Tuesday, December 30, 2014

Alhamdulillah,berakhirnya tahun 2014, banyak kenangan dan program yang dilalui, macam-macam program, dari team building di Melaka, pergi US, GEGEMASU, Supermom Idol, dan macam-macam lagilah aktiviti. Tapi hari ini saya nak bawa anda cerita tentang group Aku Sayang Bini (ASB). Kenapa ASB ?


suami mithali

Monday, December 29, 2014

Zaman sekarang, semuanya shopping di Instagram, memang banyak pilihan dan gambar gambar menarik. Seronok sekali tengok mereka buat duit di Instagram. Itu belum lagi follow artis yang lawa-lawa, personaliti, dan awek-awek cun yang ada Instagram. Kalau yang cun, cantik, follower ramia gile, hahaha. Persoalannnya, orang HODOH memang tak boleh buat duit di Instagram ? jom baca lagi.


buat duit di instagram


Saturday, December 27, 2014

Jalan kaki memang best, rileks je, enjoy pemandangan dan kadang-kadang cuci mata. Tapi ada yang bagusnya jalan kaki untuk kesihatan, selain jimta duit minyak kereta. Jom baca 7 kebaikan jalan kaki yang diedit dari blog orang putih.


jalan kaki jimat minyak

Friday, December 26, 2014

Alhamdulillah, hari ni kami nak offer suatu perkhidmatan pemasangan blog, untuk penggiat business online yang menggunakan BLOGSPOT. Memang ketara sekarang ni ramai guna blogspot sebab murah dan senang pasang. Oklah jom kita tengok apa kelebihannya.



Kami dari team Diet Diet Sihat mengucapkan takziah kepada semua mangsa banjir di seluruh Malaysia. Semoga kalian semua tabah, dan semoga semua team penyelamat dapat menjalankan tugas dengan baik. Berdoalah semoga semua urusan dapat dijalankan dengan mudah.



Thursday, December 25, 2014

Wah, nampaknya semua orang baca mesti ghairah, tajuk apa nih ? Memang tajuk dia sebenarnya nak bagi tips kat awek awek luar sana ye. Apa tips nak jadi cun, nak jadi cantik, ramai ghairah sangat nak cantik, tapi tips kat bawah ini adalah dari blog jihapimpom. Memang best kalau nak cuba.



awek cun ghairah


5 Tips Sebelum Tidur

Hoo, kalau baca dari blog Jihapimpom nih, rasanya semua orang dah buat kot, hooo, boleh tengok apa yang dia cakap, lebih kurang bunyinya macam inilah.

  1. Makan supplement untuk kulit, seperti Vitamin E, hooo tak pun ambil Kalsium pun bagus jugak.
  2. Buat rutin CTM, jangan sesekali tidur tanpa cuci makeup kat muka dulu. CTM ialah Cleaning, Toning, and Moisturizing.
  3. Ambil wudhu' sebelum tidur,
  4. Buat senaman muka
  5. Sebelum tidur, sebut 'SAYA CANTIK', sambil tidur tuh boleh berzikir.

Lagi Tips Kecantikan

Kalau nak baca lagi, banyak je, tapi yang kat bawah ini bagus untuk panduan kita bersama, lagi-lagi para gadis yang nak jadi awek cun:

Tuesday, December 23, 2014

Menurut Pusat Perubatan Universiti Maryland, metabolisme adalah keupayaan tubuh untuk menukar nutrien daripada makanan dan minuman yang anda makan menjadi tenaga. Tenaga ini mendorong fungsi asas badan anda, seperti penghadaman, pernafasan dan peredaran.


