Posts

Showing posts from March, 2016

Diet Untuk Perempuan Berangka Besar

Image
Ada ke istilah rangka besar perempuan ? Sebenarnya ada baca, takda pun rangka besar kecik. Yang ada kena diet. Jadi macam mana nak diet ? jawapannya kena jaga makan . Dalam satu video terbitan orang amerika, Amerika makan tak jaga, walaupun senaman selalu. BEnda yang kena jaga ialah kawalan kalori. Senaman kita tak kira kalori banyak mana. Jadi nak jaga makan ni memang sukar. Disiplin tinggi penting, selain aktif sikit bergerak.
KEHEBATAN ANGGUR MUSCADINE Tahukah anda makan anggur boleh membuatkan kita kurus. tetapi bukan anggur sebarang anggur tau. ianya anggur termahal di dunia iaitu ANGGUR MUSCADINE. Anggur adalah sejenis tumbuhan hebat dan istimewa. Malah di dalam al-Quran ada disebut 6 kali tentang buah anggur. Anggur dikatakan antara buah yang dibawa dalam bahtera Nabi Nuh.

Cara Menghilangkan Bosan Selepas SPM

Image
Memang bosan,  ye saya dulu pun bosan lepas SPM, tahu tak sebab apa ? Sebab tak tahu nak buat apa, akhirnya buat aktivit tak berfaedah, kalau berfaedah pergi masjid belajar tafsir quran memang hebat. Ada juga yang dah pandai buat duit, ada yang perabis duit, dan macam macam manusia lagi buatkan budak SPM bosan masa nak tunggur keputusan SPM.

Bahaya Bentan Jika Tidak Dirawat

Image
Apa sebenarnya bentan?



Bentan bermaksud badan kita mengalami sakit semula tak kira waktu bila pun. Ada ibu mengalami di awal atau akhir tempoh berpantang, ada juga yang terkena bentan selepas tamat tempoh berpantang 44 hari.


Kebanyakan wanita pernah terkena bentan. Ini kerana bentan boleh berlaku akibat tersalah makan benda yang tidak sesuai dengan tubuhnya. Atau juga mungkin tersepak benda keras secara tidak sengaja.


Jenis – jenis bentan.

#1 Bentan urat : sendi badan menggigil kesejukan walaupun cuaca panas, berlaku bisa- bisa urat, seluruh otot badan tegang dan badan menjadi lemah seperti demam. Punca berlakunya bentan urat kerana ibu terlalu aktif melakukan kerja rumah atau aktiviti fizikal yang lasak. Rawatan bertungku atau mandi wap herba boleh melegakan bentan urat.

#2 Bentan urat peranakan : sakit pada bahagian ari-ari yang sederhana atau mungkin terlalu kuat sehingga mengakibatkan terjadi tumpah darah. Ia boleh berlaku sekiranya ibu mengangkat objek berat, tersepak ibu jari ka…

VIVIX BANTU TURUNKAN DARAH TINGGI!

Image
VIVIX BANTU TURUNKAN DARAH TINGGI! ============================================================


Kisah pengalaman ayah kepada Puan Hasniza

Ini bapak saya..Umurnya sudah menjangkau 63 tahun..badannya masih tegap dan fit. walaupun sudah bersara rutin hariannya terlalu sibuk..dilantik menjadi imam surau dan juga muazzin menuntut bapak utk sentiasa sihat dan kuat utk pergi ke surau setiap waktu solat.


Di antara waktu solat pula pasti ada saja aktiviti beliau...yg menjadi kegemaran adlh memotong rumput di kawasan masjid...kudratnya kuat mengalahkan kudrat sang muda.

Namun Allah mahu menduga bapak disahkan menghidap penyakitDARAH TINGGI..setiap hari bapak perlu makan ubat darah tinggi utk turunkn BP. Kini bapak amat berhati2 dlm diet sehariannya...gulai kari daging yg menjadi mknan favourite bapak sejak dulu tak boleh lagi dimakan.

