Thursday, October 18, 2012

Alhamdulillah, hari ini nak share juga beberapa testimonial kurus dengan Shaklee. yang di bawah ialah gambar saya , dan anak shaklee saya kak dilla yang comel gitu. Memang best, dan rasa perbezaan bila menggunakan produk semula jadi ini.


mudahnya kurus
Salam sejahtera, apa kata hari ini kita tengok apa yang menarik tentang set kurus Shaklee. Jom kita tengok, apa yang boleh kita dapati dari set kurus shaklee ini. Ramai juga yang dapat manfaat dari set ini. Memang keperluan kita, nak mudahkan kita kurus, walaupun kita dah penat buat senaman itu ini tapi tak jadi juga. Setiap produk dalam set ini ada fungsi tertentu.



Monday, October 15, 2012

Mungkin orang yang tak berapa biasa akan pelik dengar perkataan Leucine ni. Tapi bagi orang yang betul-betul serius, mereka tahu fungsi Leucine ini. Memang pakar bina badan sarankan leucine untuk penurunan berat badan. Tapi macam biasalah, apa itu Leucine ? Orang Shaklee memang tahu, tapi jom kita sambung baca lagi di bawah


kebaikan leucine untuk turunkan berat badan


APA ITU LEUCINE ?

Ia adalah asid amino dan anggota keluarga bercabang dirantai asid amino yang juga termasuk isoleucine, dan valine. Badan menggunakan asid amino untuk membuat protein. Walau bagaimanapun penyelidikan saintifik baru-baru ini menunjukkan bahawa leucine boleh memainkan peranan khas dalam penurunan berat badan. Itu kerana sekali diserap dari makanan protein yang anda makan, leucine bergerak langsung kepada tisu otot di mana ia bertindak sebagai isyarat untuk sintesis protein. Ini peningkatan dalam sintesis protein berfungsi untuk mengimbangi peningkatan dalam pecahan protein yang secara semulajadi berlaku akibat sekatan kalori atau berdiet.

BAGAIMANA LEUCINE BERFUNGSI ?

Leucine membantu badan anda mengekalkan jisim otot semasa anda mengurangkan berat badan dari  lemak. Berpegang kepada jisim otot anda semasa anda kehilangan berat badan juga membantu melindungi anda daripada penurunan dalam kadar metabolik yang biasanya berlaku dengan kebanyakan makanan. Dan mengekalkan kadar metabolik anda daripada menjatuhkan boleh membantu anda memecahkan kitaran diet kekal.

BERAPA BANYAK KENA AMBIL ?

Menurut pakar, berapa banyak kena ambil menjadi pendebatan. Dalam satu kajian, pengambilan Leucine dalam 2.5 gram sudah cukup untuk membantu sintesis protein. Dalam kajian pula, ada yang mencadangkan pengambilan Leucine dalam 8 gram sehari, dimana 2.5 gram diperuntukkan untuk setiap hidangan dalam satu hari. 





SUMBER LEUCINE TERBAIK

Cinch Shake Mix merupakan Campuran Proprietari Protein dengan Leucine. Bebas Laktos. Rendah glisemik. Soya Bukan-GMO.

Cinch Shakes sangat enak dan merupakan cara yang berkhasiat untuk membantu dalam mengekalkan otot perlu dan memberikan anda rasa puas semasa menurunkan berat badan. 

• Diperkaya dengan Leucine™ bagi mengekalkan otot semasa anda menurunkan berat badan
• Kaya dengan protein bagi membantu anda rasa kenyang dan puas
• Tinggi serat dengan enam gram bagi setiap hidangan

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Cinch Shakes terdapat 3 perasa iaitu chocolate, vanilla dan cafe latte. Anda boleh pilih mengikut selera, citarasa masing-masing.


kurus dengan cinch shake shaklee

TESTIMONI CINCH SHAKE SHAKLEE

" sesuatu yg menarik utk dikongsi bln kedua saya consumed shaklee... herbalax+lecithin+cinch saya ilang 5kg yg bagus walaupun sy mkn berat x naik static n menurun.. x nmpk kurus secara mendadak tapi kurang dr segi inci n bdn lebih ringan . dgn shaklee saya mampu dan akan trus kan usaha.. terbaik " - Nimie Rozaili

"Menaip berdasarkan pengalaman sendiri tiada kaitan dgn y hidup atau yang telah meninggal dunia.

Sesiapa y ingin slimmelim.. contact distributor memasing utk amek cinch+omega.