 MayoClinic.com memberi amaran kepada anda untuk berhati-hati dengan mana-mana produk yang mendakwa untuk "mempercepatkan" metabolisme. Daripada terus mempercepatkan metabolisme anda, jus membolehkan badan untuk menukar sayur-sayuran dan buah-buahan ke dalam nutrien dengan cepat kerana bentuk cecair membolehkan ia mudah oleh-lulus sistem penghadaman.



buah-buahan meningkatkan metabolisme


Langkah 1

Mengumpul pelbagai jenis buah-buahan dan sayur-sayuran. Tidak ada peraturan set ketika datang untuk jus dan anda boleh membuat apa-apa jus yang merayu kepada selera anda. Memastikan anda makan pelbagai jenis buah-buahan dan sayur-sayuran membolehkan anda makan pelbagai jenis nutrien yang sihat dan vitamin. Pilih buah-buahan dan sayur-sayuran yang merangkumi pelbagai warna pelangi, kerana setiap warna menyampaikan nutrien yang berbeza.

Langkah 2

Pilih produk organik apabila mungkin untuk mengurangkan kemungkinan meminum racun perosak. Kerana anda membuang buah-buahan dan sayur-sayuran yang paling ke seluruh pemerah jus, anda secara tidak sengaja mungkin minum residu racun perosak yang kekal pada kulit buah.

Langkah 3

Buangkan gabungan buah-buahan kegemaran anda dan sayuran di dalam pemerah jus anda. Cuba bertujuan untuk jus sayur-sayuran lebih daripada jus buah-buahan, jus buah-buahan kerana terlalu banyak boleh menyebabkan kenaikan dalam tahap gula dalam darah anda. Sebagai contoh, cuba memerah jus lobak merah, saderi, beets, epal dan halia untuk minuman manis yang tinggi dalam kandungan sayur-sayuran.

Langkah 4

Membuat jus metabolisme-meningkatkan dengan selada air dan anggur. Menurut "The Book Jus secara" kedua-dua selada air dan anggur bertindak sebagai penggalak metabolisme dengan merangsang tahap oksigen dan peredaran. Satu sekumpulan selada air adalah sama dengan 1 oz. jus dan 1 pound anggur sama dengan 8 oz. jus.


Tips Berguna

Jus Segar mengoksidakan dengan cepat supaya ia sentiasa lebih baik untuk minum jus anda secepat mungkin. Cuba minum jus segar Perkara pertama pada waktu pagi sebelum anda mempunyai apa-apa sarapan pagi untuk rangsangan tenaga yang optimum.

sumber: livestrong.com

Bacaan Berkaitan

Dalam banyak banyak artikel tentang buah, jus,metabolisme, boleh baca 3 artikel menarik dibawah tentang buah-buahan serta sayur-sayuran yang menarik, semuanya untuk diet yang sihat !!!

Saturday, December 20, 2014

Kencing manisadalah masalah besar. Ia adalah sangat penting untuk membuat pencegahan diabetes keutamaan sekiranya anda pada peningkatan risiko diabetes, sebagai contoh, jika anda mempunyai berat badan berlebihan atau mempunyai sejarah keluarga penyakit.

Asas kepada pencegahan kencing manis ialah makan lebih sihat, menjadi lebih aktif secara fizikal dan kurangkan berat badan. Membuat beberapa perubahan yang mudah dalam gaya hidup anda sekarang boleh membantu anda mengelakkan komplikasi kesihatan yang serius diabetes di jalan, seperti saraf, buah pinggang dan kerosakan hati. Pertimbangkan terkini tips pencegahan diabetes daripada Persatuan Diabetes Amerika.


kencing manis keturunan

Petua 1: Dapatkan lebih banyak aktiviti fizikal

Terdapat banyak faedah kepada aktiviti fizikal yang kerap. Senaman boleh membantu anda: Kurangkan berat badan boleh menurunkan gula darah anda. Ia meningkatkan kepekaan anda terhadap insulin - yang membantu mengekalkan gula dalam darah anda dalam julat yang normal

Kajian menunjukkan bahawa kedua-dua senaman aerobik dan latihan rintangan boleh membantu mengawal diabetes, tetapi manfaat yang lebih besar datang dari program kecergasan yang termasuk kedua-duanya.