Seminggu yg lalu kakak menghadiahkan VIVIX pada bapak untuk bantu bapak lebih sihat dan moga-moga tak perlu bergantung pada ubat darah tinggi lagi.

Semalam bapak hubun…

Luka Ibu Jari Dah Pulih

Image
RESVERATROL BOLEH CEPATKAN PENYEMBUHAN LUKA ? Benarkah resveratrol boleh cepatkan penyembuhan luka ? Kalau baca di facebook, dan macam macam lagi sumber bacaan, ada beberapa penulis menyatakan resveratrol boleh sembuhkan luka, yang berkaitan dengan kencing manis. Sehingga luka lama yang teruk, pulih kembali, nanah kembali merah. Itu dicampur lagi pula dengan luka lepas bersalin dan sebagainya. Jadi, bagaimana pula dikatakan resveratrol boleh sembuhkan luka ?

Harga Ubat Darah Tinggi

Image
RESVERATROL DALAM VIVIXResveratrol dalam vivix membantu menyelesaikan tekanan darah tinggi (hypertension) melalui beberapa mekanisme. Ia menurunkan keradangan sel ke dalam dinding pembuluh darah dan menaikkan kemampuan pembuluh darah tersebut untuk bertindakbalas dengan perubahan dalam tekanan darah. 
Tambahan lagi, resveratrol sudah dikenalpasti baru-baru ini untuk menurunkan ketegangan pembuluh darah dan otot jantung yang menyebabkan hypertension berlaku. Resveratrol juga bertindak didalam sel otak untuk menaikkan tekanan darah yang disebabkan oleh faktor pemakanan atau hormon.

Tips Pankreas Sihat

Image
Penghidap pradiabetes mempunyai paras glukosa darah yang lebih tinggi daripada normal tetapi masih tidak cukup tinggi seperti paras penghidap diabetes. Mereka ini kebiasaannya juga mempunyai tekanan darah yang tinggi, paras lipid (lemak) darah yang tinggi dan selalu juga obes atau mempunyai berat badan yang berlebihan.
Selain daripada meningkatkan risiko untuk menghidap penyakit diabetes jenis 2, kombinasi keadaan-keadaan ini akan turut menambahkan lagi risiko mendapat serangan jantung atau strok (angin ahmar).Namun demikian, menurut beberapa kajian di China, Amerika Syarikat dan Finland, keadaan pradiabetes ini (dan masalah-masalah lain yang berkaitan) masih boleh diurus, dan berkemungkinan dikembalikan kepada keadaan normal, melalui amalan makan secara sihat, kerap bersenam dan pengurusan berat badan yang sempurna.

Psoriasis & Vivix

Image
[Review Psoriasis & Vivix]

Ok seperti yang dijanjikan.. Saya nak share satu kisah berkaitan Psoriasis.. Kalau dilihat pada keadaan beliau pada luaran.. Tiada siapa sangka yang dia menderita menahan sakit ini.. Hampir keseluruhan badan diserang kecuali muka dan tapak tangan..

Dan paling menyedihkan.. beliau pernah ditahan wad dan keadaan memang agak kritikal.. Seluruh tubuh bersalin kulit. Tak boleh kena sedikit pun cahaya. Memang kesian.. Dan lebih menyedihkan masa tu doc kata U ada peluang 50-50 sahaja.. Allahuakbar..

Entah bagaimana tiba-tiba dia whatsap saya dan beritahu ingin cuba VIVIX. Mayb dia tahu tentang vivix ni dari pembacaan atau sebagainya. Sebab saya tak pernah cerita DIRECT pada beliau pasal Vivix ni pun.. 😜

Pertama dia memilih Vivix sebab tak sanggup lagi menelan ubat hospital yang menurut beliau kesannya lebih kurang macam dikimo. Habis rambut gugur, kuku pecah,badan membengkak.

