Posts

Showing posts from July, 2015

Minum Anggur Pun Boleh Kurus ?

Image
Tahukah anda makan anggur boleh membuatkan kita kurus. tetapi bukan anggur sebarang anggur tau. ianya anggur termahal di dunia iaitu ANGGUR MASCUDINE


Rombakan Kabinet 2015 - Perkhidmatan Terbaik Untuk Rakyat

Image
Assalamualaikum Dato Seri , nampaknya selepas membuat pengumuman kabinet baru 2015, nampaknya Dato Seri membuat satu keputusan yang tepat dan memang agak sukar, tapi bak kata Dato Seri, pasukan terbaru kabinet mesti bergerak dalam satu pasukan yang utuh untuk membangunkan Malaysia sebagai negara yang Maju nanti. 
Tahniah kami ucapkan kepada muka-muka baru dalam barisan kabinet , yang lama terus berkhidmat, dan yang digugurkan, teruskan perjuangan untuk rakyat, bangsa dan agama. Semoga Malaysia terus aman dan sentosa.


7 Tips AWESOME Kawal Berat Badan Naik Seepas Raya

Image
7 tips gempak dan awesome untuk anda maintain berat badan, kurus dan seksi walaupun banyak rumah terbuka untuk anda hadiri!



Bahaya Makan Durian Masa Hari Raya ?

Image
Bila sebut je pasal durian, memang sedap, makanan kegilaan orang asia, terutama Malaysia indah permai, semuanya makan durian, dalam waktu puasa pula ada sahaja moreh durian, memang sedap, rugi ada juga yang tak berapa gemar makan raja buah ini. Tapi bila hari raya, jaga-jaga, kalau korang silap makan, memang nahas. Macam-macam cerita kita dengar pasal durian.



Khasiat Buah Durian ? Dalam kesibukan orang kata durian ini macam-macam, ada yang boleh sebabkan demam , panas dan sebagaianya, jangan lupa ye, durian sebenarnya banyak khasiat, korang tengoklah sendiri di atas, berapa banyak vitamin dan mineral yang ada. Tapi dalam pembacaan aku tadi, kiranya durian paling kaya dengan vitamin C dan vitamin B kompleks. Jadi bagus makan durian ini, kalau kena dengan gayanya. Tambahan lagi, kalau tengok makan durian boleh berikan tenaga, sebab ianya ada khasiat potassium yang tinggi.

Ahli Senaman Pun Makan Durian ? Jangan tak tahu, dalam artikel kevin zahri pun, dia pun makan durian jugak. Apa yan…

Berpuluh Tahun Pesakit Bell’ Palsy Akhirnya Sembuh Kembali

Image
Bell’s palsy adalah satu penyakit kelumpuhan muka idiopatik (tidak diketahui punca) akibat disfungsi saraf tengkorak VII (saraf muka) yang mengakibatkan ketidakupayaan mengawal otot muka pada bahagian yang terjejas.
“Terdapat beberapa keadaan yang boleh menyebabkan kelumpuhan muka contohnya ketumbuhan otak, strok dan penyakit Lyme. Namun jika tiada sebab dan berlaku kelumpuhan, maka ia dipanggil Bell’s palsy


Turun 10kg Dalam Masa 1 Bulan

Image
Alhamdulillah..Tahniah kepada Puan Nadia yang berjaya turun berat 10kg dalam masa 1 bulan. Jom kita baca kisah kejayaan Puan Nadia dan apa rahsia beliau berjaya turunkan berat 10kg dalam masa 1 bulan sahaja

Pil Kemam Vitamin C

Image
Alhamdulillah, dah 22 hari kita berpuasa, semuanya sihat ke semua ? Oklah tuh, bagus-bagus, ada yang tak pergi tarawikh ke ? hhehhe, oklah, takpa, nanti kita semua kejar apa yang patut. Nak cerita  pasal kemam vitamin, sedap ke ?  Hehehe, oklah, bila cerita pasal pil kemam ini, semua orang ingat, vitamin untuk budak-budak, tapi sebenarnya orang dewasa pun bagus kemam vitamin.


