Thursday, December 31, 2015

NOVEMBER 2015 TESTIMONI 036: NORHANA BINTI HASHIM

Assalamualaikum...saya Norhana Binti Hashim, berumur 55 tahun, mempunyai 3 orang anak dan 5 orang cucu. Apabila kita sudah meningkat tua, macam-macam penyakit yang datang. Pertama sekali darah tinggi dan kolestrol tinggi. Kedua, batuk yang tidak baik berbulan-bulan. Makan bermacam-macam jenis ubat pun tak baik-baik sampai terpaksa pakai 4 pam. Selepas itu saya diserang sakit saraf sampai tak boleh berjalan. Masa tu anak-anak semua belajar di Universiti. Saya mesti kerja untuk membantu suami. Dah puas saya pergi ke hospital, masuk keluar HUKM. 


Sebelum membeli, anda perlu tau kenapa minyak ikan ni istimewa. Minyak ikan mengandungi lemak tidak tepu (PUFAs) Omega 3 yang tinggi. Omega 3 ialah antiradang yang sangat penting untuk mengimbangi radang dalam badan.


minyak ikan terbaik
Alhamdulillah, hari ni kami nak share tentang hebatnya collagen powder shaklee. Kalau nak tahu, collagen ni memang best, dan sangat berkesan, selamat. Jadi jom kita baca 4 fakta menarik tentang kolagen shaklee. Baca sampai habis ok !!


collagen powder shaklee

Monday, December 28, 2015

Sunday, December 27, 2015

Salam  sejahtera semua, sekarang ni semua orang nak cari produk bersalin, nak bersalin , berpantang secara sihat. Sampai ada yang cari artis malaysia ni makan apa, nampak sihat boleh cun kembali lepas bersalin. Dalam banyak banyak produk, jangan tak tahu, artis malaysia sekarang pun dah ambil shaklee sebagai makanan tambahan, tak kisahlah bersalin ke apa ke, semuanya artis ambil untuk bersalin. Memang terbaik set bersalin shaklee.


produk bersalin pilihan artis malaysia

Saturday, December 19, 2015

Diabetes atau kencing manis memang penyakit "orang kita". Faktor utama adalah faktor keturunan, jika keluarga anda ada sejarah penyakit ini, anda juga berisiko mendapat penyakit yang sama. Faktor yang lain adalah gaya hidup dan pemakanan yang tidak sihat, seperti pengambilan makanan manis yang berlebihan. Selain mengambil ubat doktor, anda juga boleh berikhtiar untuk mengamalkan supplement bagi mengurangkan komplikasi diabetes ini.


ubat diabetes
Pesakit kencing manis yang mempunyai luka atau ulser di kaki mempunyai 15 peratus risiko untuk menghadapi amputasi atau dipotong kaki mereka akibat kaki yang membusuk, bernanah dan mati (gangrene).

Kaki pesakit kencing manis ini biasanya kebas. Mereka tidak akan terasa walaupun mereka terpijak paku atau berjalan di atas permukaan yang panas. Mengalami luka pada kaki adalah perkara pertama yang akan membawa kepada lebih banyak masalah.

Sekiranya anda mempunyai saudara yang mempunyai penyakit kencing manis, nasihatkan mereka untuk segera berjumpa doktor sekiranya kaki mereka terluka. Tisu yang busuk atau dijangkiti kuman perlu dicuci dan tisu yang mati perlu dibuang. Kelewatan rawatan boleh menyebabkan kehilangan kaki, atau lebih teruk lagi, kehilangan nyawa mereka

Sanggup ke kita lihat orang tersayang kita dipotong kakinya?

kencing manis hilang kaki

Friday, December 18, 2015

Assalamualaikum w.b.t.
Saya Sabariah binti Abdul Rahman, baru berusia 73 tahun dan mempunyai 4 orang anak (4 lagi telah tiada akibat keguguran ) serta 10 orang cucu.

Sejak remaja, saya sangat mementingkan aspek kesihatan dan apabila memasuki alam pekerjaan saya sangat berdisiplin dalam pengambilan suplemen dari pelbagai jenama. Alhamdulillah, sehingga kini saya tiada masalah kesihatan yang teruk melainkan sakit tulang belakang serta sedikit darah tinggi yang baru sahaja dikesan 3 minggu yang lepas.


nenek tua main salji

Wednesday, December 16, 2015

Resveratrol adalah ahli kumpulan sebatian tumbuhan yang dikenali sebagai polifenol. Sebatian-sebatian ini dianggap mempunyai ciri-ciri antioksidan, melindungi tubuh daripada jenis kerosakan dikaitkan dengan peningkatan risiko untuk keadaan seperti kanser dan penyakit jantung. Resveratrol yang terdapat dalam kulit anggur merah, tetapi sumber-sumber lain termasuk kacang dan beri.


awet muda
Di UK, musim panas adalah masa yang akan dihargai. Untuk sekejap beberapa minggu setiap tahun, sebahagian awan dan matahari berada di sana untuk semua. Selepas masa panjang, musim sejuk yang gelap, dan mata air mengecewakan lembap, ia tidak menghairankan bahawa kita menuju keluar beramai-ramai kita untuk menyerap sinar matahari sementara kita boleh. Dan, sementara semua cahaya UV ini mungkin menjadi sangat baik untuk jiwa, ia tidak begitu baik untuk kulit.