Petua 2: Dapatkan banyak serat

Ia kasar, ia sukar - dan ia boleh membantu anda: Mengurangkan risiko diabetes dengan meningkatkan kawalan gula darah anda. Mengurangkan risiko penyakit jantung. Menggalakkan kehilangan berat badan dengan membantu anda berasa kenyang. Makanan yang tinggi serat termasuk buah-buahan, sayur-sayuran, kacang, biji-bijian, kacang dan benih.

Petua 3: Dapatkan bijirin

Walaupun ia tidak jelas mengapa, biji-bijian boleh mengurangkan risiko kencing manis dan membantu mengekalkan tahap gula dalam darah. Cuba untuk membuat sekurang-kurangnya setengah bijirin anda bijirin penuh. Banyak makanan yang dibuat dari biji-bijian datang siap untuk dimakan, termasuk pelbagai roti, produk pasta dan banyak bijirin. Lihatlah perkataan "keseluruhan" pada pakej dan antara beberapa perkara pertama dalam senarai bahan.


Petua 4: Kurangkan berat badan tambahan

Jika anda kelebihan berat badan, mencegah kencing manis boleh bergantung kepada berat badan. Setiap paun anda kehilangan boleh meningkatkan kesihatan anda, dan anda mungkin akan terkejut dengan berapa banyak. Peserta dalam satu kajian besar yang kehilangan jumlah yang sederhana berat - sekitar 7 peratus daripada berat badan awal - dan dijalankan secara teratur mengurangkan risiko diabetes membangunkan sebanyak hampir 60 peratus.

Petua 5: Membuat pilihan yang lebih sihat

Diet rendah karbohidrat, diet indeks glisemik atau diet fad lain boleh membantu anda menurunkan berat badan pada mulanya, tetapi keberkesanannya pada mencegah kencing manis tidak diketahui tidak pula kesan jangka panjang mereka. Dan dengan tidak termasuk atau menghadkan kumpulan makanan tertentu, anda boleh menyerahkan nutrien penting. Sebaliknya, berfikir dan pelbagai bahagian kawalan sebagai sebahagian daripada pelan sihat-makan keseluruhan.

Jumpa Pakar Sekarang

Jika anda lebih tua daripada umur 45 dan berat badan anda adalah normal, tanya doktor anda jika ujian kencing manis adalah sesuai untuk anda. Persatuan Diabetes Amerika mengesyorkan glukosa darah pemeriksaan jika:

Anda lebih muda dari usia 45 dan berat badan berlebihan dengan satu atau lebih faktor risiko tambahan untuk diabetes jenis 2 - seperti gaya hidup yang tidak aktif atau sejarah keluarga diabetes

Berkongsi kebimbangan anda tentang pencegahan diabetes dengan doktor anda. Beliau akan memuji usaha anda untuk menjaga diabetes di teluk, dan mungkin menyediakan saran-saran berdasarkan sejarah perubatan anda atau faktor-faktor lain.



VIVIX RAWAT KENCING MANIS ?

Ramuan VIVIX yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan:

  1. Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”) - Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak. Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.
  2. Mengawal kepekatan gula dalam darah - Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat. Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.
  3. Mengelakkan kerosakan mata, menggalakkan penyembuhan luka dengan segera - Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.
  4. Mencegah pembentukan protein AGE - Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan penbentukan protein AGE ini.


Testimonial Vivix Kencing Manis


tak jadi buta



kencing manis


vivix power


pembedahan masih diteruskan


elak ayah kena diabetes


lepas pantag


vivix shaklee


power oh vivix shaklee


Cara Order VIVIX SHAKLEE

Cara 1 - Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar.