Alhamduliah..5 hari dari kesan percubaan VIVIX.. bengkaknya semakin menyusut.. Kulit baru …

Luka Pembedahan Bisul Berlubang, Berdarah. Sakitnya tak Tahan !!!

Image
Luka Pembedahan Bisul Berlubang, Berdarah. Sakitnya tak Tahan !!! itu luahan seorang gadis yang mengadu sakit akibat pembedahan bisul yang dilakukannya

Apa itu Bisul ? Bisul ialah jangkitan pada folikel rambut/bulu roma yang menyebabkan penghasilan nanah atau abses. Bisul merebak apabila mana-mana bahagian badan tersentuh bisul yang pecah. Bisul yang terjadi di sekeliling mata dan hidung adalah sangat serius kerana racunnya boleh merebak hingga ke otak.
Bisul ialah bengkak berwarna merah dan terasa sakit di bahagian bawah lapisan kulit. Ia dipenuhi nanah dan kelihatan seperti jerawat batu. Nanah atau abses boleh membesar lebih dari saiz bola ping-pong dan terasa sangat sakit. Jangkitan ini selalunya disebabkan oleh kuman “Staphylococcus Aureus” iaitu sejenis kuman yang tidak merbahaya. Ia hidup di permukaan kulit dan di kawasan yang terjangkit seperti luka atau jerawat. Oleh itu bisul lazimnya muncul apabila sistem pertahanan badan kita merosot.


Bisul boleh terjadi di mana-mana bahagi…

Kolesterol , Tekanan Darah Tinggi, Gula Dalam Darah Makin Rendah Selepas Amalkan VIVIX

Image
Dulu sebelum perkenalkan vivix pada mummy saya tapak kakinya merekah teruk, jalan pun terhenjut henjut.. sekarang tidak lagi. Alhamdulillah
Bila dapat tahu mummy ada kencing manis, darah tinggi dan kolesterol pada hujung tahun 2013, saya belikan mummy vivix
Syukur Kolesterol , Tekanan Darah Tinggi, Gula Dalam Darah Makin Rendah Selepas Amalkan VIVIX



SPECIAL MAC ini TWIN PACK VIVIX dengan harga yang lebih JIMAT




Dapatkan TWIN PACK VIVIX . Order terus di SINI TWIN PACK VIVIX



AinulMustafa Certified Product Trainer  Email: ainulfadzilah@gmail.com Call/SMS/WhatsApp: 013-3612717 COD Area: Shah Alam, Petaling Jaya, Klang, Subang Jaya, Bangsar

Bacaan Gula Tahap Maksimum Menjadi Normal

Image
[TESTIMONI - ABAH & DIABETES]

Selalunya Eina akan kongsikan testi dari orang lain. Tapi hari ni Eina nk kongsi berita gembira dari abah Eina sendiri yang consume Vivix untuk kencing manis dan darah tinggi.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Abah mengidap kencing manis dah berpuluh tahun dah...seingat Eina sejak Eina still study lagi..pil memang dah beratus-ratus biji dah telan, ulang alik klinik...pernah juga warded kat hospital selama sebulan. Dah macam2 jenis minuman juga abah minum..semua usaha untuk kawal gula abah.


Tambahan pula, abah seorang yang suka makan..so agak susah untuk control dan jaga pemakanan abah. Bila terlalu lama ambil ubat jenis pil, doktor cakap kesan itu dah sampai merosakkan buah pinggang abah..tapi masih peringkat awal. Doktor kurangkan ubat jenis pil dan doktor sarankan abah ambil insulin. Ya dengan insulin, tahap gula abah agak terkawal. Tapi abah cakap dia tak tahan s…

Tibi membawa Maut. Masih Nak Tunggu lagi?