Kenapa za beriya bebenar nih.ya...za da menten 49kg 3bln tnpa amek set. N pd 19hb2 2013 inchloss program za bermula. Sbb za da 49kg, za cuma fokus pd inchloss. Dari pinggang 26.5 inchi. Today 26hb2 dan pinggang za cuma 26inci. Xsuka minum y cecair? Adoi...ruginye sbb bancuhan cinch sgt2 sedaaaaappp.. rsa ala2 eskrem @ Ice blended.

Kalu rajin n ade bajet.. ley gak try herbal blend. Murah n berbaloi2. Kenapa? Sbb, memalam b4 sleep za ade gak sapu herbal blend n urut2 area peyut n pinggang. Boost bg cepat inchloss. 

Tqvm. " LoVely FaiZah

CARA ORDER CINCH SHAKE SHAKLEE

Cara 1 - Anda boleh terus klik ke CINCH ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar.


Email: ainulfadzilah@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717

Friday, October 12, 2012

Tak boleh dinafikan, ramai para ibu di luar sana, akan merasa kurang selesa, dan geram pun ada, bila dah lahirkan anak, mesti nak kuruskan badan. Ada yang memang dah kurus itu bestlah, tapi ada pula yang naik mendadak, lepas itu pula, tak boleh nak diet, Macam mana nak slim ni ? Ok takpa, jom baca tips di bawah ini



set kurus shakele


  1. Jangan skip meals - dengan bayi yang baru, ramai ibu baru lupa untuk makan. Jika anda tidak makan, anda akan mempunyai kurang tenaga - dan ia tidak akan membantu anda mengurangkan berat badan.

  2. Makan 5 - 6 hidangan kecil - sehari dengan makanan ringan yang sihat di antara (bukannya tiga besar makanan).

  3. Makan sarapan. Malah jika anda biasanya tidak makan pada waktu pagi, masuk ke dalam tabiat bersarapan pagi. Ia akan memberi anda tenaga untuk memulakan hari anda dan membantu anda menyimpan daripada rasa letih kemudian.

  4. Makan perlahan-lahan.Apabila anda mengambil masa anda makan, anda akan melihat bahawa ia adalah lebih mudah untuk memberitahu bahawa anda penuh. Anda akan kurang cenderung untuk makan terlalu banyak.

  5. Pilih susu dan produk tenusu rendah lemak. Carilah produk tenusu rendah lemak atau bebas lemak. Anda tidak perlu minum susu penuh untuk membuat susu ibu yang baik.

  6. Untuk snek, pilih buah-buahan dan sayur-sayuran. Makanan seperti epal, oren, beri, pisang, lobak merah, dan jalur lada adalah pilihan snek yang besar. Mereka adalah infat rendah, tetapi tinggi dengan vitamin dan serat.

  7. Minum 8 atau 9 cawan cecair sehari. Air minuman membantu badan anda mengusir lemak kerana anda kehilangan berat badan. Hadkan minuman seperti soda, jus dan cecair lain dengan gula dan kalori. Mereka boleh menambah sehingga dan menjaga anda daripada kehilangan berat badan.

  8. Pilih makanan yang direbus atau dibakar dan bukannya makanan goreng.

  9. Had pengambilan gula-gula, gula dan lemak.
Anda boleh juga merujuk juga kepada tips turunkan berat badan dari KKM di sini. Rujukan artikel disini
Lecithin memang terbukti dapat membantu ramai orang di luar sana untuk kurus. Biasanya mereka mengambil set kurus shaklee, yang ada Lecithin dan Alfalfa. Tapi ramai tak tahu ada beberapa manfaat lecithin yang bagus untuk kita ketahui. Hari ini ini saya akan share dengan anda 10 manfaat lecithin yang patut anda tahu untuk kesihatan anda


lecithin shaklee

Thursday, October 11, 2012

Tak dapat dinafikan, pengambilan kalsium amat penting bagi semua masyarakat kita. Budak budak nak membesar perlukan kalsium, orang dewasa pun perlukan kalsium untuk sihat dan bertenaga. Orang tua pula perlukan kalsium bagi mencegah osteoporesis. Hari ini, saya berminat nak berkongsi dengan anda kenapa kalsium penting ketika hamil


ibu hamil minum susu

Salam sejahtera semua, apa khabar ? Alhamdulillah, hari ini, saya nak share juga beberapa tips terbaik untuk kita ambil tentang Kolestrol. Jangan tak tahu, kolestrol ini ada dua jenis, satu baik hati, HDL, dan satu lagi yang jahat punya LDL, jangan sampai kolestrol buat kita strok. Jadi , hari ini saya nak share 5 makanan yang patut anda ambil untuk merendahkan paras kolestrol dalam badan anda.