Ainul Mustafa

Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717
COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

Thursday, December 18, 2014

Dah lama tak dengar cerita pasal AJHT ini, biasalah bulan ni orang sibuk promote pasal vitamin C, vitamin E, dan bebaru ini ialah kolagen. Memang best, sebab ada promo. Tapi takpa, sebab ramai tanya dalam blog ini, nak share jugaklah, cerita pasal AJHT shaklee dan cerita pasal sakit sendi.


ajht shaklee

Sunday, December 14, 2014

Tekanan darah tinggi (atau hipertensi) semasa hamil boleh menjadi berbahaya untuk kesihatan anda dan bayi anda. Yang memberi kesan kepada kira-kira 6 hingga 8 peratus kehamilan di Amerika Syarikat, tekanan darah tinggi adalah lebih biasa dalam kehamilan kali pertama, di kalangan wanita hamil di bawah umur 20 dan lebih 40, jika anda gemuk, atau jika mempunyai ramai bayi.


Yang menakutkan yang paling serius ialah praeklampsia, yang boleh mengancam nyawa untuk kedua-dua ibu dan janin. Dalam beberapa kes, pakar obstetrik wanita akan mengesyorkan rehat di atas katil. Dalam mana-mana kes, terdapat beberapa perkara yang seorang wanita boleh lakukan seorang diri untuk membantu mengurangkan tekanan darah tinggi, termasuk makan makanan yang sihat.


ibu hamil darah tinggi



Lima makanan yang sihat untuk membantu tekanan darah rendah semasa hamil

Coklat

Terkejut? Nah, kita tidak bercakap satu paun Godiva sini. Dalam kuantiti yang kecil, coklat boleh menjadi berguna kerana kandungan magnesium. "Magnesium boleh meredakan saluran darah dan mengurangkan tekanan darah," kata Kent Holtorf, MD, pengarah Kumpulan Perubatan Holtorf. Makanan lain yang mempunyai tahap magnesium yang baik: bayam, badam, avokado, ikan, artichokes, bran oat, kacang hitam dan biji labu.

Pisang

Pisang ialah sumber kalium yang baik. Dia betul. "Kalium boleh membantu menurunkan tekanan darah dan mengurangkan pembendungan cecair," kata Dr. Holtorf. Kalium juga kuat dalam kismis, bayam, yogurt, beets, tauge, avokado dan oren.

Ikan

Omega-3 asid lemak dalam  ikan "boleh meredakan saluran darah dan melindungi daripada kesan tekanan darah tinggi dan mengurangkan keradangan," kata Dr. Holtorf. Elakkan raksa yang tinggi dalam ikan (tuna, ikan todak, halibut Atlantik, tenggiri raja dan bass laut, sebagai contoh), dan cari jenis ikan yang rendah merkuri seperti ikan bilis, Artik arang, menggelepar Pasifik, herring, tilapia, liar Alaska dan Pasifik salmon, berjalur bass dan Sturgeon.

Oren

"Vitamin C boleh membantu mengembangkan arteri sempit, membantu tekanan darah yang lebih rendah," kata Dr. Holtorf. Jadi makanlah oren, grapefruits, kiwi dan strawberi. Tambah juga lada loceng atau kubis merah ke dalam salad anda. Kentang juga mengandungi vitamin C.

Rendah Sodium

Menurut Persatuan Jantung Amerika, "Sodium membuat badan melekat kepada cecair. Untuk mengepam cecair yang ditambah, jantung perlu bekerja lebih keras. "Jadi, menurunkan tahap normal natrium anda jumlah yang disyorkan adalah 2,300 miligram. Baca label makanan diproses untuk kandungan natrium, dan memilih herba dan rempah untuk menyedapkan makanan yang anda buat di rumah.

sumber: modernmom.com

Saturday, December 13, 2014

Buasir (piles) ialah sejenis urat simpul (vena varikos) yang berlaku di bahagian dubur, dan ia boleh menyebabkan kesakitan. Terdapat beberapa salur darah lembut di dalam salur dubur. Salur dubur ialah tiub pendek yang menghubungkan rektum dengan dubur (anus). Ia membantu anda mengeluarkan najis dengan cara merembeskan mukus semasa anda membuang air besar. 