Image
Tibi merupakan sejenis penyakit berjangkit yang boleh membawa maut jika tidak dirawat. Ia disebabkan oleh kuman mycobacterium bacillus yang ditemui oleh Dr. Robert Koch pada 24 Mac 1882 di Jerman, berwama merah, halus dan hanya boleh dilihat menggunakan mikroskop



Anda perlu tahu bahawa bakteria tibi mempunyai dinding sel yang tebal dan amat sukar untuk dibunuh dengan antibiotik biasa. Malah kuman Tibi ini boleh hidup di dalam sel-sel darah dan di dalam tisu anggota badan lain. Secara tak langsung kuman Tibi ini akan merosakkan DNA sel tisu anggota badan terutamanya organ paru-paru tempat serangan utama kuman Tibi. 



“Fakta yang anda perlu tahu adalah bakteria Tibi ini akan memakan paru-paru menyebabkan paru-paru pesakit Tibi akan berlubang”.
DNA sel yang tiada pertahanan antioksidan yang kuat mudah untuk diserang dan lama kelamaan DNA sel ini akan semakin lemah dan tidak bertenaga. DNA sel yang telah rosak tidak dapat berfungsi seperti biasa dan akhirnya sel tersebut akan mati. Jika dibia…

Tiroid Hilang Selepas 14 Hari Makan Vivix

Image
TIROID adalah satu kelenjar yang terletak di bahagian hadapan leher dan menjaga beberapa fungsi utama badan. Penyakit tiroid boleh mempengaruhi hampir kesemua bahagian-bahagian badan dan juga merbahaya untuk kesihatan.


Penyakit tiroid lebih kerap berlaku di kalangan wanita berbanding lelaki. Penyakit ini juga boleh berlaku semasa dan selepas kehamilan. Rawatan untuk penyakit ini bagaimanapun selamat serta mudah.





Terdapat 2 jenis hormon tiroid iaitu tiroksin(T4) dan triodotironin (T3). Selain berfungsi mengeluarkan hormon tiroid, terdapat beberapa fungsi lain yang dijalankan oleh kelenjar tirod. 
Antaranya:
mengekalkan kadar tubuh dengan menggunakan karbohidrat dan lemakmembantu mengawal suhu tubuh badanmermpengaruhi kadar degupan jantung dan membantu mengawal penghasilan protein.Kalenjar tiroid juga menghasilkan kalsitonin iaitu sejenishormon yang mengawal jumlah kalsium dalam darah.  Jenis Penyakit Tiroid
Hypertiroidism / Tirotoxicosis dalam kes ini hormon tiroid T3 dan T4 didapati leb…

Cara Hilangkan Darah Tinggi ? Ubah Gaya Hidup

Image
32.7% rakyat Malaysia hidap darah tinggi.  Jadi apa cara nak hilangkan darah tinggi? Senang sahaja. TIPS nya adalah UBAH GAYA HIDUP & CARA PEMAKANAN kita



Garam Penyebab Darah Tinggi
Mengapa dan bagaimana garam menjadikan tekanan darah kita tinggi?


Kadar garam yang tinggi dalam tubuh akan mempersempit arteri ginjal, sehingga menjejaskan aliran darah dan menyulitkan kinerjanya. Akibatnya, ginjal melepaskan hormon yang disebut renin dan angiotensin, yang meningkatkan tekanan pada pembuluh darah periferi, dan menyebabkan hipertensi.



Fakta

*Renin ialah enzim yang dirembeskan oleh buah pinggang dan merubah angiotensinogen menjadi angiotensin untuk menambah tekanan darah supaya penurasan ultra dijalankan dengan cekap

*Angiotensin pula ialah bahan yang terhasil daripada angiotensinogen oleh renin, yang boleh menyebabkan vasokonstriksi dan peningkatan tekanan darah.



Lelaki ini ada Tekanan Darah Tinggi Yang Kritikal. Hampir Pengsan diRumah Akibat Tekanan Yang Terlalu Tinggi. Kini dia makin …