Posts

Showing posts from February, 2015

Mengantuk Tiada Ubat ?

Image
Biasa kalau kita dengar, orang yang makan ubat, ada je yang mengantuk, sebab kesan ubat buatkan kita nak tidur, rasa mengantuk, dan nak rehat. Tapi kalau mengantuk, ada ke ubat nak bagi hilangkan rasa mengantuk . Hooo, jom kita baca lagi.



TAKUT tak DIABETES ? sebenarnya ada satu benda yang power tentang tidur, ketiduran, ialah, penyakit DIABETES. hoo, kalau rasa lembik je semaca, maka jaga jaga lah, pasal mengantuk ini. Nanti, kita kena jaga, kena check kesihatan ok ?

Badan Penat ? Biasalah, bila dah penat, lepas tu rasalah mengantuk. Tapi biasalah, kerja banyak, sampai kerja sampai malam, lepas itu makan tak jaga, lepas macam-macam lah, bangun pagi, sambung kerja dan kerja dan kerja, nampaknya, terus jadi mengantuk. Badan letih, tak dapat rehat yang secukupnya.

Minum KOPI Bagus Ke ? Hehehe, kalau nak cerita khasiat kopi, memanglah bagus, tapi nanti dulu, selain dari Diet Kopi yang korang boleh baca, tapi sebenarnya, memang tak bagus, hooo, itu macam ke ? Tahu apa yang tak bagus pasal k…

Badan Penat Malas Letih Lesu ?

Image
Selamat sejahtera semua, hai apa khabar ? Dah lah tajuk cerita pasal malas badan penat, tengok entry blog Dila pun, korang tahukan hehehe. Oklah, takpa. Bila kita bercerita pasal malas, badan, penat , lesu, banyak perkara jugak yang kita boleh lihat. Oklah, yang adalah cerita yang ada dalam blog Diet Diet Sihat yang mantap ini.


Pening Kepala Membawa Maut ?

Image
Orang kata pening kepala ini biasa dalam kehidupan. Tapi, pening kepala ini jangan dibuat main cik kak semua. Bahaya woo, kalau tak dirawat, habis nanti. Oklah, kenapa pening kepala ini boleh jadi maut ? apa yang berlaku sebenarnya nih ? Hooo, teruklah kalau tak tengok betul-betul.



Selera Makan Hilang ?

Image
Bila sebut pasal selera makan nih, memang ada yang kata bagus, dan ada yang kata tak bagus. Hoo, tapi itulah, banyak juga cerita pasal selera makan dalam blog saya ini. Oklah, jom kita tengok satu persatu pasal selera makan ini.



Kanak-kanak Kurang Makan ? Bila sebut pasal kanak-kanak nih, diorang antara golongan paling malas nak makan, tapi ada satu masa tuh, kalau lapar sangat-sangat, memang nak makan gile-gile punya. hehehe. Tapi , apapun, sebenarnya, ada benda yang memang sangat menghantui kanak-kanak, buatkan diorang tak mahu makan.
Demam ? Biasanya, binatang, memang dah dijadikan tuhan, akan kurang selera makan, bila dah demam. hoo, tapi itulah, bukan je binatang, malah kita ni pun, kalau demam, ada sampai satu tahap, makan pun tak lalu, hooo. Tu yang tak bagus bila badan perlukan tenaga. Tapi bagusnya, masa itulah nak diet, nak kurangkan sikit berat badan yang dah melampaui batas.
Kurus Sangat ? bahaya kalau kurus sangat ni, kalau kurus, macam kak ainul tulis, hooo boleh jadi maca…