diet untuk mengelak buasir

Wednesday, December 10, 2014

Banyak sebab suami curang, ada yang disebabkan suami itu sendiri, atau isteri dia boleh menyebabkan suami curang. Ada juga disebabkan oleh orang ketiga, keempat kelima dan keenam. Jadi apa kata kita baca sedikit info pasal suami curang. 



suami cari lain


6 Sebab Suami Cari Lain

1. Nafsu seks

Ini adalah sebab yang paling banyak suami curang berikan. Dikatanya isterinya dah tak cantik macam dulu, dah tak ghairah macam dulu dan ada juga yang kata isterinya dah tak mampu melayan nafsu dia lagi. Semuanya salahkan isteri tapi cuba lihat suami pula adakah masih hensem macam mula-mula kahwin dulu??. Mana lah tahu kot sekarang ni perut dah ke depan.

Sebenarnya suami itu sendiri yang mungkin dah bosan dengan isterinya dan mahu mendapatkan 'pucuk muda' bagi mencari kelainan dalam seks. Mereka mungkin mahukan sesuatu yang ekstrem namun tidak mahu melakukan dengan isteri kerana bimbang merosakkan imej 'perempuan baik' yang disandang oleh isteri mereka.

2. Digoda

Sebaik dan sealim manapun suami kalau digoda oleh perempuan yang lebih cantik dan lebih muda dari isterinya pasti akhirnya akan terbabas juga seperti kata pepatah melayu 'takkan kucing menolak ikan didepan mata'. Lebih-lebih lagi kalau perempuan itu berada satu pejabat dengannya. Setiap hari jumpa, mana tak cairnya hati suami.

Walaupun suami tidak bercadang untuk mencari kekasih lain namun akibat tidak tahan menahan godaan akhirnya isteri diduakan.

3. Memang kaki perempuan

Dulunya semasa muda, suami ini memang sudah terkenal dengan kaki perempuan. Jadi bila dah kahwin tu mungkin terikat sedikit tapi kepada suami yang sukakan cabaran mengejar perempuan pasti tidak peduli tentang ikatan perkahwinan.

Pasti suatu masa akan terdetik untuk melakukannya kembali seperti waktu zaman bujang dulu. Lelaki seperti ini pasti mahu membuktikan bahawa biar sudah makin berusia namun persona diri masih ada. Lelaki seperti ini juga mungkin ingin menduga 'market', masih laku atau tidak. Sesuai pula dengan trend wanita sekarang ini yang sukakan lelaki yang lebih berusia, bermakna makin cepatlah suami dapat menjalankan aktivitinya.

4. Balas dendam

Alasan ini hanya diberikan apabila seseorang lelaki itu pernah disakiti oleh wanita atau isteri yang disayangi. Jadi mereka ini melepaskan rasa marah mereka dengan membalas dendam kepada isteri mereka dengan melakukan perkara yang sama.

Untuk memaafkan perbuatan isteri bukannya mudah dan kerana desakan ego maka hubungan sulit dibalas dengan hubungan sulit.

5. Sudah tabiat

Bila kali pertama suami ini melakukannya dan kesilapan itu tidak dapat dihidu oleh isterinya, pasti akan ada peluang ke-2 untuk melakukannya lagi..dan lagi..dan lagi. Godaan ini akan datang berulang-ulang dan tidak ramai lelaki mampu menahannya dan akhirnya ianya akan menjadi tabiat.

Perkara ini akan tetap dilakukan oleh suami sehinggalah segala tembelangnya dapat dihidu oleh isteri.

6. Keegoan

Perasaan ini timbul bila mendapati ada wanita lain masih tertarik secara seksual terhadap dirinya selain dari isteri. Rasa ego mula meninggi bila ada pula wanita lain yang mahu mendampingi dan melayaninya.