ubat kolesterol



1. Oat, oat bran dan makanan tinggi serat

Oat mengandungi serat larut yang mengurangkan lipoprotein berketumpatan rendah anda (LDL), "buruk" kolesterol. Serat larut juga ditemui dalam makanan seperti kacang buah pinggang, epal, pear, barli dan prun.
Serat larut boleh mengurangkan penyerapan kolesterol ke dalam aliran darah anda. Lima hingga 10 gram atau lebih serat larut setiap hari mengurangkan jumlah dan kolesterol LDL. Makan 1 1/2 cawan oatmeal dimasak menyediakan 6 gram serat. Jika anda menambah buah-buahan, seperti pisang, anda akan menambah kira-kira 4 lebih gram serat. Untuk mencampurkan ia sehingga sedikit, cuba keluli cut oat atau bijirin sejuk dibuat dengan oat atau bran oat.

2. Ikan dan Omega-3 asid lemak

Makan ikan lemak boleh menjadi jantung yang sihat kerana tahap yang tinggi omega-3 asid lemak, yang boleh mengurangkan tekanan darah dan risiko membangunkan darah beku. Dalam orang yang telah mempunyai serangan jantung, minyak ikan atau omega-3 asid lemak - mengurangkan risiko kematian mengejut.Persatuan Jantung Amerika mengesyorkan makan sekurang-kurangnya dua hidangan ikan seminggu. Tahap tertinggi omega-3 asid lemak dalam:

  • Kembung 
  • Tasik trout 
  • Herring 
  • Sardin 
  • Tuna albacore 
  • Salmon 
  • Halibut 

Anda perlu membakar atau memanggang ikan untuk mengelakkan menambah lemak yang tidak sihat. Jika anda tidak suka ikan, anda juga boleh mendapatkan sejumlah kecil Omega-3 asid lemak daripada makanan seperti flaxseed tanah atau minyak canola.

Anda boleh mengambil omega-3 atau minyak ikan tambahan untuk mendapatkan beberapa manfaat, tetapi anda tidak akan mendapat nutrien lain dalam ikan, seperti selenium. Jika anda memutuskan untuk mengambil makanan tambahan, hanya ingat untuk menonton diet anda dan makan daging atau sayur-sayuran dalam tempat ikan.

3. Walnut, badam dan kacang lain

Walnut, badam dan kacang lain boleh mengurangkan kolesterol darah. Kaya dengan asid lemak politaktepu, walnut juga membantu menjaga saluran darah yang sihat. Makan tentang segelintir (1.5 auns, atau 42.5 gram) hari kacang yang paling, seperti badam, hazelnuts, kacang tanah, pecans, beberapa kacang pain, kacang pistachio dan walnut, boleh mengurangkan risiko penyakit jantung. Hanya pastikan kacang yang anda makan tidak masin atau disalut dengan gula. Semua kacang tinggi kalori, jadi segelintir akan lakukan. Untuk mengelakkan makan kacang terlalu banyak dan berat badan, menggantikan makanan yang tinggi dalam lemak tepu dengan kacang. Sebagai contoh, bukannya menggunakan keju, daging atau croutons dalam salad anda, menambah segelintir walnut atau badam.

4. Minyak zaitun

Minyak zaitun mengandungi campuran antioksidan yang kuat yang boleh mengurangkan "buruk" (LDL) kolesterol tetapi meninggalkan "baik" (HDL) kolesterol tidak disentuh. Cuba menggunakan kira-kira 2 sudu besar (23 gram) minyak zaitun sehari di tempat lain-lain lemak dalam diet anda untuk mendapatkan manfaat jantung yang sihat. Untuk menambah minyak zaitun untuk diet anda, anda boleh tumis sayur-sayuran di dalamnya, menambah ia untuk pengasam atau mencampurkannya dengan cuka sebagai sos salad. Anda juga boleh menggunakan minyak zaitun sebagai pengganti mentega apabila basting daging atau sebagai berenang untuk roti. Minyak zaitun adalah tinggi dalam kalori, jadi jangan makan lebih daripada amaun yang disyorkan.


Kesan kolesterol minyak zaitun adalah lebih besar jika anda memilih tambahan minyak zaitun dara, yang bermaksud minyak adalah kurang diproses dan mengandungi lebih sihat jantung antioksida. Tetapi perlu diingat bahawa "cahaya" minyak zaitun biasanya lebih diproses daripada minyak zaitun extra-virgin atau dara dan lebih ringan dalam warna, bukan lemak atau kalori.

5. Makanan dengan sterol tumbuhan stanols atau ditambah

Makanan kini boleh didapati yang telah diperkayakan dengan sterol atau stanols - bahan-bahan yang terdapat dalam tumbuh-tumbuhan yang membantu menghalang penyerapan kolesterol. Marjerin, jus oren dan minuman yogurt dengan sterol tumbuhan yang ditambah boleh membantu mengurangkan kolesterol LDL sebanyak lebih daripada 10 peratus. Jumlah sterol tumbuhan harian yang diperlukan untuk keputusan adalah sekurang-kurangnya 2 gram - yang sama mengenai hidangan dua 8-auns (237 mililiter) jus diperkaya sterol tumbuhan oren sehari. Sterol tumbuhan atau stanols dalam makanan yang diperkayakan tidak muncul untuk menjejaskan tahap trigliserida atau lipoprotein berkepadatan tinggi (HDL), "baik" kolesterol.

Perubahan lain untuk diet anda

Bagi mana-mana makanan ini untuk memberi manfaat mereka, anda perlu untuk membuat perubahan lain untuk diet dan gaya hidup anda. Mengurangkan kolesterol dan jumlah lemak - lemak terutama tepu dan trans - yang anda makan. Lemak tepu, seperti mereka dalam daging, produk tenusu penuh lemak dan beberapa minyak, meningkatkan jumlah kolesterol anda. Lemak trans, yang kadang-kadang ditemui dalam marjerin dan kedai-dibeli biskut, keropok dan kek, adalah amat buruk bagi paras kolesterol anda. Lemak trans meningkatkan lipoprotein berketumpatan rendah (LDL), "buruk," kolesterol, dan rendah Lipoprotein berketumpatan tinggi (HDL), "baik," kolesterol.


Di samping untuk menukar diet anda, ingat bahawa membuat perubahan gaya hidup tambahan jantung sihat adalah kunci untuk menurunkan kolesterol anda. Berbincang dengan doktor anda tentang bersenam, berhenti merokok dan mengekalkan berat badan yang sihat untuk membantu mengekalkan tahap kolesterol anda rendah.

sumber : mayoclinic

Tuesday, October 9, 2012

Apa itu vitamin Cinta ? Bagus sangat ke sampai ramai yang nak guna vitamin nih ? Tapi jangan tak tahu, kehebatan set vitamin shaklee yang jenis ni, memang kalau baca testimonial boleh muntah, itulah dia kuasa vitamin E Shaklee. Memang ramai sangat para isteri sukakannya, termasuk para suami



rahsia kesuburan lelaki

Monday, October 8, 2012

Alhamdulillah, sempat lagi saya update blog hari ni, saya nak share sedikit tips ringkas makanan yang membantu kita semua membakar lemak. Ingat ye, nak bakar lemak bukan je tak makan, tapi paling bagus ialah MAKAN, tapi bukan makan ayam KFC, tapi makanlah makanan yang berkhasiat seperti di bawah





1. Bawang Putih

  • Mengandungi antibakteria yang membantu mengurangkan kolesterol dan lemak yang tidak sihat.
  • Minyak atau jus bawang putih mempunyai kualiti sama untuk membantu mengurangkan lemak.
  • Bahan berkenaan juga berfungsi membersihkan badan dari dalam.

2. Epal

  • Mengandungi bahan kimia dipanggil ‘pectin’ yang juga boleh didapati dalam buah beri dan buahan segar lain.

3. Kacang soya

  • Mengandungi lecitin yang mampu menghalang pembentukan lemak.

4. Buahan sitrus seperti oren, anggur dan lemon

  • Mengandungi vitamin C serta dikenali sebagai asid ascorbik yang berfungsi untuk membakar lemak dan menghalang pembentukan lemak.

5. Asparagus

  • Mengandungi kimia ‘asparagin’. Ia sejenis ‘alkaloid’ yang membantu kitaran dan mempertingkatkan fungsi buah pinggang.

6. Tauge

  • Sayuran yang mengandungi banyak khasiatnya terutama vitamin C dan kaya dengan protein yang membantu mempertingkatkan sistem metabolisme.

7. Lobak merah

  • Mengandungi karotina iaitu sejenis vitamin A yang mana membantu membersihkan sistem penghadaman dalam badan dan membuang sisa lemak dengan cepat.

8. Seleri

  • Mengandungi kalsium dan mempunyai tahap magnesium tinggi.

9. Timun

  • Mengandungi sulfur dan silikon. Juga untuk kebaikan buah pinggang untuk membersihkan asid urik.

10.Tomato

  • Tinggi vitamin C dan asid citricmalic-oxalic yang mana ia mempercepatkan proses metabolik. Untuk kebaikan buah pinggang juga, asid berkenaan membantu seseorang membuang air berlebihan.

11. Teh hijau

  • Mengandungi kafein yang boleh mengurangkan tahap ‘plasma triglycerides’ dan membakar lemak.

12. Kobis

  • Makanan terbaik yang membantu mengurangkan lemak.

13. Oat

  • Membantu membersihkan organ dalam badan kerana mengandungi sulfur dan iodin. Ia juga membantu membersihkan membran dalam perut dan intestin.
Indeks glisemik (GI) adalah satu ukuran yang menunjukkan kelajuan dan intensiti tinggi tahap glukosa (gula) dalam darah selepas makan makanan tertentu. Glukosa, yang kebanyakannya mendapat makanan yang kayadengan karbohidrat, adalah tenaga utama untuk sel-sel badan yang paling. Bergantung kepada indeks glisemik yang, karbohidrat dibahagikan kepada baik dan buruk. 


indeks glisemik rendah baik untuk kesihatan

Saturday, October 6, 2012

Adakah ingatan anda kelihatan kabur pada masa-masa? Adakah anda mempunyai kesukaran mengingat muka, fakta, tarikh, atau nombor? Adakah anda mengalami masalah daya ingatan apabila minda anda seolah-olah menjadi kosong? Puncanya boleh dikesan kekurangan pemakanan.


kanak-kanak pandai

Orang kata minum kopi bagus lagi dari minum teh kalau nak diet, sebab tu kekadang tengok orang minum kopi ni badan kurus, walaupun sebenarnya tak semua kurus, jadi untuk artikel hari ini, jom kita tengok khasiat dan diet kopi yang bagus untuk menguruskan badan


kopi untuk kesihatan


Kopi Untuk DIET ?

Kopi diet adalah salah satu cara untuk mengurangkan diet dengan menggabungkan penggunaan kopi yang lebih dalam pemakanan anda. Kopi mengandungi kafein, yang seterusnya boleh meningkatkan kadar metabolik oleh hampir 10%, yang bermakna 200 hingga 300 kalori, bergantung kepada metabolisme anda.

Kopi diet ini adalah sangat praktikal, kerana ia tidak memerlukan pengiraan dan skala, tetapi hanya menikmati beberapa lazat. Dalam usaha untuk meningkatkan kadar metabolik, anda mesti minum 5 cawan kopi sehari (200ml setiap satu). Kopi mestilah bebas daripada sebarang kalori, seperti gula, dan susu. Menggunakan kopi berkualiti tinggi segar dan rasa amat disyorkan!

Kesan Minum Kopi

Minum kopi ini sekali gus tidak akan mempunyai kesan yang baik untuk anda kardio sistem pernafasan dan :-) perut anda Cuba untuk membahagikan pengambilan kopi kepada 5 bahagian yang berbeza. Katakan satu cawan kopi pada waktu pagi, satu kopi selepas makan tengah hari, satu kira-kira 4 petang, satu kopi selepas makan malam dan salah pada jam 8:30 petang (bergantung pada masa tidur anda).

Kesan-kesan sampingan daripada diet kopi ini boleh meningkatkan kadar jantung, dehidrasi dan gigi coklat. Jangan gunakan diet kopi jika anda mempunyai sebarang masalah kesihatan berkaitan jantung. Berus gigi anda dengan kerap selepas pengambilan kopi. Minum sekurang-kurangnya 1.5 liter air kosong (air dari sumber-sumber lain tidak termasuk). Makan sihat dan bersenam untuk mempercepatkan proses berdiet, dan mendapat kerja badan yang lebih baik.

Wednesday, October 3, 2012

Pentingkah Protein ?

Our body need protein to grow! It’s a basic material of all living cells and organ-building block of the body. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter. 25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein. Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-
  1. 66% Water
  2. 25% Protein
  3. 8% Fats
  4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%


protein semula jadi

BERPANTANG ketika hamil ? Mungkin ada beranggapan ia hanya menyusahkan atau tidak masuk akal tetapi tahukah anda, sesetengah orang terpaksa berpantang sepanjang hayatnya terutama ketika hamil; dan golongan dimaksudkan ialah mereka yang ada masalah alahan.


hamil makan shaklee