Monday, December 14, 2015

Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.



Sunday, December 13, 2015

Kita boleh tutup parut jerawat, jeragat dengan makeup yang tebal tetapi sampai bila? Takkan sepanjang hari mahu pakai makeup. Tak bernafas la kulit kita. 

Jadi sangat sangat penting penjagaan kulit dari dalaman kalau kita mahu kulit bersih, berseri. Dr Masrsha Gordon, Timbalan Presiden di Jabatan Dermatology Mount Sinai School of Medicine berkata Sekiranya ada krim yang dapat memberikan kesan yang sama seperti prosedur perubatan (cepat dan berkesan), kemungkinan ia adalah DADAH, dan bukan BAHAN KECANTIKAN”.

Jadi check semula sama ada anda suka makan vitamin untuk dari dalaman atau sekadar sapu krim. Lapisan kulit kita. kalau kita sapu krim je kita hanya menjaga lapisan epidermis sahaja. Bukan ke lebih baik jaga lapisan dermis. Bila akar sihat lapisan luaran juga sihat.


tips kulit cantik

Thursday, December 10, 2015

KANSER....Kita memang biasa dengar ttg kanser kan. Antara pembunuh nombor satu di Malaysia! Apa yang buat kanser ni membunuh adalah kerana biasanya ia susah nak detect kalau tak jalani pemeriksaan rutin. Tau2 bila dah ada simptom, dan bila dah keluar simptom tu.... maknanya keadaan dah teruk. Mungkin dah peringkat ke-3 atau ke-4 yakni final stage.


kanser payudara
Pernah tgk iklan susu Anmum? Alaaah yg pasal "lebih banyak sel otak berhubung, lebih cepat pembelajaran berlaku" tu... Sel-sel otak kita berhubung macamana, nak tau tak?


budak pandai

Saturday, December 5, 2015

Sudah bermacam-macam produk dicuba tetapi tidak berkesan.Penggunaan krim luaran sahaja tidak mencukupi bagi jeragat yang sudah lama terjadi dan sukar untuk dipulihkan


jeragat

Jeragat adalah sejenis penyakit kulit yang tidak berbahaya tetapi kehadirannya menyebabkan kulit wajah seseorang kelihatan tidak sihat selain menjejaskan penampilan.

Jeragat juga dikenali sebagai tompok hitam,pigmentasi pada kulit atau biji hitam seperti tahi lalat yang bertapak secara berkelompok di beberapa bahagian badan,wajah dan leher.

Jeragat terbahagi kepada tiga jenis iaitu :

  1. Seborrhoeic keratoses - Timbul seperti biji hitam atau tahi lalat hidup
  2. Melasme - Tompok hitam atau kelabu leper di bawah lapisan kulit. Skin Tag - Daging lebih berwarna coklat atau kelabu yang kebiasaannya ada pada ketiak dan leher.
● Jeragat tidak merbahaya tetapi akan membuatkan kulit nampak kusam dan kotor
● Selalunya jeragat dapat dihapuskan melalui kaedah pembedahan atau sapuan krim.
● Individu yang berumur 40 tahun keatas berisiko untuk mendapat jeragat.

Punca Jeragat


  1. Terdedah pada punca matahari terik (langsung atau tak langsung)
  2. Pengambilan ubat-ubatan (pil hormon, pil menopause)
  3. Keturunan
  4. Pengunaan alat kosmetik / rawatan kulit yang tidak sesuai dengan kulit
  5. Jeragat selalunya terjadi pada wanita dengan tona kulit keperangan, sawo matang, kuning langsat adalah berisiko untuk mendapat jeragat dan jeragat akan nampak ketara pada mereka yang berumur 25-50 tahun.

Bagaimana jeragat wanita ini hilang dalam masa 2 minggu sahaja

Selepas mengamalkan vivix selama 2 minggu, saya nampak perubahan pada jeragat di muka saya semakin berkurangan dan semakin pudar. Syukur Alhamdulillah akhirnya saya berjaya menemui produk yang mampu mengatasi masalah jeragat di kulit muka saya. Bukan ape jeragat yang semakin banyak telah menampakkan diri saya kelihatan lebih tua dan tidak berseri. ~ Puan Noraini ,Shah Alam


masalah jeragat
Kencing manis Atau Diabetes adalah penyakit yang paling terkenal di Malaysia. Timbalan Menteri Kesihatan Malaysia Datuk Seri Dr Hilmi Yahaya berkata sebanyak 2.6 juta rakyat negara ini menghidap diabetes pada tahun 2014.


diabetes