


2. Vita-Lea
Multi vitamin dan multi mineral yang SEMULAJADI (bukan sintetik) yang membantu ibu mendapat semua nutrisi yang diperlukan tubuh semasa hamil, bayi juga mendapat manfaatnya secara tidak langsung.

3. Sustained Release Vita-C
Membantu ibu mengekalkan kesihatan yang baik, yang mana Vitamin C membantu meningkatkan imun sistem terutama yang mudah terkena selsema, batuk dan demam

4.B-Complex
dilengkapi dengan semua vitamin B yang diperlukan tubuh untuk proses sistesis makanan serta keperluan & kesihatan tubuh

5.OmegaGuard
Kaya dengan sumber Omega 3 & 6, yang membantu perkembangan otak, mata & saraf bayi. Tinggi kandungan EPA & DHA dalam setiap kapsul

6. ESP 
protein soya yang rendah glycemic index, rendah gula, membantu membekalkan tenaga ibu agar kekal cergas sepanjang hari

AinulMustafa
0133612717
‪#‎pengedarshakleeShahAlam‬
MEI 2016 (MUSIM KEDUA) - TESTIMONI 19: SITI SARAH MOHAMAD NOOR - [ BERAT SAYA TURUN 4KG DALAM TEMPOH 10 HARI! ]. Saya nak kongsi perjalanan penurunan berat badan saya.


berat turun 4 kg  dalam 10 hari
Darah tinggi sememangnya adalah petanda, ia, petanda badan kita tak berapa nak sihat. Darah tinggi menunjukkan salur darah kita banyak kolesterol, hahah, salur darah ini bila tak sihat, mulalah jantung kena pam sekuat-kuatnya. Jadi makin lama makin teruk, sampai boleh kena stroke, Oh tidak. 


Monday, July 11, 2016

Menurut Perunding Neurologi Pusat Perubatan Prince Court, Dr Julia Shahnaz Merican, sesiapa saja boleh mengalami Bells palsy. “Bells palsy adalah kerosakan pada saraf muka. Kira-kira 70 peratus daripada kerosakan itu membabitkan saraf otot kranial ketujuh, yang merangkumi deria rasa (lidah) dan otot dan saraf muka.


rawatan bell palsy
JANUARI 2016 - TESTIMONI 55 : LIN SHOPEE - Assalamualaikum, Alhamdulillah di beri peluang untuk berkongsi pengalaman dalam menjaga anak yang kulit sesangat sensetif. Nak kata eczema pun saya rasa tak. Tapi.... Ceritanya bermula anak hero saya ni kena campak ruam, lepas 2minggu ingatkan semakin ok tapi tak. Lagi bertambah-tambah bila kena lagi campak api.


kanak-kanak sihat shaklee

DISEMBER 2015 - TESTIMONI 48 : NOR RUZANNA HANEE - Asalamualaikum. Saya Ruzanna Hanee, saya nak kongsikan pengalaman saya menggunakan Set Kurus Shaklee. Sebelum kenal Shaklee, saya pernah cuba macam-macam set kurus yang ada dipasaran. Asal iklan je nak cuba. Tapi mungkin tak serasi dengan saya..


kurus dengan shaklee

Sunday, July 10, 2016

NOVEMBER 2015 - TESTIMONI 035: SITI NORIZA SALEH - Bismillahirrohman nirrohim. Shaklee effect saya sebenarnya bermula dengan set penyusuan, tetapi saya nak share salah satu lagi shaklee effect saya yang saya suka sangat!!. Iaitu penyelesaian kulit muka berminyak, berjerawat teruk yang jenis bernanah dan gatal mengenyam...aduhh...datang time gatal tu, macam nak garuk garuk je jerawat tu pakai garfu. sampaikan nak basuh muka pun takut. sebab penah basuh muka, tetapi muka berdarah!!!


set kulit shaklee
DISEMBER 2015 , TESTIMONI 46 : MUHAMMAD FAIZ BIN AHMAD, Assalammualaikum. Saya Muhammad Faiz Bin Ahmad berusia 23 tahun. Saya ingin kongsikan #ShakleeEffect saya kepada semua. Sebenarnya saya sebelum ni anti-supllemen tau! Tu lah orang cakap, bila tak sakit memang kita tak cari supplemen-supplemen ni..Bila dah kena sendiri baru rasa kepentingannya. Jom ikuti kisah saya.


tulang patah shaklee
NOVEMBER 2015, TESTIMONI 033: SITI NORHAYATI ABDUL HALIM, Ingat lagi Ramadhan 2011, tragedi diserang penyakit kayap. kene tang muke plak tu. Habis separuh muke sebelah kanan melepuh2. Masuk Wad 5 hari sebab effect pada mata jugak. Makan ubat Anti-Viral Acyclovir 5x sehari. So, mmg tak boleh menunaikan ibadah berpuasa langsung! Lepas kene discharge, selain teruskan makan Acyclovir dan sapu dalam mata, Along Hadhatina Mkb bagi makan NUTRIFERON.


kayap shaklee

Tuesday, July 5, 2016

Memang dilema, bila dengar tajuk macam ni. Korang rasa adil tak buat kerja, tapi tak setimpal dengan gaji korang ? Adakah korang mengeluh terus sampai rasa, weih, gaji aku banyak nih, tapi kerja macam orang gile. Adui, memang tak boleh elak.


masalah gaji tak cukup

Monday, July 4, 2016

TESTIMONI 022 : SUHAILA ABDUL. Assalamualaikum dan salam sejahtera. Saya Nor Suhaila Abdul , dikenali sebagai Kak Su.Saya berusia 40 tahun.Saya ingin berkongsi cerita tentang pengalaman saya menggunakan produk Shaklee.


vivix shaklee

Masalah Jerawat

Sebelum ini kulit saya tidak pernah mengalami masalah sehinggalah saya melahirkan anak yang ke 3. Muka saya dipenuhi jerawat dan kulit saya mulai kusam dan kering.Jeragat mulai naik di pipi dan juga di bahagian hidung.Saya memang pernah mencuba berbagai produk kecantikan dan suplimen tapi semuanya tak pernah kekal.Sehinggalah saya diperkenalkan oleh adik ipar saya iaitu kolegen Shaklee.Saya mencuba sebanyak sekotak.Tapi selepas itu saya stop sebab saya memang tak konsisten makan kolegen tersebut.