Cara Ikat Nafsu SUAMI 

Kata orang jika tepuk sebelah tangan manakan berbunyi. Apa yang perlu dilakukan oleh para isteri adalah sentiasa peka dengan sebarang perubahan suami.

Jika suami didapati sudah berubah, pikat kembali hatinya. Kata orang tua-tua, untuk memikat suami bukannya susah, hanya 2 perkara sahaja yang perlu dijaga iaitu jaga 2 nafsu suami:

1. Nafsu perut

Isteri perlu memasak dan masaklah makanan yang menjadi kegemaran suami anda. Jika tak pandai memasak pergilah ke kelas masakan. Isteri perlu tambat suami dengan makanan. (Jika dia berasa lapar dia akan teringat untuk balik makan di rumah kerana dia tahu isterinya masak makanan yang sedap).

2. Nafsu batin

Orang kata nafsu perempuan ada 9 dan 1 akal manakala lelaki 9 akal dan 1 nafsu. Nafsu lelaki hanya nak yang 'itu' sahaja. Jadi buat isteri walau penat macamanapun layanlah suami. Jangan tunggu suami minta baru nak kasi. Sesekali buatkan kejutan untuk dia dengan melakukan perkara-perkara yang tak pernah dilakukan sebelum ini.

Berhias dan pakailah pakaian yang indah-indah. Apa yang penting sebagai Wanita....jagalah kesihatan DALAMAN.. MISS V mesti KETAT...RAPAT...SUAMI TERUS TERLEKAT.

Sunday, December 7, 2014

Terkenal dengan lagu Anggapanmu, Madah Berhelah, wanita berusia 40an ini masih kelihatan sangat jelita dan awet muda. Diusia sebegitu, Ziana Zain masih cantik menarik seperti berusia 20an. Apa rahsia beliau?




ziana zain

WAH, Balik  dari ofis , penat kerja nak melayan BOSS tuh, yang asyik membebel, tapi tengok jam pukul 4 setengah petang. Yehaa, terus siap weih, cepat je, memecut bagai ferari padahal rumah dengan ofis jarak 2 km je. Kenapa ye ? Sebab dah GHAIRAH, nak peluk isteri, huhuhu.


ghairah tengok isteri


Mana Tak Gila Tengok Isteri Cantik Berseri ?

Hahhaha, dulu kecohlah apalah surat mah, si Lyna tu buat viral pulak surat mah tuh. hahaha, Dila rasa korang pun mesti seronok kan, balik suami macam singa lapar, sampai rumah tak sempat bagi salam, terus terkam, hihihi. Tapi kalau isteri yang ghairah, lain cerita dia, itu kena baca enttry lepas.


Tak Sia Sia Belanja Duit Kan ?

Betul tuh, suami tuh sanggup dengarlah cakap isteri, nak beli produk tuh ini, itu begini, macam macam betullah. Hooo, memang bestlah katakan. Tapi cuba korang tengok kat bawah ni, manalah suami tak sayang jika

  1. Berat badan isteri dulu macam tayar michelin dan mula menurun baik punya, punyalah cun macam Fazura
  2. Kulit cantik putih melepap, gebu sungguh ayu, isteri pun suka, suami LAGILAH SUKA !!!
  3. Terasa makin UP pulak, tu kata suami lah, patutlah tergesa gesa balik, sibuk fikir bini kat rumah.
  4. Hari hari rasa MALAM PERTAMA, malam jumaat je banyak ibadat siang malam tengah malam sampai ke subuh.

CUBA TENGOK VIDEO ABANG BAWAH NI , BEST TAK DIA ? MULA-MULA TU BERLAGAK GANGSTER..