Jus Kuruskan Badan

Image
Masa petang -petang ini, tentu sekali ramai dah standby, nak keluar cari menu berbuka nanti. Tentu sekali, kalau korang pergi ke bazaar ramadhan, mesti tak boleh tengok air sejuk yang ada di jual, macam-macam ada, terliur juga dibuatnya. Oklah, hari ini jom kita diskus sikit tentang jus kuruskan badan, bulan puasa ini bagus minum , sebagai menu berbuka atau sahur.

Awek Cun FB Nak Order Vivix Shaklee ?

Image
Bila masa pulak keluar entry awek cun fb  nih, hmmm, oh ye, dulu ada buat entry pasal rahsia kecantikan awek fb. Memang tak dapat dinafikan, diorang ni suka sangat tunjuk aset, berselfie, dan paling best meroyan, dan kata-kata doa. Cuba bayangkan ada awek cun nak order vivix, apa nak jawab ?


Apa Nak Buat Kalau Hamil Badan Lesu ?

Image
Wanita bila dah hamil,memang ambil kesempatan nak badan lesu, mestilah, dalam trimester pertama, badan mesti letih, tak bermaya,penat, itu belum lagi manja dengan husband lagi. Oklah, kalau masa hamil dah badan lesu sangat, kenalah ikut tips kat bawah ini.





1. Kena Faham Proses Awal Kehamilan Kenalah faham, dalam proses awal kehamilan ini, badan ibu tengah dalam proses membuat uri (plasenta) yang sangat penting tumbesaran bayi . Masa ini memang hormon dan metabolisme ibu akan terganggu, sehingga gula dan tekanan akan menjadi rendah, sebab tulah para ibu boleh jadi sangat penat. 2.  Bersedia Menghadapi Morning Sickness Paling kena tahan ialah Morning Sickness, biasanya bila dah muntah alah, itu yang membuatkan badan akan lebih penat, rasa malas nak makan, pening kepala. dan macam-macam lagi. Orang kata kena lawan dan sebagainnya, tapi itulah proses semula kebanyakan ibu yang comel.
3. Jaga Makan Makan benda yang berkhasiat, janganlah makan benda yang tak sihat macam jajan, itu boleh se…

Isteri Ghairah Nak Cantik ?

Image
Apa ? Isteri Ghairah ? Macam mana tuh ? Oklah, memang semua orang tahu, cerita pasal isteri ghairah ini ada macam-macam jenis. Ada yang 18SX pun ada, tapi biasanya kaum perempuan, semuanya ghairah nak cantik . Tapi ada cara tak nak bagi cantik, sambil badan sihat, awet muda ? Hoo jom baca lagi kat bawah.


Tips Kesihatan Diri dan Keluarga Abang Kacak

Image
Salam sejahtera semua, harap semua sihat. Nampaknya, isu kesihatan keluarga ini memang menjadi-jadi, disebabkan permakanan yang kurang seimbang, dicampuri dengan bahaya radikal bebas, faktor luaran, stress, memang sukarlah nak jaga kesihatan, tambah lagi dengan ibu bapa yang makin lama makin tua. Apa nak buat kalau nak jaga diri, mak dan ayah kita ? Jom kita tengok betapa hebatnya abang kacak dibawah


Petua Kurangkan Darah Tinggi

Image
Salam sejahtera semua, hari ini bila check balik blog boss saya ini, ramai je yang tanya, eh, apasal semua nak tahu pasal darah tinggi. Bahaya sangat ke ? Ada petua ke nak atasi masalah darah tinggi ? Hmmm, jom kita baca sikit pasal darah tinggi ini.


Koleksi Video Pengguna VIVIX Shaklee

Image
Alhamdulillah, ramai sekarang ini nak guna vivix shaklee, semestinya terbukti best, sebabnya ianya adalah hasil dari kajian yang lama, tentang kesan penuaan, penemuan hebat yang dilakukan oleh penyelidik Shaklee. Hari ini, jom kita tengok beberapa video hebat dari ireach HD oleh pengguna yang berjaya menyelesaikan masalah mereka dengan sirap ajaib ini.


Petua Mengelak Kencing Manis

Image
Salam sejahtera semua. Apa khabar, pagi-pagi masa nak sahur ni, sempatlah sikit nak update blog, hoo, ada orang tanya saya, macam mana ye nak elak kencing manis, ada petua ke ? Hmm, ada, oh ada, jawapan dia sangat senang, iaitu jaga DIET, hmm oklah, jom kita tengok lagi kat bawah ini.


Petua Rahim Subur

Image
Beberapa ibu muda pasti akan memiliki keinginan untuk segera memiliki anak dari perkawinannya. Namun tak sedikit dari mereka yang kesulitan karena berbagai faktor yang menghambat keinginan itu sendiri. Dari sekian banyak faktor, yang paling dominan dan banyak ditemui adalah masalah kesuburan pada kandungan atau rahim ibu.



Beberapa cara sudah banyak dilakukan namun masih saja ada kendala dan belum memiliki hasil yang sesuai. Sebelum Anda menghakimi diri Anda sendiri, alangkah baiknya para ibu menengok kedalam aktivitas dan pola hidup Anda juga beberapa makanan yang Anda konsumsi.
Dalam beberapa waktu lalu, tips ibu hamil dari momymilk telah mengulas tentang Cara Alami Agar Cepat Hamil, berikut ini kembali kami hadirkan tentan Cara Untuk Menyuburkan Rahim atau Kandungan.
Cara Menyuburkan Kandungan dengan Makanan. Salah satu hal yang paling mendasar dari kesuburan kandungan dan rahim adalah makanan yang Anda konsumsi sehari hari. Banyak yang menilai bahwa ini faktor penentu dari tingkat…

8 Punca Banyak Peluh

Image
Adakah anda pernah mengalami situasi dimana secara tiba-tiba sahaja mengeluarkan peluh secara berlebihan? Adakah anda mengetahui puncanya? Pengeluaran peluh yang berlebihan akan membuatkan anda berada didalam keadaan yang tidak selesa. Ia lebih merumitkan lagi sekiranya anda perlu menghadiri majlis formal atau anda memerlukan satu jangka masa yang panjang untuk membersihkankan diri anda semula. Diharap selepas anda membaca artikel ini, anda akan lebih bersedia untuk menghadapi kemungkinan yang akan berlaku.




1. Meminum minuman yang mengandungi kafein/panas Ia boleh memberi kesan kepada anda dengan dua cara. Pertama, kafein akan meransang sistem saraf pusat anda dan mengaktifkan sistem kalenjar peluh. Ia bermakna semakin banyak kandungan kafein yang anda ambil, semakin banyak peluh anda akan keluar. Kedua, haba daripada minuman yang panas boleh mempengaruhi tubuh anda untuk turut berasa panas. Ini akan menyebabkan anda akan mengeluarkan peluh secara berlebihan.
2.  Pemakaian kain sinteti…

8 Cara Rendahkan Tekanan Darah Tinggi

Image
Jika anda telah diberitahu anda mempunyai tekanan darah tinggi, mendapatkan ini ke tahap yang sihat adalah penting untuk mengurangkan risiko penyakit jantung, penyakit buah pinggang dan angin ahmar.



Ubat adalah salah satu cara doktor mungkin mencadangkan untuk menguruskan tekanan darah, tetapi perubahan gaya hidup juga memainkan peranan penting. Malah orang yang mempunyai tekanan darah di atas 130 / 80mmHg mungkin boleh menguruskannya dengan perubahan gaya hidup sahaja.
Walaupun perubatan diperlukan, menggabungkan ia dengan cara hidup yang lebih sihat adalah disyorkan. Berikut adalah lapan tips untuk menurunkan tekanan darah:
1. Kurangkan pengambilan garam Garam membantu untuk meningkatkan tekanan darah seseorang, jadi mengurangkan garam boleh membantu mengurangkan nombor tekanan darah juga. Bertujuan untuk tidak lebih daripada 6g garam sehari. Ingat, ini bukan hanya tentang garam digoncang ke makanan, tetapi ia juga bermakna garam telah ditambah kepada pelbagai makanan dari roti biji…

5 Sebab Blueberry Bagus Untuk Awek Cun

Image
Blueberry mengandungi antioksidan yang berfungsi untuk meneutralkan radikal bebas yang dikaitkan dengan pembentukan kanser, penyakit kardiovaskular, dan syarat-syarat yang berkaitan dengan usia yang lain.




Rendah lemak - datang pada kira-kira 80 kalori setiap cawan dan boleh dikatakan bebas lemak - beri biru sarat dengan serat untuk membuat anda penuh lagi. Hanya segelintir yang boleh memenuhi keperluan serat harian anda. Beri biru adalah sumber mangan yang sangat baik, yang memainkan peranan penting dalam perkembangan tulang dan menukarkan karbohidrat dan lemak kepada tenaga.
Buah ini boleh membantu kesihatan anda dengan cara yang besar, dari meningkatkan kesihatan otak untuk melawan jangkitan saluran kencing untuk mungkin mencegah kanser.
1. Vitamin C Blueberry mengandungi vitamin C; satu hidangan memberikan anda hampir 25 peratus daripada nilai harian anda. Vitamin C membantu pembentukan kolagen dan juga mengekalkan gusi yang sihat serta sistem imun yang sihat.
Blueberry pek 14 mili…

10 Tanda Awek Anda Mengandung

Image
terbaca dari satu blog, pasal mengandung, oh, ini info paling sempoi nak tahu, mana tahu wife anda dah mula mengandung, anak pertama, kedua, ketiga atau kesembilan. Oklah jom baca sikit info best dari blogger cun nur azizah.


1. Rasa lapar yang berpanjangan Juga terjadi pada orang yang tidak hamil tetapi lebih kerap terjadi pada awal kehamilan. Jangan bergantung sepenuhnya kepada tanda ini tetapi sekiranya ia berlaku disamping tanda-tanda kehamilan yang lain, bersiap-sedialah untuk membilang hari anda.
2. Perubahan pada warna di sekeliling payudara Sekiranya kulit disekitar puting anda menjadi kehitaman, kemungkinan anda sudah pun beberapa minggu mengandung. Walaubagaimanpun, ia juga terjadi disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon tidak berkaitan dengan kehamilan atau disebabkan kandungan yang terdahulu.
3. Kerap sangat membuang air kecil Sekiranya janin sudah mula terbentuk dan rahim yang semakin membesar mula menekan pundi kencing anda, anda akan merasa kerap untuk buang air.
4. Me…

4 Vitamin Hilangkan Stretch Mark

Image
Menurut herbs2000.com, stretch mark dibangunkan apabila badan diregangkan di luar keupayaan kenyal itu. Latihan berat badan sengit dan berat badan yang dramatik sering cara stretch mark hodoh diwujudkan. Walaupun mereka memberi kesan kepada kedua-dua jantina, wanita lebih mudah untuk meregangkan markah daripada lelaki. Kehamilan dan akil baligh juga kali apabila stretch mark boleh berasal. Stretch mark biasanya muncul pada perut, peha dan dada wanita.




Vitamin A Laman web teenbodybuilding.com, menggesa penggunaan vitamin A untuk memerangi stretch mark. Anda boleh menelan vitamin A. Vitamin A dikatakan boleh merangsang pertumbuhan kulit dan membaiki kulit yang rosak. Vitamin A membantu meningkatkan dan meningkatkan kandungan kolagen dalam kulit. Kolagen adalah bahan semulajadi yang terdapat dalam tisu badan anda. Kolagen membolehkan kulit kekal lembut dan lembap.
Vitamin C Herbs2000.com menekankan kepentingan vitamin C untuk kulit anda. Vitamin C terkenal dengan keupayaan untuk membantu …

7 Tips Elak Sakit Belakang

Image
Pakar berpendapat sakit belakang berpunca daripada cara tulang, otot, ligamen, sendi dan saraf daripada bahagian belakang badan bekerja. Penjagaan bahagian belakang yang ditegakkan oleh tulang belakang (spine) ialah bahagian terpenting yang menghubungkan kepala dan kaki. Selain turut menyokong organ dan sistem penting dalam tubuh seperti jantung, hati, perut, buah pinggang dan saraf tunjang.


6 Tips Menjadi Ayah Yang Hebat

Image
Alhamdulillah, hari ni, Dila ada baca sikit tips yang bagus, oklah kali ini tajuk parenting, ok, jom kita baca sedikit perkongsian yang hebat dari blog 17vits ni, bagus betul. Oklah, buat para ayah, bapak, di luar sana, jom baca

33 Tips Mudah Nak Kuruskan Badan

Image
1. JANGAN BERLAPAR Makanan memberi kita tenaga dan bila kita menggunakan tenaga kurang dari apa yang kita ambil, tubuh akan terkejut. Tubuh akan mula membakar 'muscle'(otot) untuk menggantikan makanan. Ini menyebabkan kadar metabolisma tubuh menjadi rendah. Bila anda tidak tahan berlapar, pada kebiasanya anda akan makan dengan lebih banyak. Pada masa ini, walaupun tahap pengambilan makanan anda telah kembali ke paras normal, tetapi metabolisma tubuh masih lagi rendah. Ini menyebabkan ia tidak membakar kalori pada tahap yang sama lagi
2. AMBIL SESUATU YANG PAHIT SEBELUM MAKAN Minumlah kopi dan kumur beberapa saat sebelum makan. Cara ini menyebabkan tekak terasa pahit dan menghantar isyarat melalui otak bagi menggalakan rembesan enzim dan asid HCL. Kekurangan enzim dan asid HCL di dalam perut boleh menyebabkan ketidakcekapan penghadaman.
3. MINUM 8 GELAS AIR SEHARI Air mengurangkan selera makan anda secara semulajadi dan membantu badan memetabolisma simpanan lemak di dalam tubuh. …

5 Petanda Sakit Jantung Yang Kita Tak Perasan

Image
Penyakit jantung merupakan pembunuh no 1 di negara kita. Sebab itu kita harus mengenal pasti simptom-simptom yang sering terjadi kepada keluarga terdekat dan pastikan dibawa ke hospital dengan kadar segara. Jika tidak, ia akan memudaratkan dan kemungkinan boleh menyebabkan kematian sekiranya masalah jantung tersebut betul-betul serius.



1. Sakit dada Sakit dada merupakan simptom yang paling kerap berlaku kepada pesakit. Pesakit akan mengadu sakit di bahagian dada sama ada ditengah atau di sebelah kiri. Pesakit mengatakan sakit tersebut turut dirasakan di bahagian leher, kiri bahu dan juga lengan kiri. Selalunya jika sakit tersebut tidak serius, ia cuma mengambil masa yang singkat untuk lega. Sama ada 5 minit hingga 10 minit. Tetapi sekiranya sakit tersebut serius ia boleh mengambil masa lebih dari 20 minit. Ubat bawah lidah (GTN) akan diberikan kepada pesakit untuk menghilangkan rasa sakit tersebut. Sekiranya pesakit masih juga tidak lega selepas ubat tersebut diberikan, pesakit mungki…