Batu Karang

Suatu hari saya diserang sakit dibahagian pinggang sebelah kiri sehinggakan saya tidak dapat bangun dan sakit yang amat sangat. Selepas mendapatkan rawatan doktor, disahkan bahawa dibahagian kiri buah pinggang saya terdapat batu karang. Doktor memberikan saya ubat pecahkan batu karang.Saya makan sampai habis ubat tersebut tetapi rasa sakit dan kencing tidak lawas masih saya alami.Disamping masalah batu karang saya juga mengalami masalah tekanan darah rendah serta sering pening dan juga period yang tidak datang selama setahun lebih.

Vivix Shaklee

Selepas bertanyakan kepada adik ipar dan membaca tentang testimony suplimen Shaklee, saya bertekad ingin mencuba VIVIX. Selepas mencuba vivix selama sebulan secara konsisten, perkara pertama yang menggembirakan saya ialah , saya sudah datang period dan kali ini period adalah selama 9 hari dimana sejak anak dara period saya hanya 4 hari sahaja.Setiap bulan period saya datang dengan konsisten selama 9 hari.Tanpa saya sedari, rasa sakit dulu sudah tidak dirasai lagi .Saya tidak lagi mengalami sakit dibahagian buah pinggang kiri,tiada lagi masalah kencing kotor serta tidak lagi mengalami sakit kepala keterlaluan seperti dulu.Malahan jarang sekali berjumpa doctor untuk rawatan.. Saya ni memang tidak konsisten makan vitamin, tapi dengan vivix, boleh dikatakan saya akan minum setiap hari sebelum tidur tanpa terlupa.Kesan lain yang saya rasai pada badan adalah sangat berbeza dari dulu.Saya tidak mudah letih menguruskan 5 anak di rumah dan mengurus anak murid disekolah. Minum vivix asalnya sebab nak sembuhkan sakit batu karang.Tapi banyak pula yang lain yang dapat kesan tip top.


Kulit Cantik

Dan yang paling memeranjatkan saya ialah gambar ini. Saya sendiri tidak menyedari perubahan pada kulit muka dan wajah sendiri sehinggalah saya menjumpai gambar lama ini. Kesan jeragat dan kulit kusam mulai pudar dan tona kulit semakin sekata. Dan kini saya mula konsisten semula pengambilan kolegen shaklee bagi mendapatkan hasil yang lebih umphhh….

Amalkan Produk Shaklee

Sehingga ke hari ini bukan saya sahaja yang mengamalkan produk Shaklee malahan seisi rumah saya mulai dari si kecil yang berusia 3 tahun sehinggalah suami saya. Saya bersyukur kerana dipertemukan dengan Shaklee kerana dengan usaha saya mengamalkan Shaklee dan dengan izinNya kesihatan saya semakin baik.Alhamdulillah.Sehingga kini saya adalah pengguna tegar VIVIX…I love vivix very much…muahhh ckit…

Jom Order VIVIX Shaklee

Cara 1 - Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan. Penghantaran ambil masa 2-3 hari 

Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya.Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar


Certified Product Trainer Shaklee (ID 866453)
Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar
Bila cerita bab  dulu dan sekarang, aku rasa sama je, hahaha. Kalau korang tak jaga makan, siap korang, jawabnya memang tak sihat. Tapi nak cakap, orang dulu ye memang sangat pentingkan diet permakanan. Dulu pun duduk kampung je, takda pencemaran. Paling teruk yang duduk bandar lagilah, banyak sangat  radikal bebas. Tapi siapa sekarang duduk kampung pun tak terlepas dari banyak penyakit, sebab tak jaga makan.


Saturday, July 2, 2016



Terima kasih awak hadir dalam hidup saya...

2 tahun lepas berjaya VBAC. bersalin normal selepas pembedahan. Tapi kena vacum dan jahitan banyak.huhuhu

baru balik sehari ke rumah, Maryam demam panas dan kuning. tinggi bacaannya. terus kena masuk NICU


5 hari berulang alik ke hospital. sehari 3 kali.

jahitan masih merah...

Ya ALLAH sakitnya.

nak duduk sakit..

nak berjalan lagi la sakit..

sampai nak duduk menages..huhuhu

tekad nak makan awak incik VIVIX.

ALLAHUAKBAR !! 3 hari saya makan ..

pedih, sakit dah takde..

susu meriah sangat.luar biasa sungguh

Terima kasih kerana hadir dalam hidup saya.

Terima kasih sebab kembalikan senyuman saya.

saya sedih sebab awak sudah habis...

tapi kena senyum balik sebabbbbbbb

bulan ni beli awak 2 botol dapat discount 5%

atau beli awak 6 botol dapat free 1 botol

awak memang MAHAL. tapi sakit, derita yang saya tanggung lebih MAHAL.

Ramai orang sukakan awak tauuuu..

‪#‎tsunamivivix‬



Bagaimana mahu membeli vitamin VIVIX ini?



Cara 1




Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan




Cara 2



Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar





AinulMustafa



Email: ainulfadzilah@gmail.com



Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717



COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar