Posts

Showing posts from July, 2016

Pertumbuhan Payudara Yang Sihat

Image
Payudara sihat semua orang nak, hahaha, perempuan lah, tapi kena tahu, kalau nak pertumbuhan payudara yang sihat, sejak remaja, ke dewasa, ke tua, kena jaga dan sampai jadi kanser. tapi dengan permakanan yang bagus, tak mustahil akan dapat payudara yang sihat.



Jangkitan Kudis Buta atau Scabies Pada Bayi dan Orang Dewasa

Image
KUDIS BUTA ( SCABIES )
Kudis Buta (Scabies) penyakit kulit yang paling kerap terjadi dikalangan masyarakat kita namun selalu disalah erti sebagai alahan (alergic) ataupun penyakit keturunan. Kepada sesiapa yang pernah tinggal di asrama (terutama kaum adam), pasti tidak asing mengalami masalah kudis buta ini. Kanak-kanak dan bayi juga berisiko dijangkiti kutu Kudis Buta.


Apakah punca Kudis Buta? Kudis Buta ialah penyakit yang disebabkan jangkitan sejenis kutu yang bernama Sarcoptes scabiei. Manusia adalah perumah kepada kutu ini. Kadangkala kutu ini boleh juga dijumpai pada kucing dan anjing. Kutu ini hanya dapat hidup selama 14 hari jika ia berada di luar perumah (manusia). Kutu ini juga tidak dapat bertahan pada suhu lebih 60 darjah celcius.



Bagaimana Kudis Buta (Scabies) boleh merebak? Kutu ini merebak melalui hubungan rapat dengan pesakit seperti :
- berkongsi pakaian, tuala dan selimut
- berkongsi tempat tidur
- sentuhan antara kulit ke kulit

Bagaimana kutu Kudis Buta ini tingga…

15 Anugerah Allah Pada Wanita Tidak Pada Lelaki

Image
1. Pada suatu ketika di Madinah, Rasulullah s.a.w. keluar mengiringi jenazah. Baginda dapati beberapa orang wanita dalam majlis tersebut. lalu Baginda bertanya, “Adakah kamu menyembahyangkan mayat?” Jawab mereka,”Tidak” Sabda Baginda “Seeloknya kamu sekalian tidak perlu ziarah dan tidak ada pahala bagi kamu. Tetapi tinggallah di rumah dan berkhidmatlah kepada suami nescaya pahalanya sama dengan ibadat kaum orang lelaki.
2. Wanita yang memerah susu binatang dengan ‘Bismillah’ akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan.
3. Wanita yang menguli tepung gandum dengan ‘Bismillah’, Allah akan berkatkan rezekinya.



Tekanan Darah Tinggi

Image
Kira-kira 43 peratus rakyat Malaysia yang berumur melebihi 30 tahun menderita penyakit kronik ini, iaitu peningkatan daripada 33 peratus yang direkodkan pada tahun 1996
Kajian Kesihatan dan Kemorbidan Kebangsaan pada tahun hadapan akan membuat penyiasatan lanjut ke atas 70,000 rakyat Malaysia yang berusia 18 tahun ke atas untuk membuktikan penularan penyakit hipertensi, kardiovaskular dan diabetes di negara ini.
Persatuan Hipertensi Antarabangsa meramalkan bahawa sehingga 42 peratus daripada penduduk dunia atau hampir seorang daripada dua orang dewasa akan menghidap penyakit hipertensi menjelang tahun 2020.

Tekanan Darah Tinggi Kembali Normal Setelah Mengamalkan Vivix

Image
Assalamualaikum & salam Sejahtera. Alhamdulillah happy sangat bila mendapat sms dari customer yang ambil vivix bulan lepas untuk tekanan darah tinggi. Dan hasilnya ALLAHUKBAR tekanan darah tinggi nya kembali normal
Apa akan terjadi sekiranya tekanan darah tetap tinggi dan dibiarkan tanpa sebarang ikhtiar?
Jika hipertensi ini dibiarkan tanpa sebarang ubat ataupun ikhtiar, lomplikasi yang lebih teruk dari tekanan darah tinggi boleh berlaku.

1. Merosakkan pembuluh darah
Tekanan darah yang berlebihan boleh merosakkan pembuluh darah yang besar dan juga yang kecil.

Contoh kerosakan pembuluh darah yang besar adalah seperti strok dan serangan jantung. Manakala contoh kerosakan pembuluh darah yang kecil ialah kegagalan buah pinggang dan gangguan penglihatan disebabkan kerosakan mata.

2. degupan jantung yang tidak stabil
Satu lagi komplikasi akibat tekanan darah tinggi ialah ‘atrial fibrillation’ atau degupan jantung yang tidak stabil. Ini menyebabkan pesakit merasa berdebar-debar dan kadang-ka…

Tips Atasi Masalah Kulit

Image
Saya Ummi Zainab Mohamad, Nama glemer di Fb Ummi Ussi (Cik Zai). Mula kenal Shaklee pada tahun 2013 dan sah menjadi SID pada 3 September 2013 . Sebelum ini tak pernah kenal apakah itu Shaklee .. Tak pernah tau dan tak pernah diberitahu walaupun saya yang sangat aktif berinternet. Sehinggalah satu hari, saya ke hospital dan diperkenalkan oleh seorang Doctor Cun, Doc Nadia (Fb : Nadia Abdul Kadir) promot sikit kasi glemer lagi. Langkah kanan gamaknya masuklah bilik No.1 dan saya menceritakan segala masalah saya kepada doctor tersebut . Tq yer doc !

.

Ubat Semulajadi Hipertiroid ?

Image
Saya Fairus Emilia, SID Shaklee since 2013.Cerita saya bersama Shaklee bermula semasa menyusukan Hanna, anak pertama saya. Semasa hamil juga, saya telah disahkan menghidap penyakit hipertiroid dimana hormon tiroid saya aktif melebihi paras normal. Alhamdulillah sepanjang kehamilan semua berjalan dengan lancar. Saya nak berkongsi dengan para ibu semua yang mengalami masalah tiroid dan GDM (kencing manis semasa hamil.).

Makanan Kesihatan Buat Penyakit Darah Tinggi Dan Kolesterol

Image
Alhamdulillah, hari ini saja kami dah pos VIVIX shaklee kepada seorang cikgu di Negeri Sembilan. Semuanya suka dengan khasiat vivix . Ayah mertua saya pun sekarang ni pening kepala, tapi blood pressure normal, itu pun dah mula amalkan vivix. Cerita kolesterol dan darah tinggi ini memang adik beradik, kolesterol bila dah tinggi, habis salur darah sempit, boleh jadi darah tinggi, kencing manis, dan macam-macam lagi.

Cara Gaya Hidup Sihat Untuk Elak Diabetes

Image
Alhamdulillah, semalam saya dan isteri sempat menghantar vitamin Shaklee vivix kepada customer yang memerlukan, untuk menstabilkan kembali paras gula emaknya. Hampir dah kena potong kakinya, harapannya dapat memberi manfaat kepadanya. Jadi, macam mana nak hidup sihat elak Diabetes, kencing manis ? Jawapannya mudah. Jaga makan dan cukupkan nutrisi dalam badan anda. 

Cara Cegah Barah Usus

Image
Mengikut panduan American College of Gastroenterology, jika anda mempunyai saudara terdekat (ibu bapa atau adik-beradik) menghidap kanser kolon (kanser usus) pada usia sekitar 60 tahun, anda perlu mula menjalani pemeriksaan usus atau kolonoskopi pada umur 40 tahun. Berdasarkan data diperoleh, individu berisiko tinggi dan mencapai usia 50 tahun digalakkan menjalani pemeriksaan awal pada usus iaitu kolonoskopi.

Kenapa Ibu mengandung perlu Makan Vitamin B

Image
Vitamin B Shaklee Mengandungi sebanyak 8 kumpulan vitamin B termasuk lah asid folik. Asid folik dan B12 membantu pembentukkan sel sel darah merah di dalam badan. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400mcg.




Apakah kelebihan vitamin B Complex Shaklee untuk ibu mengandung?
-Amat diperlukan untuk pembentukan dan aktiviti sel genetik.
-Mencegah anemia (tekanan darah rendah).
-Membekalkan asid folik yang sangat penting utk mengelakkan kecacatan janin


Berdasarkan Kongress Obstetrik dan Ginekologi Amerika (ACOG), kajian menunjukkan pengambilan vitamin B6 bukan sahaja selamat, malah sangat berkesan untuk mengurangkan kesan 'morning sickness' seperti loya, mual dan muntah.
Kesan kekurangan B complex
Satu kajian yang dikeluarkan pada 2007 menunjukkan, wanita yang mengalami kekurangan vitamin B (khususnya B6) susah untuk ha…

Makanan Kuatkan Sistem Imun Elak Difteria

Image
ORANG DEWASA PUN BOLEH KENA DIFTERIA TAU !!


Seorang surirumah umur 41 tahun dah terkena wabak ini. YA ALLAH takutnya..

hari tu ada dengar di radio , perbincangan dengan seorang doktor mengenai hal ini. Katanya orang dewasa juga berisiko terkena difteria terutama warga emas dan mereka yang ada SISTEM IMUN YANG RENDAH

Nampak tak betapa PENTING kita kena KUATKAN SISTEM IMUN badan kita. Sistem pertahanan, askar , tentera badan kita kena kuat, gagah perkasa. kalau lemah , musuh senang menceroboh masuk..

jadi apa nak buat untuk kuat kan SISTEM IMUN ?

mesti la dari SUMBER MAKANAN yang BAIK.

makanan yang kuatkan sistem imun macam

1. Bawang Putih

2. Ikan seperti salmon

3. Makanan jenis kekacang

4. Gandum/ bijirin

Saya suka memilih NUTRIFERON sebagai makanan tambah untuk kuatkan sistem imun badan saya

====================================================================

Interferon Dalam Nutriferon Shaklee Kukuhkan Sistem Pertahanan Badan Untuk Melawan Penyakit

Interferon buat julung kalinya ditem…

Tekanan Darah Tinggi Turun

Image
Mula2 doktor bgtau kakak.. abg xde harapan utk sembuh... bukan lagi 50-50 tapi chances cuma 30%... itu yang kakak gugel sepanjang malam dan cari info pasal supplement stroke yg boleh kakak bagi abg.. dan kakak tbaca testimoni Vivix Shaklee... sebab itu kakak contact Aya tu dan bertanya... memang la mahal Vivix ni tapi duit boleh cari kan... kakak akan menyesal seumur hidup kalau masanya hubby kakak pergi dan kakak tidak berikhtiar utk bantu sembuhkan hubby kakak.. "

Ini antara mesej Customer saya yg sgt kuat berjuang untuk membantu suaminya yg sedang stroke disebabkan masalah saluran jantung burst.

Pagi ni sy kongsikan salah SATU perubahan yang dialami selepas memulakan pengambilan Vivix seawal 5 hari (nanti akan kongsikan perubahan lain). Semoga suami customer sy ni diberikan kesembuhan dan sihat seperti sediakala ya, tolong aminkan ya

Selepas menjalani pembedahan hampir 2 bulan lepas, tekanan darah suami tinggi, kena makan ubat pencair darah. Namun, selepas memulakan Vivix, alham…

Membantu BaikPulih Diabetes

Image
Saya tidak setuju jika ayat " VIVIX MERAWAT " Diabetes. Sebab VIVIX bukan ubat. Tapi VIVIX membantu baikpulih di peringakat DNA.

Satu kajian klinikal menunjukkan bahawa bahan-bahan Vivix mengaktifkan pengatur utama genetik yang membantu menolak penuaan selular.

Dalam kajian makmal, bahan-bahan Vivix telah menunjukkan kesan

-4 mekanisme utama penuaan selular -
1. Kerosakan DNA Setiap hari, setiap sel dalam badan anda dihujani oleh sehingga satu juta “penyerang hendap” yang boleh merosakkan DNA. Serangan ini boleh merosakkan pangkalan data genetik sel, mewujudkan “typo” yang boleh menjejaskan fungsi sel dan panjang umur.
-Vivix bahan-bahan yang membantu melindungi dan membaiki DNA selular.

2. Pengawal selia genetik Pengawal selia genetik menyumbang kepada kemerosotan selular yang berkaitan dengan usia.
-Dalam satu kejayaan utama, satu kajian klinikal baru-baru ini menunjukkan bahawa bahan-bahan vivix mengaktifkan pengatur utama genetik yang membantu menolak penuaan selular.

3. Penur…

Nak muka awet muda, makin muda? Cubalah VIVIX ternyata lebih mudah

Image
14 DAYS CELLULAR DETOX VIVIX SHAKLEE
Vivix mengaktifkan pengatur utama genetik yang membantu menolak penuaan selular.

Dalam kajian makmal, bahan-bahan Vivix telah menunjukkan kesan 4 mekanisme utama penuaan selular :

1. Kerosakan DNA Setiap hari, setiap sel dalam badan anda dihujani oleh sehingga satu juta “penyerang hendap” yang boleh merosakkan DNA. Serangan ini boleh merosakkan pangkalan data genetik sel, mewujudkan “typo” yang boleh menjejaskan fungsi sel dan panjang umur.

>> Vivix bahan-bahan yang membantu melindungi dan membaiki DNA selular.

2. Pengawal selia genetik Pengawal selia genetik menyumbang kepada kemerosotan selular yang berkaitan dengan usia.

>> Dalam satu kejayaan utama, satu kajian klinikal baru-baru ini menunjukkan bahawa bahan-bahan vivix mengaktifkan pengatur utama genetik yang membantu menolak penuaan selular.

3. Penurunan pengeluaran tenaga selular Mithochondria dalam sel-sel kita mencipta tenaga yang kita tidak boleh hidup tanpa. Sebagai penurunan…

Cara Elak Badan banyak Angin

Image
Untuk mengelak angin berlebihan di dalam badan seterusnya mencegah kembung perut atau badan berangin,


1. Kurangkan pengambilan makanan berlemak. Lemak dalam makanan akan memperlahankan proses penghadaman dan menyebabkan gas yang terbebas akan mudah terkumpul


2.Tinggalkan ataupun kurangkan pengambilan makanan yang banyak `angin` seperti baked beans, brokoli, brussel sprouts, kobis, air berkarbonat (air gas), kobis cina, dll. Jadi kalau badan anda memang tak tahan dengan makanan yang `banyak angin` nie, janganlah ambil ya demi keselesaan perut.


3.Jika anda jenis tak tahan dengan laktosa daripada sumber tenusu, elakkan mengambilnya. Boleh juga cuba gantikan dengan makanan rendah laktosa ataupun yang bebas laktosa.


4.Kurangkan pengambilan makanan berserat tinggi buat seketika kerana walaupun serat boleh membantu proses penghadaman makanan, ia juga mengeluarkan banyak gas.


5.Makan dengan tenang dan perlahan. Tergesa-gesa atau gelojoh ketika makan akan mengganggu proses penghadaman.
Ambil makan…

5 Sebab Kenapa Ibu Hamil Patut Ambil Soya ESP Shaklee?

Image
5 Sebab Kenapa Ibu Hamil Patut Ambil Soya ESP Shaklee?


1. Kerana satu hidangan ESP bersamaan dengan 12 gelas susu. Bagi ibu yang sukar nak disiplin diri mengambil susu, boleh gantikan dengan ESP soy protein kerana ianya tidak memuakkan dan rasanya juga manis buah, tidak terlalu manis kerana ia tidak mengandungi pewarna dan perisa tiruan.

2. Soya ini sangat mudah dihadam dan ia membekalkan kalsium, protein dan karbohidrat yang sempurna untuk ibu.


3. Dalam ESP ini mengandungi vitamin B6 yang terkenal dengan keupayaannya untuk kecantikan kulit. Ada ibu yang semasa mengandung mengalami alahan pada kulit yang mana kulit jadi kusam dan tak cantik, juga kering. Vitamin B6 boleh bantu melembabkan kulit ibu bagi lebih bermaya dan nampak cantik.

4. Dalam ESP Soy Protein ini juga mengandungi Lysine di mana Lysine ini berfungsi membantu badan menyerap kalsium. Seperti yang kita ketahui, bila hamil pertumbuhan bayi anda memang amat memerlukan kalsium untuk pertumbuhannya. Jika kalsium dalam badan ibu…

Vitamin Ibu Hamil Cergas, Sihat Sepanjang Hamil

Image
SET HEALTHY PRENATAL


1. OsteMarix
sumber kalsium utama terutama buat yang loya nak telan susu ibu hamil etc, dilengkapi dengan Vitamin D, magnesium untuk penyerapan kalsium yang optimum. Kalsium penting untuk pembentukan tulang dan gigi bayi.


2. Vita-Lea
Multi vitamin dan multi mineral yang SEMULAJADI (bukan sintetik) yang membantu ibu mendapat semua nutrisi yang diperlukan tubuh semasa hamil, bayi juga mendapat manfaatnya secara tidak langsung.

3. Sustained Release Vita-C
Membantu ibu mengekalkan kesihatan yang baik, yang mana Vitamin C membantu meningkatkan imun sistem terutama yang mudah terkena selsema, batuk dan demam

4.B-Complex
dilengkapi dengan semua vitamin B yang diperlukan tubuh untuk proses sistesis makanan serta keperluan & kesihatan tubuh

5.OmegaGuard
Kaya dengan sumber Omega 3 & 6, yang membantu perkembangan otak, mata & saraf bayi. Tinggi kandungan EPA & DHA dalam setiap kapsul

6. ESP 
protein soya yang rendah glycemic index, rendah gula, membantu membekalkan tena…

Berat Badan Turun 4 Kg Dalam 10 Hari ?

Image
MEI 2016 (MUSIM KEDUA) - TESTIMONI 19: SITI SARAH MOHAMAD NOOR - [ BERAT SAYA TURUN 4KG DALAM TEMPOH 10 HARI! ]. Saya nak kongsi perjalanan penurunan berat badan saya.

Mengawal Darah Tinggi

Image
Darah tinggi sememangnya adalah petanda, ia, petanda badan kita tak berapa nak sihat. Darah tinggi menunjukkan salur darah kita banyak kolesterol, hahah, salur darah ini bila tak sihat, mulalah jantung kena pam sekuat-kuatnya. Jadi makin lama makin teruk, sampai boleh kena stroke, Oh tidak. 

Bell Palsy : Kegemukan Selepas Makan Ubat ?

Image
Menurut Perunding Neurologi Pusat Perubatan Prince Court, Dr Julia Shahnaz Merican, sesiapa saja boleh mengalami Bells palsy. “Bells palsy adalah kerosakan pada saraf muka. Kira-kira 70 peratus daripada kerosakan itu membabitkan saraf otot kranial ketujuh, yang merangkumi deria rasa (lidah) dan otot dan saraf muka.

Bagi Anak Omega Guard Jadi Pandai ?

Image
JANUARI 2016 - TESTIMONI 55 : LIN SHOPEE - Assalamualaikum, Alhamdulillah di beri peluang untuk berkongsi pengalaman dalam menjaga anak yang kulit sesangat sensetif. Nak kata eczema pun saya rasa tak. Tapi.... Ceritanya bermula anak hero saya ni kena campak ruam, lepas 2minggu ingatkan semakin ok tapi tak. Lagi bertambah-tambah bila kena lagi campak api.



Buang 13 Kg Dengan Mudah ?

Image
DISEMBER 2015 - TESTIMONI 48 : NOR RUZANNA HANEE - Asalamualaikum. Saya Ruzanna Hanee, saya nak kongsikan pengalaman saya menggunakan Set Kurus Shaklee. Sebelum kenal Shaklee, saya pernah cuba macam-macam set kurus yang ada dipasaran. Asal iklan je nak cuba. Tapi mungkin tak serasi dengan saya..

Cara Atasi Masalah Kulit

Image
NOVEMBER 2015 - TESTIMONI 035: SITI NORIZA SALEH - Bismillahirrohman nirrohim. Shaklee effect saya sebenarnya bermula dengan set penyusuan, tetapi saya nak share salah satu lagi shaklee effect saya yang saya suka sangat!!. Iaitu penyelesaian kulit muka berminyak, berjerawat teruk yang jenis bernanah dan gatal mengenyam...aduhh...datang time gatal tu, macam nak garuk garuk je jerawat tu pakai garfu. sampaikan nak basuh muka pun takut. sebab penah basuh muka, tetapi muka berdarah!!!

Cara Nak Cantumkan Tulang Patah

Image
DISEMBER 2015 , TESTIMONI 46 : MUHAMMAD FAIZ BIN AHMAD, Assalammualaikum. Saya Muhammad Faiz Bin Ahmad berusia 23 tahun. Saya ingin kongsikan #ShakleeEffect saya kepada semua. Sebenarnya saya sebelum ni anti-supllemen tau! Tu lah orang cakap, bila tak sakit memang kita tak cari supplemen-supplemen ni..Bila dah kena sendiri baru rasa kepentingannya. Jom ikuti kisah saya.

Cara Atasi Masalah Kayap

Image
NOVEMBER 2015, TESTIMONI 033: SITI NORHAYATI ABDUL HALIM, Ingat lagi Ramadhan 2011, tragedi diserang penyakit kayap. kene tang muke plak tu. Habis separuh muke sebelah kanan melepuh2. Masuk Wad 5 hari sebab effect pada mata jugak. Makan ubat Anti-Viral Acyclovir 5x sehari. So, mmg tak boleh menunaikan ibadah berpuasa langsung! Lepas kene discharge, selain teruskan makan Acyclovir dan sapu dalam mata, Along Hadhatina Mkb bagi makan NUTRIFERON.

Kerja Tak Ikut Gaji ?

Image
Memang dilema, bila dengar tajuk macam ni. Korang rasa adil tak buat kerja, tapi tak setimpal dengan gaji korang ? Adakah korang mengeluh terus sampai rasa, weih, gaji aku banyak nih, tapi kerja macam orang gile. Adui, memang tak boleh elak.

Batu Karang Hilang Makan Vivix Shaklee ?

Image
TESTIMONI 022 : SUHAILA ABDUL. Assalamualaikum dan salam sejahtera. Saya Nor Suhaila Abdul , dikenali sebagai Kak Su.Saya berusia 40 tahun.Saya ingin berkongsi cerita tentang pengalaman saya menggunakan produk Shaklee.


Masalah Jerawat Sebelum ini kulit saya tidak pernah mengalami masalah sehinggalah saya melahirkan anak yang ke 3. Muka saya dipenuhi jerawat dan kulit saya mulai kusam dan kering.Jeragat mulai naik di pipi dan juga di bahagian hidung.Saya memang pernah mencuba berbagai produk kecantikan dan suplimen tapi semuanya tak pernah kekal.Sehinggalah saya diperkenalkan oleh adik ipar saya iaitu kolegen Shaklee.Saya mencuba sebanyak sekotak.Tapi selepas itu saya stop sebab saya memang tak konsisten makan kolegen tersebut.
Batu Karang Suatu hari saya diserang sakit dibahagian pinggang sebelah kiri sehinggakan saya tidak dapat bangun dan sakit yang amat sangat. Selepas mendapatkan rawatan doktor, disahkan bahawa dibahagian kiri buah pinggang saya terdapat batu karang. Doktor membe…

Kesihatan Orang Dulu dan Sekarang

Image
Bila cerita bab  dulu dan sekarang, aku rasa sama je, hahaha. Kalau korang tak jaga makan, siap korang, jawabnya memang tak sihat. Tapi nak cakap, orang dulu ye memang sangat pentingkan diet permakanan. Dulu pun duduk kampung je, takda pencemaran. Paling teruk yang duduk bandar lagilah, banyak sangat  radikal bebas. Tapi siapa sekarang duduk kampung pun tak terlepas dari banyak penyakit, sebab tak jaga makan.

Luka Bersalin Vacum, Jahitan Banyak Cepat Sembuh

Image
Terima kasih awak hadir dalam hidup saya...

2 tahun lepas berjaya VBAC. bersalin normal selepas pembedahan. Tapi kena vacum dan jahitan banyak.huhuhu

baru balik sehari ke rumah, Maryam demam panas dan kuning. tinggi bacaannya. terus kena masuk NICU


5 hari berulang alik ke hospital. sehari 3 kali.

jahitan masih merah...

Ya ALLAH sakitnya.

nak duduk sakit..

nak berjalan lagi la sakit..

sampai nak duduk menages..huhuhu

tekad nak makan awak incik VIVIX.

ALLAHUAKBAR !! 3 hari saya makan ..

pedih, sakit dah takde..

susu meriah sangat.luar biasa sungguh

Terima kasih kerana hadir dalam hidup saya.

Terima kasih sebab kembalikan senyuman saya.

saya sedih sebab awak sudah habis...

tapi kena senyum balik sebabbbbbbb

bulan ni beli awak 2 botol dapat discount 5%

atau beli awak 6 botol dapat free 1 botol

awak memang MAHAL. tapi sakit, derita yang saya tanggung lebih MAHAL.

Ramai orang sukakan awak tauuuu..

‪#‎tsunamivivix‬


Bagaimana mahu membeli vitamin VIVIX ini?

Cara 1



Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli teru…