Saturday, December 6, 2014

Alhamdulillah, hari ini bangun, muka kita tak teruk, cantik je, ada kawan kita muka tak elok, ada yang dengki dan sebagainya. Jadi hari ini Dila nak share sikit tips kulit cantik berseri. Memang best, simple je, ada dua vitamin yang bagus. Oklah, hari ni saya nak share sikit pasal

  1. Tips Terbaik Dari Blogger Terkenal
  2. Manfaat Vitamin C dan Vitamin E
  3. Produk Shaklee Yang Terbaik Untuk Kulit Cantik

vitamin shaklee untuk kulit cantik

Thursday, December 4, 2014

Kejam oh sungguh kejam, cerita hangat senssasi yang Dilla baca baru baru ini sangat menyentuh hati, seorang gadis cantik Nur Shafiqa Lah ditoreh kejam oleh peragut, hanya semata-mata nak mempertahankan diri dari dirogol. Banyak cerita dan gosip disebarkan. Tapi takpa, hari ini Dila nak bagi pendapat Dila, macam mana nak rawat kembali muka Nur Shafiqa yang teruk itu.

 nur shafiqa lah

Wednesday, December 3, 2014

Pertandingan datang kembali !!! Tonton dan MENANG SIRI 2. Oklah, kali ini lebih sempoi, dan lebih mendebarkan. oklah, apa yang best nye video ni ye ? Oklah, jom kita tengok video yang korang kena tengok. Memang sempoi video ni, kali hanya satu video je


buat duit dengan video

Buat Duit Dengan Video !!!!

Oklah sebab satu video je, jadi mudah sikitlah kot, tapi kalau satu video, maknanya, saya nak lantik satu pemenang SAHAJA kali ini !!!!


LANGKAH PERTAMA : TONTON VIDEO DI BAWAH

Tonton betul betul video ini, sebab soalan dia sangat SUSAH jadi fokus dan dengar betul betul !!! 




LANGKAH KEDUA : JAWAB SOALAN DI BAWAH 

Soalan dia ni memang susah, clue dia korang kena panda cari maklumat, gunakan kepakaran masing -masing !!!

APAKAH SUPERHERO KEGEMARAN ABANG DI ATAS ?

Soalan dia memang pelik, tapi korang mesti gunakan AKAL kalau nak jawapannya

LANGKAH KETIGA : PASANG KOD HTML DI BAWAH INI

Pasang kan HTML kod dalam entry blog anda , semasa anda menjawab soalan, mudah senang je, pasang nih

<a href="http://dietdietsihat.blogspot.com/2014/11/set-awek-cun-mantap-gebu.html"> TIPS KULIT CANTIK </a>

Contoh dia akan jadi macam nih : TIPS KULIT CANTIK

Jom MENANG DUIT  !!!

Tiada YURAN penyertaan. So kalau dah jawab, silalah hantar entry jawapan korang di ruangan komen di bawah ok. Kalau tak, susah nak menang.


RM 100 untuk PEMENANG BERTUAH !!!
 TARIKH TUTUP PENYERTAAN ADALAH PADA 28 FEBRUARI 2015


Mudah je kan caranya ?  TIADA YURAN PENYERTAAN !!! 

Tuesday, December 2, 2014

Selamat pagi semua, hari ni saya nak bercerita sikit tentang petua nak melegakan demam kanak-kanak. Ada orang kata boleh bawak terus pergi klinik, ada yang mandi air sejuk dan macam-macam lagi. Petua kali ini ialah petua moden sikit guna produk Shaklee.  Apa kata kita baca pengalaman mereka di bawah ini terlebih dahulu.


demam kanak-kanak

Monday, December 1, 2014

Alhamdulillah, bulan baru ini, macam-macam tips nak kongsikan kepada anda semua. Bermula dengan tips Awek Facebook. Memang tak dinafikan zaman sekarang ini banyak awek kat facebook, yang cantik, semua nak cari produk kecantikan. Ada yang main beli je, sampai hilang keserian muka. Takpa meh sini saya tolong, cara cantik baik punya


set cantik shaklee